دانلود نمونه پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره تعارض زوجین

 برای دانلود نمونه پروژه برای روش تحقیق روانشناسی درباره تعارض زوجین با این بخش همراه باشید.

در مشاجره های مکرر، هر کدام از زوج ها می کوشند تا نحوه به تصویر کشیده شدن خود از سوی دیگری را تصحیح کنند. آنها به طور دفاعی پاسخ می دهند: «من چنین چیزی نگفتم»، «منظورم این نبود»، «تو ما را دچار این مشکل کرده ای»، «پس تو می گویی این تقصیر من است». مشاجره ها، از رویارویی تلاش زوجها برای تغییر دادن دیدگاه همسرشان نسبت به خودشان سرچشمه می گیرد یعنی میزان ارزش قائل شدن افراد برای خود و همسرشان. تعارض وقتی بالا می گیرد که یک همسر در برابر چگونه به تصویر کشیده شدن خود از سوی دیگری واکنش نشان دهد. البته چنانچه عزت نفس یک همسر به قدر کافی، قوی باشد یا عزت نفس او به خوبی شکل گرفته باشد، ممکن است قادر به تحمل یا نادیده انگاشتن دیدگاه منفی همسرش نسبت به خود باشد، اما وقتی وی واکنشی نشان می دهد؛ همواره هدفش رد کردن این امر است که همسرش او را چگونه به تصویر می کشد.

به همین دلیل، زوج ها برای دفاع از خویش در برابر یک فقدان عزت نفس ادراکی جدال می کنند. بازنده شدن در جدال میتواند به معنای رنج بردن از یک حقارت عمیق باشد و به همین خاطر است که برخی زوج ها به شدت انرژی و توان خود را صرف مشاجره هایی می کنند که به ظاهر، سطحی هستند. آنچه زوجها مجبورند از دست بدهند، جایگاه خوب شان در چشم دیگری است و هراس زیربنایی آن است که آنها در صورت از دست دادن این جایگاه خوب، احساس حقارت خواهند کرد. چرا بر سر آن با هم جدال می کنند؟ وقتی دو نفر وارد رابطه صمیمانه می شوند، پیوندی را با هم تشکیل داده و خود را در برابر دیگری می گشایند. به این معنی که دیدگاه زن از مرد بر دیدگاه مرد از خودش اثر می گذارد و بالعکس. این یکی از عناصر اصلی آسیب پذیر شدن است: باز بودن به قدری که باعث می شود دیدگاه دیگری از شما بر روی دیدگاه تان در مورد خود اثر گذارد.

آنچه کسانی را که از یک زندگی زناشویی ناشاد رنج می برند، در مقایسه با زوج های از هم جدا شده متمایز می کند، درجه ی برون گرایی و یا سازگاری آنها می باشد. افراد برون گرا غالبا بسیار اجتماعی هستند و بنا بر این امکان دارد در جبران زندگی ناشاد زناشویی خود در جستجوی فرد دیگر برآیند. در افراد سازگار هم تفسیر این است که افرادی که در همدلی و همدردی امتیاز زیادی دارند، هنگامی که حس می کنند یک رابطه باعث رنج دو نفر می شود سعی می کنند که در صدد اصلاح آن برآیند. گاه حتا اگر ارتباط روحی قوی نیز نباشد و یا سردی و دشمنی نیز حاکم باشد، با آن سر می کنند. پژوهش قابل توجه دیگری نیز توسط «لويز ترمن» در سال ۱۹۲۱ انجام گرفت. انگیزه ی اولیهی ترمن از این پژوهش توجه او نسبت به بهرهی هوشی و برآیند تأثیرات آن در زندگی فردی بود. او به مطالعه ی زندگی پانزده هزار دانش آموز دختر و پسر که دارای بهره هوشی استثنایی بودند، پرداخت. او به طنز این دانش آموزان را موریانه نامید و روند زندگی آنها را تا مرحله ی بزرگسالی  تعقیب نمود.

 


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 32 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 145 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp79


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.