دانلود پروژه روش تحقیق روانشناسی نقاشی درمانی

دانلود نمونه پروژه برای درس روش تحقیق روانشناسی تربییت درباره نقاشی درمانی به همراه پنج فصل پایایان نامه در این بخش امکان پذیر شده است.

 این ایده که یک شیء یا تصویر برای خالق آن، صرف نظر از ویژگی های زیبایی شناختی اش، ممکن است دربردارنده اهمیت روان شناختی هم باشد، چیزی است که ما امروزه روی آن بسیار حساب می کنیم. زمانی که به نقاشی یک کودک خردسال نگاه می کنیم، یا وقتی در یک همایش کسل کننده، مشغول خط خطی کردن کاغذ یا شکل کشیدن بر روی آن می شویم، یا وقتی با توده ای کاغذ مواجه می شویم که مراجعی کاملا مضطرب تصاویری را به سرعت روی آن ها کشیده است، متوجه می شویم که همه این تصاویر با معنا هستند هرچند اگر ما همیشه نتوانیم آن ها را تعبیریا درک کنیم. این که این محصولات از نظر ما دارای معنا هستند و این که ما توان شفابخشی هنر را جدی می گیریم، به چند عامل بستگی دارد.

(ام ادواردز ۱۹۸۹) این عوامل را این گونه طبقه بندی کرده است: و استفاده از هنر در مذهب و کارهای معنوی و مباحث فلسفی درباره رابطه میان خلاقیت و جنون و پیشرفت در هنرهای تجسمی • کشف هنر بیگانه و هنر مجنون • اعتقاد به این که هنر نقش مهمی در رشد فکری و احساسی ایفا می کند • رشد نظریه های روان شناختی که ارزیابی مثبتی نسبت به رؤیا دیدن، خیال پردازی، بازی کردن و دیگر اشکال فعالیت های تخیلی مانند نقاشی با طراحی دارند. نیمه اول قرن نوزدهم شاهد پیدایش روش های درمانی مبتنی بر روان شناسی بود از جمله اشکال اولیه روان درمانی کلامی و اولین نشانه ها مبنی بر این که موسیقی، هنر و نمایش، ابزار درمانی مفیدی در درمان بیماران روانی بستری در بیمارستان بودند، (مک گریگور ۱۹۸۹).

یکی از تأثیرگذارترین چهره ها در طول این دوران روان پزشک آلمانی یوهان ریل بود، کسی که امروزه به عنوان یکی از بنیان گذاران روان پزشکی مدرن شناخته می شود. ریل در مقاله خود تحت عنوان اشعاری درباره کاربرد روش درمان روان» که در سال ۱۸۰۳ به چاپ رسید، برنامه دقیقی را برای درمان بیماران روانی طرح ریزی کرده که شامل استفاده از تئاتر درمانی، کار، ورزش و هنردرمانی می باشد، (ذکر شده در النبرگ ۱۹۹۴). ریل عقیده داشت هدف این برنامه آشکار کردن و رهاسازی آن دسته از احساساتی است که منجر به اختلالات روانی می شوند، (کاسون ۲۰۰۱) هرچند این اقدامات نوظهور در رواج اشکال درمانی انسانی تر تأثیرگذار بودند، اما به موازات نزدیک شدن علم روان پزشکی به پزشکی این نظریه که بیماری روانی زاییده ناهنجاری های مغزی است، به تدریج خود را به اثبات رساند.

از آن به بعد ساختار و کارهای مغز تبدیل به کانون توجه تحقیقات مربوط به روان پزشکی و درمان شد. در میان پیامدهای بی شمار این قضیه می توان به این دو مورد اشاره کرد: تأکید بیشتر بر روش های درمانی فیزیکی نسبت به روش های روانی از قبیل درمان با شوک الکتریکی، جراحی مغز و تجویز دارو) و به انزوا کشیدن بیماران روانی در آسایشگاه های بزرگ. متأسفانه هرچه آسایشگاه ها بزرگتر و گران تر می شدند، امکانات شان کمتر، ارتباط درمانی محدودتر و مشکلات بستری شدن بیشتر خود را نشان می دادند (گافمن ۱۹۷۳، جوتر و فولز ۱۹۸۴). علاوه بر این پتانسیل درمانی، هنرهای بصری اغلب به عنوان نقش مکمل، به صورت فعالیت های آموزشی، سرگرم کننده و تفریحی در نظر گرفته می شدند.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : اثربخشی نقاشی‌درمانی بر سلامت روان دانش‌آموزان پسر مدارس ابتدایی شهرستان گچساران
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 23 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 102 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp82


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.