پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه:
عنوان پروپوزال و پایان نامه : بررسی ارتباط سلامت عمومی با تعارض متقابل کار- خانواده در پرستاران شاغل مراکز آموزشی درمانی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 26 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 145 صفحه


برای اکثر افرادی که در دنیای غرب زندگی می کنند، سالم بودن یک هنجار تلقی می شود، به این معنی که بیشتر افراد برای مدت زیادی سالم هستند. بنابراین، باورها درباره ی بیمار بودن، بر پایه ی باورها درباره ی سالم بودن شکل می گیرند (به عنوان مثال، بیماری به معنای سالم بودن یا احساس تاخوشی و ... است.

سازمان بهداشت جهانی (۱۹۴۷) سالم بودن را تحت عنوان حالت بهزیستی جسمی، روانی و اجتماعی» تعریف می کند. این تعریف بیانگر یک دیدگاه چندبعدی وسیع درباره ی سلامتی است که از تأكيد صرف پزشکی سنتی بر سلامت جسمی فاصله می گیرد. این الگوی چند بعدی طی سال های اخیر، از درون نتایج مطالعات کیفی متعددی پدیدار شده است که در آنها، از افراد غیر متخصص این سؤال را پرسیده اند که سالم بودن به چه معناست؟

برای متال، هلمن (۱۹۷۸) با استفاده از دیدگاه انسان شناسی اجتماعی، به بررسی میزان باورهای نهادینه شده در نظریه اخلاط در قرن میدهیم پرداخت که به موازات تظربه ای پزشکی رایج شکل گرفته و تداوم یافته بودند. او به ویژه بر این گفته تأکید کرد که به کسی که سرما خورده، غذا بدهید و کسی را که تب دارد، گرسنه نگاه دارید و نشان داد که سازه های زیربنایی سلامتی می توانند بر اساس ابعاد سرد یا گرم و مرطوب خشک که مفهوم سازی شوند.

به عنوان مثال، مشکلات قفسه سینه می توانند به صورت گرم و مرطوب به (مثلا تب و سرقه خلط داره یا سرد و مرطوب که (متلأ سرماخوردگی و سرفه ی خشک) در نظر گرفته شوند. همچنین سایر مشکلات می توانند به صورت گرم و خشکه (متلأتب، خشکی پوست، سرخی چهره، خشکی گلو، سرفه خشک) یا سرد و خشکه (مثلا سرماخوردگی، لرزش، خشونت، بی قراری، دردهای عضلانی مبهم و تامشخص) در نظر گرفته شوند. به همین ترتیب، جامعه شناسان پزشکی به شن مفاهیم زیربنایی سلامتی پرداختند.

برای مثال، مرزلیچ (۱۹۷۳) با هشتاد آزمودنی فرانسوی مصاحبه و الگوهای سلامتی آن ها را در سه بعد طبقه بندی کرد: سلامتی در خلال» که بر فقدان بیماری دلالت می کند، اتش دوخته می سلامتی » که با قدرت جسمی و مقاومت در برابر بیماری ارتباط دارد و معادل » که نشان دهنده ی تحقق کامل اندوخته ی سلامتی فرد است. به همین ترتیب، بلاكستر (۱۹۹۰) از ۹۰۰۰ نفر خواست تا فرد سالم ازنظر خودشان را توصیف و درباره ی این سؤالات فکر کنند: چه چیزی باعث می شود آن ها را سالم بنامید؟» و «وقتی سالم هستید چگونه اید؟ در ادامه، تحلیل کیفی بر روی تموته ی کوچکی از این افراد تمام شد. سلامتی برای برخی از آنها به معنای بیمار نبودن بود.

با این حال، بسیاری از آن ها سلامتی را بر اساس اندوخته، زندگی سالم مملو از رفتارهای سالم، تناسب جسمی، داشتن انرژی و سرزندگی، ارتباطات اجتماعی با دیگران، توانایی عملکرد مؤثر و بروز بهزیستی روانی اجتماعی در نظر می گرفتند. بلاستر همچنین به بررسی نحوه تغییر مفهوم سلامتی در طول زندگی پرداخت و هر نوع تفاوت جنسی را مورد پژوهش و بررسی قرار داد. به علاوه، كالتان (۱۹۸۷) به بررسی باورهای سلامت زنان در انگلستان پرداخت و نشان داد که الگوهای سلامتی آنان می تواند در قالب دو مجموعه تعریف و مفهوم سازی شود: تعاریف مثبت شامل پرانرژی بودن، زیاد ورزش کردن، احساس تناسب اندام، خوردن غذاهای مقوی، داشتن وزن مناسب، نگرش مثبت و ازدواج زندگی موفق و تعاریف منفی شامل سرقه تکردن و سرما خوردن، تنها یک بار بستری شدن، به ندرت به پزشک مراجعه کردن و انجام چکاپ پزشکی (همه چیز خوب پیش می رود).

پرسش سلامتی چیست؟» همچنین از دیدگاه روان شناختی و با تمرکز خاص بر باور سلامت و بیماری مورد بررسی قرار گرفته است. برای مثال، لو (۱۹۹۵) دریافت که وقتی از جوانان سالم خواسته می شود تا به بیان خود معنای سالم بودن را توصیف کننده باورمای آن ها درباره ی سلامتی می تواند در ابعاد زیر خلاصه شود


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp249


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.