مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : مقایسه اثر بخشی مشاوره زوجی به شیوه عقلانی عاطفی و واقعیت درمانی در کاهش تعارضات زناشویی مراجعه کنندگان به مرکز مداخله در بحران بهزیستی شهر ...


قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 27 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 144 صفحه
اگر در پذیرفتن تأثير از همسرتان مشکل دارید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای رابطه زناشویی انجام دهید این است که این مشکل را بپذیرید و در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. هیچ کس نمی تواند باورهای قدیمی را یک شبه تغییر دهد. اما اگر بتوانید مسئولیت بخش هایی از زندگی زناشویی تان که به واسطه مشکل داشتن شما سر تقسیم قدرت ایجاد شده است را بر عهده بگیرید. همین کار به تنهایی می تواند پیشرفتی عظیم در رابطه زناشویی تان باشد، همسرتان احتمالا بسیار آسوده خاطر خواهد شد و نظرش تا حدود زیادی نسبت به رابطه زناشویی تان مثبت خواهد شد. مرحله بعدی این است که کاری کنید همسرتان در مبارزه عليه این مشکل با شما متحد شود. از او بخواهید مواردی که شما ناخواسته و ندانسته سلطه گر می شوید، حالت تدافعی به خود می گیرید یا به او بی احترامی می کنید را با نرمی و ملایمت به شما تذکر دهد. از آنجایی که همه این هفت اصل با هم در ارتباط تنگاتنگ هستند، هر چه بیشتر روی موارد دیگر کار کنید، برای شما راحت تر خواهد بود که قدرت را تقسیم کنید. و البته، هر چه در پذیرفتن تأثير از همسرتان ماهرتر شوید، برای شما آسان تر خواهد بود که به این اصول متعهد باشید. تمایل داشتن به تقسیم قدرت و احترام گذاشتن به نظرات طرف مقابل لازمه مصالحه و رسیدن به توافق است.

به همین دلیل است که مهارت پیدا کردن در زمینه پذیرش تأثير از همسر به شما کمک خواهد کرد بهتر با اختلافات زناشویی کنار بیایید و در صورت امکان اختلافات زناشویی را حل و فصل کنید، موضوعی که تمرکز اصول ۵ و ۶ است. همان گونه که خواهید دید، دو دسته اختلاف وجود دارد که تقریبا همه زوجها تجربه می کنند. وقتی با هر یک از این دو دسته سر و کار دارید، پذیرفتن تأثیر از همسر، پایه و اساس موفقیت است. هر ازدواجی یک اتحاد بین دو فرد است که نظرات، ویژگی های شخصیتی و ارزش های خودشان را در این اتحاد می آورند. بنابراین تعجبی ندارد که حتی در زندگی های زناشویی بسیار شاد نیز زن و مرد باید با انبوهی از مقوله های زناشویی دست و پنجه نرم کننده برخی اختلافات صرفا آزاردهنده های جزئی و ناچیز هستند، اما برخی دیگر می توانند تا حد زیادی پیچیده و شدید یا حاد باشند. اغلب زوجها مدتها درگیر اختلافات هستند و به عنوان یک وسیله حمایتی از یکدیگر فاصله می گیرند. اگر چه ممکن است احساس کنید موقعیت شما خاص و ویژه است، ما متوجه شده ایم که همه اختلافات زناشویی، از مزاحمتهای عادی گرفته یا جنگهای همه جانبه، در یکی از دو دسته قرار می گیرد: یا می توان آنها را حل کرد و یا دایمی هستند یعنی برای همیشه به نحوی از انحاء بخشی از زندگی مشترک شما خواهند بود). هنگامی که قادر باشید این دو نوع مختلف اختلافات را تشخیص داده و تعریف کنید، قادر خواهید بود با توجه به اینکه کدامیک از این دو نوع اختلاف را دارید استراتژی های مناسبی برای رویارویی با این اختلافات اتخاذ کنید.

مشکلات دائمی متأسفانه، بیشتر اختلافات زناشویی جزء این دسته هستند؛ یا دقیق تر بگویم بارها اتفاق می افتد که وقتی پژوهش های پیگیرانه چهار سالانه روی زوج ها انجام می دهیم، متوجه می شویم که آنها هنوز دقیقا درباره همان مسائلی مشاجره می کنند که در گذشته روی آن بحث داشتند. مانند این است که گویی فقط ۴ دقیقه گذشته است و نه ۴ سال آن ها لباس های جدیدی پوشیده، مدل موهایشان عوض شده است، قدری وزن اضافه کرده اند و صورتشان قدری چین و چروک برداشته است، اما هنوز راجع به همان موضوعات قدیمی بحث می کنند. در زیر چندین مشکل دایمی ارائه می شود که زوج های شاد شرکت کننده در تحقیقات ما با آن زندگی می کنند 1. مگی دوست دارد بچه داشته باشد، اما دونالد می گوید هنوز برای بچه آماده نیست و نمی داند چه وقت این آمادگی را پیدا خواهد کرد. یک زوج خوشبخت دیگر به نامهای كارمن" و "بيل" یک مشکل دایمی بر سر درجات متفاوت مرتب بودن اءه دارند. کارمن" دقت و نظم یک مربی تظامی را دارد، در حالی که "بيل" نمونه کامل یک استاد دانشگاه فراموش کار است.

بیل به خاطر كارمن سعی می کند به جایی که چیزها را می گذارد توجه کنده کارمن به خاطر بیل سعی می کند وقتی چیزی گم می شود سر او غر نزند. مثلا وقتی او قبض تلفن ماه گذشته را زیر یک خروار روزنامه در سطل زباله های بازیافتی پیدا می کند خیلی ملایم و با شوخی آن را به او گوشزد می کند، مگر اینکه خودش آن روز شديدأ تحت فشار بوده باشد. در این صورت جدا ناراحت می شود، اما بعد بیل به نشانه پشیمانی یک لیوان هات چاکلت برای او درست می کند، و بعد با خوشحالی روزشان را ادامه می دهند. به عبارت دیگر، آنها دائمأ به طرزی خاموش مشکل را حل می کنند، بیشتر با مهربانی و با شوخی و خنده. گاهی اوقات شرایط بهتر است، و گاهی اوقات نیز شرایط بدتر می شود. اما از آنجایی که آنها این مشکل را پذیرفته اند و دائما درباره آن صحبت می کنند، به خاطر این مشکل عشق آنها به یکدیگر فرو می ریزد. این زوج ها به صورت شهودی و از روی حس ششمشان می فهمند که مشکلات بخش اجتناب ناپذیر یک رابطه هستند، همانطور که مثلا ناراحتی های جسمی مزمن بخشی از سالخوردگی است. این مشکلات بسیار شبیه زانودرد، کمردرد، دل درد، آرتجرد هستند.

ممکن است این مشکلات را دوست نداشته باشیم، اما می توانیم با آنها کنار بیاییم، از موقعیتهایی که باعث بدتر شدن آنها می شود بپرهیزیم، و استراتژی ها و روشهای معمولی را ایجاد کنیم که به ما کمک می کنند بتوانیم آنها را مدیریت کنیم. الكلن وايل" روانشناس در کتابش با نام "بعد از ماه عسل به بهترین نحو این مسئله را بیان کرده است: "وقتی یک شریکه مادام العمر برای زندگی تان انتخاب می کنید، شما به اجبار یک سری مشکلات حل نشدنی خاص را انتخاب می کنید که در ۱۰ ۲۰ یا ۵۰ سال آینده با آنها دست و پنجه نرم خواهید کرد روابط زناشویی می توانند موفق باشند اما لازمه آن این است که مشکلاتی که انتخاب می کنید روی آن تمرکز می کنید آن هایی باشند که بتوانید با آنها کنار بیایید. وائل مینویسد: "پاول" با "آليس" ازدواج می کند. آلیس در میهمانی ها خیلی شلوغ است و پاول که فردی خجالتی است از این کار متنفر است. اما اگر پاول با "سوزان" ازدواج می کرد، قبل از اینکه به میهمانی برسند کارشان به دعوا می کشید.

این بدین خاطر است که پاول همیشه معطل می کند و دیر آماده می شود و سوزان از اینکه منتظر بماند متنفر است سوزان فکر می کند به او بی توجهی شده است، چیزی که او بسیار نسبت به آن خیلی حساس است. پاول فکر می کند که سوزان به این دلیل اعتراض می کند که می خواهند بر او مسلط شود، چیزی که نسبت به آن شديدأ حساس است. اگر پاول با ميل" ازدواج کرده بود حتی قبل از این که به میهمانی بروند دعوایشان می شد چرا که به خاطر مشاجره ای که روز قبل بر سر بی توجهی و کمک نکردن پاول در کار منزل پیش آمده بود هنوز از هم ناراحت بودند. وقتی پاول در خانه کمک نمی کند، گیل احساس می کند تنها رها شده است، چیزی که نسبت به آن خیلی حساس است. از نظر پاول، اعتراض گیل تلاشی برای تسلط پیدا کردن بر اوست، چیزی که او نسبت به آن شديدأ حساس است." و ماجرا همینطور ادامه پیدا می کند.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp213


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.