دانلود رایگان پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره ناتوانی یادگیری با موضوع مقایسه سبک های یادگیری، ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری .

ناتوانی یادگیری خاص یعنی اختلالی در یک یا چند فرایند روانی اساسی در فهم و کاربرد زبان (چه شفاهی با کتبی) مربوط می شود، این ناتوانی ممکن است خود را در کارهایی نظیر ناتوانی در گوش دادن، فکر کردن، سخن گفتن، خواندن، نوشتن، هجی کردن و یا شمارش اعداد نشان دهد. چنین اختلالی شامل مواردی از قبیل نقایص ادراکی، آسیب مغزی، بدکاری جزیی مغز، نارساخوانی دیسلکسی و زبان پریشی تحولی می گردد. این اصطلاح کودکانی را که به علت های دیگر با مسائل یادگیری مواجه می باشند «نظیر (نقص بینایی، نقص شنوایی، نقص حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، آشفتگی عاطفی و یا عدم برخورداری از محیط فرهنگی و با اقتصادی مناسب در برنمی گیرد.ه تعریف دولت فدرال چهارملاک دارد که باید هنگام تشخیص دانش آموزان مبتلا به اختلال های یادگیری مورد توجه قرار گیرد.

1- مشکلات تحصیلی کودک مبتلا به اختلال های یادگیری در مقایسه با دیگر کودکان هم سن خود در یادگیری چگونه خواندن و محاسبات ریاضی مشکل دارد. ٢- ناهمخوانی بین استعدادهای بالقوه و میزان پیشرفت تحصیلی کودک مبتلا به اختلال های یادگیری ناهم خوانی جدی بین توانایی ذهنی و پیشرفت تحصیلی را تجربه می کند، این امر به عنوان تاهم خوانی پیشرفت تحصیلی و استعداد شناخته شده است ٣- محرومیت از دیگر عوامل۔ اگر مشکل یادگیری فردی به خاطر آسیب های بینایی یا شنوایی، عقب ماندگی ذهنی، ناتوانی های حرکتی، آشفتگی عاطفی یا عوامل محیطی باشد جزء کسانی که اختلال های یادگیری دارند، دسته بندی نمی شود ۴- اختلال عصب شناختی- اساس اختلال های یادگیری نتیجه نوعی اختلال عصب شناختی است. اختلال های یادگیری یک اصطلاح کلی است که به گروه ناهمگونی از نارسایی های یادگیری اطلاق می شود که به صورت مشکلات عمده ای در اکساب و استفاده از گوش دادن، سخن گفتن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن با محاسبات ریاضی متجلی می شود. این اختلال های درشخص جنبه ذاتی داشته و این فرض وجود دارد که ناشی از بد کاری سیستم عصبی مرکزی باشد. اگر چه اختلال یادگیری ممکن است همراه با دیگر شرایط معلولیت ساز (از قبیل، آسیب حسی، عقب ماندگی ذهنی، آشفتگی عاطفی و اجتماعی، آموزش ناکافی یا نادرست، عوامل روان زاد) رخ دهد، اما این دلیل واقعی چنین شرایط یا تأثیراتی نیست استفاده از اصطلاح بدکاری سیستم عصبی مرکزی، بدین معناست که تعریف براین فرض است که مغز و سیستم ادراکی و یا هر دو، آسیب ندیده اند، اما به گونه ای عمل می کنند که با کودکانی که مشکلات یادگیری ندارند، متفاوت است.

اختلال های یادگیری بیشتر گمان می رود ناشی از تغییراتی در مغز و عملکرد ادراکی باشد تا ناشی از آسیب خاص در این سیستم ها. هردو تعریف برای هماهنگ کردن الگوهای عصبی غیرعادی که این کودکان دارا هستند، ارائه یک دوره دروس دیگر را خاطر نشان می کند و اغلب آموزش های خاصی که برای این کودکان طراحی شده بر راهبردهایی متمرکز هستند که به دانش آموزان کمک کنند تا در دروسی که از طریق برنامه درسی سنتی نمی توانند یاد بگیرند، تسلط پیدا کنند.سایر محققان مشکلات ویژه ای که دانش آموزان در مورد محتوا و فرایندهایی که نیاز به یادگیری دارند تا بتوانند بر موضوع های تحصیلی مسلط شوند را مورد بررسی قرار داده اند. این مورد به عنوان دیدگاه اختلال های یادگیری تحصیلی شناخته شده است. قسمت پایین شکل ۱-۶ حوزه های تحصیلی را فهرست می کند که غالبا معلمان با آنها در گیرند. کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری چگونه مشکلاتشان را در خواندن، هجی کردن، بیان نوشتاری، خط و ریاضی نشان می دهند. گروه زیادی از محققان براین موضوع که چگونه این مشکلات را با برنامه آموزشی و راهبردهای یاد دهی حل کنند، متمرکز شده اند (کاول، فورنس، و بندر، جلد ۳، ۱۹۸۸)۔

1. مدل تحصیلی - تحولی بر این اشاره دارد که کودک مبتلا به اختلال های یادگیری با مجموعه ای از مشکلات تحولی در پردازش اطلاعات به مدرسه می آیند. اختلال های یادگیری تحولی شامل مشکلات توجهی، مشکلات حافظه ای یا اختلال هایی در فکر کردن و به کارگیری زبان می باشد. چنین مشکلاتی به ندرت پیش از این که کودک وارد مدرسه شود، آشکار می شود، چرا که کودک پیش دبستانی احتیاج جدی در این حوزه ها ندارد. توسعه نظام آموزشی به سنین ۳ و ۴ سالگی احتمالا به مشاهده منظم تر و شناسایی زود هنگام این کودکان منتج شده است (نگاه کنید به والری ، ۱۹۹۲) اختلال های یادگیری تحولی به اختلال های یادگیری تحصیلی در خواندن، هجی کردن، نوشتن و مشکلات ریاضی منجر می شوند. یک بار دیگر باید گفت هر فردی که دارای مشکلات تحصیلی است، اختلال های یادگیری ندارد ، بلکه یک آزمایش کامل می تواند وجود چنین مشکلی را تأیید کند در قسمت های بعدی ما ابتدا به تلاش هایی که به منظور شناسایی منابع اختلال های تحولی صورت گرفته است با فرض بر اینکه این مشکلات در امر یادگیری دخیل هستند، اشاره خواهیم کرد، سپس بر تلاش ها و نظریه هایی که بر درمان مشکلات تحصیلی که کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری با آن مواجه هستند، متمرکز می شویم.

پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل پایان نامه روانشناسی تربیتی

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پایان نامه روانشناسی تربیتی :
عنوان : مقایسه سبک های یادگیری، ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 28 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 121 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه روانشناسی تربیتی همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp189


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.