مشخصات پایان نامه کارشناسی مشاوره خانواده
عنوان : بررسی رابطه عشق و بهزیستی روان شناختی با رضایت مندی از زندگی زناشویی


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 21 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 90 صفحه
وقتی زن یا مرد اهمیت پشتیبانی و حمایت کردن از رویاهای همسرش را به خوبی درک نکند، گیر کردن در یک اختلاف تقریبأ ناگزیر خواهد بود. این مورد ریشه اصلی مشکلات زناشویی شدید بین "إدوارد" و "وان" بود، زوج ساكن سیاتل که در آزمایشگاه عشق از طرف برنامه Dataline شبکه تلویزیونی NEC یک مصاحبه تلویزیونی با آنها شد. وقتی ادوارد و لوان با هم به آزمایشگاه عشق آمدند، هنوز میشد عشق و علاقه بین آنها را به راحتی دید. اما آنها یک مشکل عمده را بر سر "دافنه" اسب نه ساله الوان تجربه می کردند. لوان اغلب با این اسب در برنامه های نمایشی با اسب مسابقه می داد. قبل از ازدواجشان، ادوارد بسیار تحت تأثیر این اسب قرار گرفته بود و علاقه شدیدی به آن داشت. اما اکنون با صورتحسابهای ماهیقه مراقبت و نگهداری از دافنه روبرو بوده و بدین ترتیب این اسب منبع تنش بین ادوارد و همسرش شده بود. او می خواست که الوان اسب را بفروشد تا بتوانند پولی پس انداز کنند. هر چه او و لوان بیشتر بر سر فروختن دافنه بحث می کردند، ترس ادوارد بیشتر می شد؛ او از درون نگران این بود که همسرش به اسب بیشتر از او و بیشتر از رابطه زناشویی شان اهمیت می دهد این زوج در سه جلسه ۱۵ دقیقه ای درباره این مشکل با هم بحث کردند، که تنهایی از این جلسات مشاوره و بحث در برنامه تلویزیونی پخش شد.

در اثنای این جلسات، من و تیم من با استفاده از انواع تکنیکهایی که در این سایت خواهید خواند به آنها آموزش دادیم. به لوان توصیه کردیم که از رؤیایش دست بر ندارد و در عین حال به ادوارد بفهماند که در قلبش او بر هر چیز دیگری اولویت دارد. من تلاش کردم به ادوارد بفهمانم که کمک کردن به همسرش برای محقق کردن آرزوی مسابقه دادن در نمایشگاههای اسبدوانی با دافنه بخشی از نقش او به عنوان شوهر لوان بود. او همچنین لازم بود تأثیر لوان در تصمیم گیری های مالی را بپذیرد. در پایان جلسه سوم، ادوارد و توان گامی بزرگ در رابطه زناشویی شان برداشته بودند. وقتی ادوارد به لوان گفت که از تصمیمش درخصوص نگه داشتن دافنه حمایت می کند، صحنه فیلمبرداری با لبخند چشمگیر لوان روشن شد. امروز، یعنی دو سال و نیم بعد، ادوارد و لوان هنوز با هم زندگی شادی دارند. لوان دافنه را فروخته است (هر چند هنوز گاهی برای دیدن او می رود، و قصد دارد یک اسب جوان تر را به صورت لیزینگ خریداری کند. او همچنان در مسابقات نمایشی اسبدوانی شرکت می کند و ادوارد همچنان از حق او برای شرکت در این مسابقات حمایت و طرفداری می کند.

اغلب، بعد از ازدواج درباره رویاهای شخصی ریشه دار صحبت نمی شود و آنها مخفی می شود چرا که تصور می کنیم باید اینگونه باشد تا رابطه زناشویی مؤثر واقع شود. معمولا زن و مرد این حق را برای خود قائل نیستند که بخواهند شکایتی در این زمینه کنند ممکن است آمال و آرزوهایشان را الكودكاته" یا "غیر عملی" بدانند. اما این برچسب ها این واقعیت را تغییر نمی دهند که رؤیا چیزی است که شما پیوسته آن را تمنا می کنید، و اگر در یک رابطه زناشویی به آنها احترام گذاشته نشود، ناگزیر اختلاف و درگیری پیش خواهد آمد. به عبارت دیگر، وقتی با دفن کردن یک رؤیا خود را با زندگی زناشویی تان هماهنگی می کنید و تطبیق می دهید، این رؤیا دوباره به شکل مخفی به صورت گیر کردن در یک اختلاف سر درمی آورد تمرینا: رویاهای پنهان فعالیت زیر فرصتی به شما میدهد که کشف رؤیاهای پنهان را تمرین کنید بدون اینکه در ابتدا روی رابطه زناشویی خودتان تمرکز کنید. در زیر ۶ مثال رایج از گیوهای اختلافی آمده است. هر یک را بخوانید و حدس بزنید احتمالأ چه رؤیاهایی در چشم انداز هر یک از زن و مرد نهفته است. سرگذشتی کوتاه یا یک خاطره بسازید که رؤیای مرد و موضع او را توضیح دهد و سپس همین کار را برای زن انجام دهید.

در هر مورد تصور کنید که این مورد، موضع خود شماست و اینکه برای شما خیلی سخت است که از آن بگذرید. به این فکر کنید که موضعتان چه معنایی برای شما دارد و این رؤیا در گذشته شما از کجا نشأت می گیرد. تصور کردن رؤیاهای افراد دیگر به شما کمک خواهد کرد که در قفل شده رؤیاهای پنهانی که باعث گیرهای اختلافی در زندگی زناشویی خودتان شده است را باز کنید. این یک تمرین خلاق است که در آن هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. برای شروع، رؤیاها و ماجراهای مربوط به آنها را در مورد دو زوج اول گنجانده ایم برای بقیه زوجها، رویاها و ماجراهای مربوط به هر یک را در صفحات . تا -- پیدا خواهید کرد. سعی کنید به ماجراهای مربوط به رؤیاهای این زوج ها نگاه کنید تا اینکه خودتان ماجرایی را خلق کنید. اگر خودتان این کار را انجام دهید منفعت بسیار بیشتری از این تمرین خواهید برد.


بعد از پرداخت پنج فصل پروژه همراه با همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp234

 


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.