پروپوزال روش تحقیق روانشناسی کودکان همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار روانشناسی کودکان:
عنوان : بررسی میزان تاًثیر نوع برخورد والدین هنگام مواجهه با مشکلاتشان بر روی سازگاری کودکان پیش دبستانی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 107 صفحه
محبوبیت و کمبود محبوبیت در گروههای همسالان در دوران بچگی مهم است. کودکانی که از طرف همسالان مردم پسند "نگاشته می شوند عمومأ گرایش به هماهنگی با هنجارهای اجتماعی محلی و یا گرایش به تفاوت جزئی در جهت خاصی دارند مانند: قدری زیباتر ویا خوش هیکل تر از حد معمول گروههای همسال مجموعه ای از نقشها را ایجاد می کنند (بولارد، ۱۹۸۵) و کودک ممکن است با یکی از نقش ها سازگار شود (مانند یک لطیفه گو ویا یک مربی تیم که این نقش ها را دوست داشتنی می کند در حالی که بعضی نیز در نقش های کم جذابیت تری قرار می گیرند زرزرو، دهن لق، چاق. کودکان مردم پسند در شناخت اجتماعی خود هوشیارانه عمل می کنند.

برای مثال اهدافی دارند که مثبت تلقی می شود، خیلی دمدمی مزاج و خیلی غیر قابل پیش بینی نیستند، می توانند اهداف منفی خود را مدیریت می کنند و رفتار منفی از خود بروز ندهند، تکنیکهای موثری برای مقدمه چینی، تماس با مردم و ورود به فعالیتها دارند (بوکوسکی و دیگران، ۲۰۰۷). کودکانی که از گروه همسالان طرد می شوند یا مورد بی توجهی قرار می گیرند نگرشهای منفی بیشتری در مورد خود اجتماعی دارند، کمتر احتمال می رود رابطه متقابلی را که در بهترین نوع دوستی وجود دارد دارا باشند و رفاقتهایی که دارند از درجه صمیمیت و پیشتیبانی کمتری برخوردار است و معمولا کیقیت نازلتری دارد. به نظر می رسد روابط عاطفی اولیه بین کودک و والدین، روابط و دوستی های بعدی همسالان را پیش بینی کند «ليونزروت، اسثيريروکس و سیبلی، ۱۹۹۷؛ شاو و دیگران، ۱۹۹۶: برکس و دیگران، ۲۰۰۳: اشنایدر، اتکینسون و تارديف، ۲۰۰۱: کچکاء ۱۹۹۸؛ ریکس و تيمسون، ۲۰۰۶: کلارک و لد ۲۰۰۰).

کودکان با دلبستگی های ایمن نسبت به کودکانی که دلبستگی های نامطمئن و نابسامانی دارند رفتار مثبت تری نسبت به همسالان نشان می دهند. سرخوردگی و خودخوری بیشتر برای افراد با دلبستگی های اولیه نامطمئن- دوسوگرا و پرخاشگری و ناراحتی برای افراد با دلبستگی تا مطمئن نابسامان است اليوتز-روت، أستربروکس و سیبلی، ۱۹۹۷؛ شاو و دیگران، ۱۹۹۶: پرکس و دیگران، ۲۰۰۲: اشنایدرء أتینکسون و تارديقه ۲۰۰۱). رابطه پیشنهادی بین دلبستگی اولیه و روابط همسالان در مراحل بعدی زندگی پیچیده است. روبین، بوكوسکی و پارکر اظهار می دارند که تجربه اولیه کودک از صمیمیت، حساسیت وپاسخگویی والدین حس اعتماد به روابط و حس شایستگی کودک برای دریافت پاسخ مثبت از دیگران را در او برمی انگیزد.

این امر منجر به سبک تعامل فعال و مطمئن و کشق فعالانه و صبورانه هستی می شود و در نتیجه برخورد مثبت با همسالان را تسهیل می کند. گام بعدی کشف مثبت عقائد، دیدگاهها، نقش ها و اعمال و در نتیجه رشد مهارتهای اجتماعی مثبت است. (یکی دیگر از اجزاء کلیدی این زنجیره ممکن است اصطلاح مورد استفاده مینس و همکارانش (مینس و فرنی هو، ۱۹۹۹ء مینس ۲۰۰۲، ۲۰۰۲)، یعنی " گرایش به فکر خواتی " باشد). از طرف دیگر کودکانی که تجربه دلبستگی ضعیف تری داشته اند ممکن است اعتماد کمتر، تخاصم بیشتر، اجتناب بیشتری در نزدیک به جهان هستی احساس و اظهار کنند.

والدین کودکان فاقد محبوبیت با مطرود همسالان، تکنیکهای انظباط و پرورش اجتماعی خشن، مداخله جویانه و نامناسب تری بکار می برند. والدین فرزندان محبوب، تعقل بیشتر در مورد احساسات، پاسخگویی بیشتر، کنترل موفق بیشتر، رفتار معطوف به کودک بیشتر و صمیمیت بیشتری بروز می دهند. کودکانی که نسبت به همسالان پرخاش می کنند پدراتی دارند که الگوی پرخاشگری اند و خشونت را تقویت می کننده سطوح بالای رقثار تکانشی و انظباط نامنسجم و مخالفت از خود بروز می دهند (رويس، بوکوسکی وپارکر، ۲۰۰۶). طرحی تربیتی بصورت آزمایشی در خانوادمجایی بکار گرفته شده که بواسطه رفتار پرخاشگرانه فرزند بزرگتر دچار مشکل شده بود و در معرض خطر بنظر می رسید. این طرح با افزایش تفاهم والدين و بازی با کودک و کاهش میزان استفاده والدین از تکنیکهای تربیتی خشن بطور موفقیت آمیزی پرخاشگری فیزیکی کودکان خردسال را کاهش داد (یروت من و دیگران، ۲۰۰۸).


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp222


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.