پروپوزال روش تحقیق روانشناسی زناشویی همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی رابطه عشق و بهزیستی روان شناختی با رضایت مندی از زندگی زناشویی


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 21 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 90 صفحه
استرس کاری، فامیل زن یا فامیل مرده پول، رابطه جنسی، کارهای خانه، بچه جدید: اینها معمول ترین حیطه های اختلاف زناشویی هستند؛ بنابراین احتمال آن زیاد است که حداقل برخی از اینها کلیدهای داغ رابطه زناشویی شما باشند. حتی در روابط زناشویی شاد و مستحکم، این مقولهها دائما وجود دارند. اگرچه هر رابطه ای به نوعی متفاوت و خاص است، دلیل عمده ای وجود دارد که این اختلافات به خصوص تا این حد رایج هستند: آنها با برخی از مهم ترین کارکردهای زندگی زناشویی هستند. بسیاری از افراد نسبت به این ایده که رابطه زناشویی خوب نیازمند "كار" است بی توجه هستند. اما این ایده دقیقا به چه معناست؟ همه روابط زناشویی با کارهای عاطفی خاصی روبرو هستند، کارهایی که زن و مرد لازم است با هم انجام دهند تا رابطه زناشویی آنها رشد کند و عمق پیدا کند. این کارها نهایتا باعث ایجاد درکی غنی بین زن و مرد می شود. رابطه زناشویی نیازمند این درک است تا هم زن و هم مرد احساس امنیت و سلامت کنند. وقتی این کارها به انجام ترسند، رابطه زناشویی در تاملایمات زندگی اصلا شبیه یک ساحل امن نخواهد بود بلکه یک طوفان دیگر خواهد بود. وقتی در یکی از ۶ زمینه رایج بالا اختلاف وجود داشته باشد، معمولا به این دلیل است که زن و مرد نظرات متفاوتی در مورد این کارها، اهمیت آنها، یا اینکه چه طور باید انجام شوند دارند. اگر درگیری و اختلاف دایمی باشد، مهارتهای سطح بالای حل مسئله نیز نمی توانند آن را تصحیح نمایند تنها زمانی (سطح) تنش کاهش خواهد یافت. که هم شما و هم همسرتان بتوانید با اختلافات مستمرتان احساس راحتی کرده و با آنها زندگی کنید. اما وقتی مسئله ای قابل حل است، دشواری کار این خواهد بود که استراتژی درستی برای غلبه بر مشکل پیدا کنید. در اینجا ۶ نقطه کلیدی و حساس، و کارهایی که نمایانگر هر یک از آنها در زندگی زناشویی هستند، و توصیه هایی کاربردی برای پرداختن به اختلافات قابل حلی که این موارد اغلب باعث می شوند، فهرست شده اند.

بخش مهمی از اولویت دادن به همسرتان و ایجاد این حس اتحاد و یکی بودن این است که هیچ تفرقی نسبت به همسرتان از طرف پدر و مادرتان (در دل نداشته باشید. رابطه "نوئل" و "اویلین" داشت به یک فاجعه سوق پیدا می کرد تا اینکه توئل این درس و این نکته مهم را فراگرفت. وقتی پسرشان متولد شد، برای توئل مهم بود که پدر و مادرش او را یک پدر خوب بدانند. با اینکه وکیلی پرمشغله بود و وقت زیادی نداشت تا با نوزادش سپری کند، آخر هفته ها به صورت یک هفته در میان او را با خودش برای دیدار پدر و مادرش میبرد، که در شهرک مجاور زندگی می کردند. در این وقت اولین فرصتی برای خودش پیدا می کرد که تنها باشد، فرصتی که او شدیدا (به آن نیاز داشته اغلب اویلین در پایان روز به آنها ملحق می شد. از لحظه ای که وارد خانه آنها می شد، احساس می کرد که غریبه و شخصی از بیرون است، مانند این بود که از زندگی نوزادش جدا شده بود. پدر و مادر نوئل تا حدود زیادی به او بی توجهی می کردند و او را نادیده می گرفتند. آنها بسیار از بچه ایراد می گرفتند و سپس یک ریز از پسرشان نوئل و اینکه چقدر پدر خوبی بود تعریف می کردند. گاهی اوقات حرفهای طعنه آمیز به اویلین می زدند و با اشاره اظهار نظرهای نیش داری به او میزدند؛ از جمله این که در شش ماهگی او هنوز خودش به بچه شیر میداد. 

از آنجایی که اولین می دانست که نوئل نیز تمایل داشت او هر چه زودتر بچه را از شیر بگیرد. گمان می کرد که نوئل پشت سر او درباره او نزد پدر و مادرش شکایت می کند. در آزمایشگاهمان ما از این زوج خواستیم که درباره این موضوع با هم صحبت کننده و مشخص شد که حق کاملا با اولین بود. نوئل در تلاش برای اینکه پدر و مادرش را تحت تأثیر قرار دهد، با بدگویی درباره اویلین "ما بودن" و اتحادش با اویلین را فدا کرده بود به محض اینکه نوئل متوجه شد که علاقه اش به تأیید شدن از سوی پدر و مادرش تأثیری منفی روی رابطه او با اولین و زندگی زناشویی شان می گذاشته توانست رفتار خود را تغییر دهد. او دیگر وقت کمتری را به همراه نوزادشان در خانه پدر و مادرش می گذرانده تا اینکه پدر و مادرش بتوانند نوه اشان را بیشتر در قلمروی منزل اویلین ببینند. وقتی مادر توئل ابراز نگرانی می کرد که بچه به اندازه کافی تغذیه نمی شود، نوئل سریع و بلند می گفت که اویلین به تازگی او را نزد پزشک متخصص کودک برده است و پزشک متخصص گفته است که بچه کاملا سالم و سرحال است. وقتی پدرش پیشنهاد می کرد که بچه به لباس زمستانی کلفت تری نیاز داشت، توئل می گفت که اولین مادر بچه است و او بهتر از هر کس دیگری می داند چه چیز برای پسرش بهتر است. در ابتدا پدر و مادر نوئل از طرز برخورد جدید او قدری ناراحت و دلگیر شدند. اما با گذشت زمان، آنها بالاخره مجبور شدند این تغییر را بپذیرند. و نوئل و اولین متوجه شدند که رابطه زناشویی آنها شکوفا شده است. آنها در نهایت این حس را پیدا کردند که یک تیم هستند. آنها در کار ایجاد حس "ما بودن" ماهر شده بودند


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp231


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.