پروپوزال روش تحقیق رشته مشاوره و راهنمایی همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار رشته مشاوره و راهنمایی :
عنوان : بررسی تاثیر آموزش مثبت نگری بر افزایش احساس تعلق به مدرسه و روابط با دیگران در میان دانش آموزان دبیرستانی


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 22 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 101 صفحه
بروفن برتر (۱۹۷۹) این نکته را متذکر می شود که شایستگی و کارآمدی موضوع محور بوده و وابسته به اهداف، ارزش ها و توانایی های شناختی فرد است و این اهداف و ارزش ها بایستی با انتظارات و نیازهای یک جامعه هماهنگ باشند. مدرسه نهادی است که به دنبال رشد کودک است و در فعالیتهایی سرمایه گذاری می کند که به نهادینه سازی امور مورد نظر والدین و جامعه کمک می کنند و در جهت دهی رفتار دانش آموزان به سمت اهداف مورد نظر بکار می روند. برای مثال در سالهای اولیه تحصیل، معلمان از طریق بیان مقررات رفتار در کلاس صریحا به اجتماعی سازی می پردازند. همه ما دو جمله پایین را بارها از معلم شنیده ایم: "من که در یک آن نمیتونم به حرفای همتون گوش بدهم، بنابراین اگر جواب رو می دونید باید دستتون رو ببرید بالا." "با همیگر دعوا نکنید و به حقوق یکدیگر احترام بگذارید." (کینگ، ۱۹۷۸).

هدف از بیان این گونه قوانین در کلاس فراهم آوردن شرایطی شبیه اجتماع است تا از این طریق کودک یاد بگیرد در موقعیتهای شلوغ نیز مؤثر عمل کند. معلمان تن دادن دانش آموزان به این قوانین را منطقی میدانند. کودکانی که در چند سال اولیه مدرسه یاد نگرفته باشند به شیوه های اجتماعی عمل کنند در مراحل بعدی زندگی به دردسر خواهند افتاد. واضح است که ممکن است بین اهداف و ارزشهای مدرسه و معلمان و اهداف و ارزشهای دانش آموز و توانایی های شناختی او تعارض وجود داشته باشد. بعضی از این تعارضها با مشکلات مربوط به جنس، گروه های همسال، بزهکاری، عزت نفس، انگیزه در کلاس قومیت و غیره در ارتباطند. اگر روانشناسی اجتماعی در گفته خود در این که مردم تلاش می کنند تا خودانگارهای مثبت داشته باشند صادق باشد، معلمان بایستی خود را افرادی بیینند که بر کار و کلاس مسلطند و از آن لذت می برند، از انحراف و چالش زیاد در کلاس بپرهیزند، با مطالبات مدیران کنار بیایند، و دانش آموزان خود را پرکار و در حال یادگیری موترببینند (اسبورن و دیگران، ۲۰۰۰). ظاهرا برآوردن انتظارات معلمان و والدین برای خودانگاره دانش آموزان به عنوان فردی ساعی و موفق کافی باشد، اگر چه والدین و معلمان تنها گروههای مرجع نیستند، ممکن است تصورات همسالان با دیدگاههای والدین و معلمان یکی نباشند.

هنگامی که روشهای تعامل کودکان با والدین و مراقبان خود را بررسی کردم به استعاره " داربست ویگوتسکی اشاره کردم و گفتم که کودکان از طریق تعاملات اجتماعی چیزهای زیادی می آموزنده (گوین، ۲۰۰۵: توتر و برکویتز، ۲۰۰۵ء وود، ۱۹۹۸). و نیز گفتم که این روش بسیار با ارزشی برای بهبود عملکرد اجتماعی است و منجر به یادگیری موتر می شود. مطالعات فرهنگی ساختارهای مشابهی را در تعامل بین شاگردها و اساتید به هنگام یادگیری مهارتها و صنایع فرهنگی تشخیص داده اند. دوباره، تعامل معمولا بین یک استاد و یک چند نوآموز است و تعاملات بیشتری را در یک مدت زمان طولانی باعث می شود. می خواهم ببینم این روش برای فرد نوآموز و در این نوع آموزش رسمی که ما با آن آشنا هستیم چه چیزی برای گفتن دارد. بر اساس مطالعات صورت گرفته پیرامون مواردی که یادگیری موتر را در کلاس درس باعث می شود، چند نکته مرتبط با موضوع را می توان بیان کرد. (شیرتز و بوسكر، ۱۹۹۷). دانش آموزان زمانی به بهترین وجه مطلبی را می آموزند که درگیر گونه ای از کارهای علمی شده که مطالب صریحا ارئه شده و دانش آموزان با ناکامی های ناچیز حرکت کرده و پیوسته پیشرفت کنند (بصورت ایده آل تقریبا بدون شکست هنگامی که مجبورند مستقل کار کنند، و خیلی کم هنگامی که معلم برای راهنمایی در برنامه هست.)؛ یا هنگامی به بهتری وجه مطلب را می آموزند که معلم کلاسی را بر محور کار علمی دایر می کند و خود در زمان انجام کار علمی شاگردان در کلاس می چرخد؛ بر کلاس نظارت می کنند و فعالانه آموزش می دهد و یا هنگامی که معلم به روشهای گوناگون تلاش دانش آموزان را ارج می تهد: با پرسش سلسله سؤالهایی که حقایق را تثبیت می کنند و دادن زمان کافی و مناسب برای پاسخ گویی به این سؤالات: با اظهارنظر همه جایه و قاعده مند درباره پاسخ دانش آموزان ؛ با تقدیر و ستایش از تک تک افراد موفق با پذیرش و اعتراف به موفقیت های دانش آموزان (شیرتز و کریمروز، ۱۹۸۹؛ شیرتز و بوسکر، ۱۹۹۷؛ میدوز، ۲۰۰۶).

ظاهرا از مزایای این گونه تعاملات برای کودک به عنوان موجودی اجتماعی در مدرسه"، یادگیری نقش اجتماعی به عنوان یک نوآموز و نقش های اجتماعی تجربه شده کودک در مقابل معلمان و دیگر اعضای کلاس است. معلمان مدل "داربست" را ارائه می کنند که ممکن است شبیه آنچه والدین ارائه می کنند باشد، اما دانش آموزان هم مجبورند آنرا برای خودشان تدارک ببینند. پر واضح است که داریست" تنها فعالیت اجتماعی نیست که به یادگیری کمک می کند. همه ما قادریم از طریق مشاهده دیگر افراد و تقلید از آنها چیزهای زیادی بیاموزیم: زبان آموزی اولیه و پرورش اجتماعی اولیه از همین نوع هستند(میدوز، ۲۰۰۶). هیچ کس به بچه کوچکتر از دو سال نمی آموزد که به مداخله ہی جای بزرگترها در امور شخصی اش اعتراض کند بلکه هنگامی که فرد بزرگسال با چنین موقعیتی برخورد می کند و عكسالعمل شدیدی از خود نشان می دهد همین رفتار الگویی برای کودک خردسال می گردد ویه وی می آموزد که در موقعیتهای مشابه بایستی این گونه رفتار کند.

اما مشاهده بچه های بزرگتر (در درجه اول) و سریالهای تلویزیونی (در درجه دوم) الگوهای زیادی را پیش روی کودک قرار می دجله مشاهده و تقلید رفتار صریح یک الگو می تواند روش خوبی برای یادگیری باشد. اما اگر رفتار پیچیده باشد، برای تقلید بایستی الگو کاملا واضح باشد و زمان کافی نیز برای مشاهده آن وجود داشته باشد. در برخی موارد هم بایستی کودک مهارتهای لازم برای تقلید و پیاده سازی رفتار الگو را کسب کرده باشد. یک فرد مبتدی غالبأ نمی تواند آنچه را که یک انسان خبره انجام میدهد کاملا درک کند. پس بایستی اجازه داد که فقط تقلید کند و بینیشد که چرا این کار انجام می شود. یک الگوی آموزشی از یک الگوی واقعی و طبیعی برای کودک سودمند تر خواهد بود. در الگوی آموزشی در عوض اجراء طبیعی یک رفتار ماهرانه، توضیح و اظهار نظر در مورد تقلیدهای نوآموز نیز مد نظر قرار می گیرد. یک چنین الگویی برای نوآموزانی که تنها گنجینه محدودی از مهارتهای شناختی و فراشناختی دارند کاملا ضروری است. واضح است که این الگو جزئی از روشهای آموزش اندیشدن مورد نظر ویگوتسکی است. الگوهای رسانه ای، هم سالان و هم شیرها الگوهایی خاص و تأثیر گذار هستند اندرسون و دیگران، ۲۰۰۱ء فنسترمار و ساودنیو، ۲۰۰۶، ونگ، ۲۰۰۸) اما والدین هم تأثیر بسزایی در شکل گیری رفتار کودکان دارند


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp226


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.