نمونه پروپوزال روش تحقیق دکتری روانشناسی بالینی

 نمونه پروپوزال روش تحقیق دکتری روانشناسی بالینی درباره بررسی نقش پیش بین کمال گرایی، درونی سازی لاغری، شاخص توده بدني و خود شیء انگاری بر اختلالات خوردن با واسطه گری نارضایتی بدنی را در ادامه دانلود کنید.

دکتر ویلیامسون عوامل خطرساز متعددی را در شکل گیری اختلالات خوردن در ورزشکاران دخیل می داند: ۱. فشار مربی یا رشته ورزشی برای لاغر بودن ۲. قضاوت غلط فرد در مورد کارایی خود ۳. احساس اضطراب در مورد کارایی خود. این ۳ عامل خطرساز باعث ایجاد یک نارضایتی شدید در مورد شکل و ظاهر بدن می شود برای مثال در سال ۱۹۸۸، داوران به «کریستی هنریچ» گفتند که اگر وزنش را کم نکند نمی تواند در مسابقات انتخابی المپیک ۱۹۹۲ شرکت کند. هنریچ در مورد ورنش دچار وسواس شد. او به بی اشتهایی روانی مبتلا گردید. روزی ۹ ساعت تمرین می کرد و بعضی اوقات به جای غذا فقط یک تکه سیب می خورد. بعد از مدتی وزن او به ۲۵ کیلو رسید. در نهایت او آن قدر ضعیف شد که از شرکت در مسابقات باز ماند و مجبور شد در ۱۸ سالگی از ورزش کناره گیری کند. او هرگز به المپیک ترفت و بی اشتهایی در سال ۱۹۹۴ جان او را گرفت. مطالعاتی که روی مردان ورزشکار انجام شد، گفته های دکتر ويليامسون را تأیید می کند. در رشته هایی که تأکید زیادی روی وژن یا شکل بدن افراد می شود، آمار ابتلا به اختلالات خوردن بالاتر از رشته هایی است که چنین سخت گیری هایی ندارند. دکتر لودا» که یک روانشناس ورزشی است می گوید: «ژیمناستیک باعث اختلالات خوردن نمی شود. این عقربه ترازو نیست که باعث می شود فرد در ارتباط با غذا مشکل پیدا کند، بلکه انگیزه های نادرست و کمبود آگاهی فرد است که منجر به چنین مشکلاتی می گردد.» دکتر لودا با همکاری فدراسیون ژیمناستیک آمریکا تحقیقی روی ژیمناستیک کارهای حرفه ای و غیرحرفه ای انجام داد. او دریافت که جو تمرینی که روی فرد تأكید می کند باعث کاهش عزت نفس افراد شده و سبب می شود که فرد تصویری منفی از بدن خود داشته باشد، و به میزان کمتری از ورزش کردن لذت ببرد و درجات استرس بالاتری را به خاطر رقابت، تجربه کند. این مانند همان نتایجی است که دکتر ویلیامسون به عنوان عوامل خطرساز اختلالات خوردن مطرح کرده بود. درمان اختلالات خوردن شامل مواردی مانند مشاوره، روان درمانی، خانواده درمانی، رفتاردرمانی، دارو درمانی و یا بستری در بیمارستان می شود. این درمان ها وقت گیر و پرهزینه هستند اما مؤثرند. بیماران اغلب در مقابل درمان مقاومت می کنند و به دنبال آن اعضای خانواده احساس گناه و شکست می کنند. اختلالات خوردن برای کمال گراها یکی دیگر از جنبه های تفکر «همه یا هیچ» است. هرقدر بیشتر روی کامل بودن خود تمرکز می کنید، بیشتر نسبت به اشتباهات خود، آگاهی پیدا می کنید و به دنبال آن، احساس بی ارزشی، پدیدار می شود. به خصوص اگر ببینید که مغلوب دیگر حیطه های زندگی خود، مانند خانواده، مدرسه و محل کار هستید، سعی می کنید حداقل در یک زمینه مختار باشید: خوردن. شما این عمل را با کنترل و نظارت روی غذای خود و کاری که می توانید با آن بکنید، انجام می دهید. زنان معروف بسیاری با اختلالات خوردن دست به گریبان بوده اند. بازیگران و ژیمناستیک کاران و معروفی بوده اند که در مورد مشکلات خود سخن گفته اند. بعضی از افراد مبتلا به اختلالات خوردن برای اینکه «آدم کامل» باشند، احساس فشار را به جان می خرند. بعضی از آنها انتظارات والدین، و بعضی ها انگشت اجتماع را که به سمتشان نشانه می رفته مقصر می دانند. در اغلب موارد، ترس از ارتکاب اشتباه و عزت نفس پایین، هردو در این مسئله مشارکت دارند. اختلالات خوردن یکی از راه های کسب کنترل در مورد زندگی شماست. بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید چون زندگی شما ارزش آن را دارد.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی نقش پیش بین کمال گرایی، درونی سازی لاغری، شاخص توده بدني و خود شیء انگاری بر اختلالات خوردن با واسطه گری نارضایتی بدنی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 34 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 150 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp116


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.