دانلود پایان نامه روانشناسی بالینی همراه پروپوزال درباره اثربخشی آموزش گروهی فرزندپروری مثبت بر روابط مادر- کودک و نشانه های اختلال نقص توجه - بیش فعالی در کودکان .

تحقیقات علمی فراوانی برای والدین وجود دارند که نشان می دهند بدرفتاری کودکان را می توان تنظیم کرده و از بین برد؛ یا بر طبق اصولی بسیار ساده تغییر داده و مغایر با برخی از عناوین علمی که هنوز جدید بوده و در حال تکامل هستند و ما به تعدادی از آنها دراین کتاب اشاره کرده ایم، علم تغییر رفتار بی اساس بوده و کاملا توسط شواهد علمی و تقریبا بدون هیچ بحثی تأیید می شوند. اصلی ترین مطالعات علمی که تغییر رفتار کودکان را مخاطب قرار می دهد، تحلیل رفتار کاربردی نام دارد. همان طور که از این عبارت بر می آید این دیدگاه تنها بر رفتار کودکان تمرکز دارد. اکثر کارورزانی که تحلیل رفتار کاربردی را مورد استفاده قرار داده اند در حقیقت روی افکار، اعتقادات و احساسات کودکان تمرکز نمی کنند. آنچه که برای آنها اهمیت دارد این است که کودکان چگونه رفتار می کنند، و آیا این رفتار احتیاج به اصلاح دارد یا خیر. هدف غایی این دیدگاه کاهش رفتارهای نامطلوب و افزایش رفتارهای مطلوب است. اگر این فرآیند بدون در نظر گرفتن افکار، اعتقادات و احساسات کودکان مورد استفاده قرار گیرد، واقعا باید به آنها خسته نباشید گفت. تحلیل رفتاری کاربردی بر اساس کار آزمایشگاهی روان شناس مشهور دانشگاه هاروارد، ہی. اف. اسکینر پایه ریزی شده است و کارهای اسکینر در دنیای واقعی توسط محققینی از قبیل دونالد بره مونتروس ولف و تادی ریزلی، اجرا شده است.

با توجه به این نکته که تحلیل رفتار کاربردی تا چه حد موثر است، جای شگفتی است که این روش زیاد محبوب نبوده و کاملا شناخته شده نیست. یکی از دلایلی که هنوز تحلیل رفتار کاربردی راه خود را در بازار تربیتی باز نکرده است این است که آن از اصطلاحات و لغات عجیب و تامأنوسی استفاده می کند. تعداد زیادی از اصطلاحاتی که در تحلیل رفتار کاربردی استفاده میشوند خیلی عجیب هستند و اگر کاملا بدون توضیح بمانند، فهم آنها بسیار مشکل خواهد شد و گاهی باعث کج فهمی می شود. در این فصل میخواهیم به والدین کمک کنیم با اصول تحلیل رفتار کاربردی آشنا شوند تا برای تصمیم گیری های تربیتی خود در مورد رفتار کودکانشان چهارچوب موتر و انعطاف پذیری ایجاد کنند. اعتقاد اولیه تحلیل رفتار کاربردی این است که هدف رفتارها باید در قالبهای علمی مورد بررسی قرار گیرند. این بدین معناست که درک حوالاتی که درست قبل و بعد از یک رفتار رخ می دهند، بسیار اهمیت دارند. حوادثی که دقیقا قبل از یک بد رفتاری اتفاق می افتند پیش رخداده، و رفتاری که فورا بعد از یک بدرفتاری اتفاق می افتد پس رخداد» نامیده می شوند. پیش رخدادها و پسرخدادها را می توان متغیرهای کنترلی نامید؛ چرا که اگر پیش رخدادها و پس رخدادهای بدرفتاری کودکان را تغییر دهید، می توانید خود بدرفتاری ها را تحت اختیار بگیرید.

پس به منظور کنترل هدف رفتارها، شما باید پیش رخدادها یا پسرخدادها را کنترل کنید. شاید اکثر ما به اهمیت پس رخدادها برای تغییر بدرفتاری ها پی برده باشیم. هنگامی کودکی فکر می کرد دست زدن به یک لامپ خیلی لذت داشته باشد. چون سوکت لامپ برقی روشن بود، پس رخداد آن رفتار این شد که کودک دیگر هرگز تمایلی به دست زدن به لامپ برقی پیدا نکرد. مسلما، پس رخدادها نقش بسیار مهمی را در تأثیرگذاری بر رفتارهای آینده ایفا می کنند. بنابراین، اکثر ما فکر می کنیم که می توانیم با مدیریت پس رخدادهای کودکانمان، به طور موثر رفتار آنها را تغییر دهیم. برای مثال، ما انتظار داریم در هنگام تنبیه یا تشویق کودکانمان به خاطر یک رفتار، کاری کنیم که رفتارهای مشابه آن اتفاق بیافتد. رفتارهایی را که ما مورد تنبیه قرار می دهیم به طور متناوب كاهش یافته و رفتارهایی را که مورد تشویق قرار می دهیم، به طور متناوب افزایش می یابند. پس تنبیه و تشویق دو مقولهی گسترده از پس رخدادهای رفتارهایی هستند که بروز رفتارهای مشابه در آینده را متأثر می کنند. ما تمایل زیادی به بررسی پیش رخدادها نداریم، چرا که پیش رخدادها هم می توانند تعیین کننده های قدرتمندی در تغییر رفتار باشند. آنها قدرتمند هستند چون تأثیرپذیری پس رخدادها را تغییر می دهند. بیایید یکی از مهمترین پیش رخدادهای رفتار کودکان را بررسی کنیم و آن توجه والدین است.

اگر کودکی زمان زیادی را بدون توجه والدین خود سپری کند، احتمالا تصمیم می گیرد دست به رفتارهایی بزند تا توجه والدین را به خود معطوف کند. پیش رخداد نداشتن توجه والدین باعث بروز پس رخداد به دست آوردن این توجه می شود، بنابراین باعث می شود که کودکان دست به رفتارهایی بزنند که نتایج دلخواهی را در بر خواهد داشت. از طرف دیگر، اگر یک کودک، بیش از حد از توجه والدین برخوردار باشد، احتمالا دست به رفتارهایی خواهد زد تا مقدار این توجه را کاهش دهد. اکنون مثالی واضح تر می زنیم. از اینکه کودکی سه ساله در گوشه ای از اتاق، آرام و ساکت مشغول نقاشی است و تصمیم می گیرد با ماژیک خود روی دیوار چیزی بکشد. پدر با دعوا کردن او را به خاطر این کار، تنبیه می کند. برای چند ساعت کودک روی دیوار چیزی نمی کشد. این تنبیه به نظر مؤثر می آید چرا که در جریان آن، این نوع بدرفتاری کاهش پیدا می کند. حال تصور کنید که کودک مدت زمانی را بدون اینکه با پدرش درگیری داشته باشد، سپری کند و پدر به خاطر اینکه کارش زیاد و سخت است توجه زیادی به او نمی كنده خوب کودک چه کار باید بکند! از نقطه نظر تحلیل رفتاری، شرایط پیش رخدادی در این مرحله، موقعیتی را به وجود می آورد که در آن یک انتخاب برای کودک کشیدن چیزی روی دیوار است. با انجام این کار، او ممکن است پاسخ دلخواه را از پدر دریافت کننده مانند یک توجه (البته ممکن است آن توجه ناخوشایند باشد. بنابراین، حتی اگر کودک همان پاسخ ناخوشایند قبلی را دریافت کند.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پایان نامه روانشناسی بالینی

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار پایان نامه روانشناسی بالینی:
عنوان : اثربخشی آموزش گروهی فرزندپروری مثبت بر روابط مادر- کودک و نشانه های اختلال نقص توجه - بیش فعالی در کودکان
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 31 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 185 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه روانشناسی بالینی همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp199


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.