برای بسیاری از متخصصان، نارساخوانی صرفا یک اختلال یادگیری شدید است (مرسر، ۱۹۹۲).

با این وجود، این اصطلاح هنوز هم به ویژه در میان آنانی که دارای اهداف پزشکی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهرا این شرایط مبنای ژنتیکی دارد رورک، ۱۹۹۱) به دلیل سخت بودن مشکل، تکنیک های بسیاری برای آموزش خواندن به کودکان نارساخوان مورد استفاده قرار گرفته است که عبارتند از: ترسیم تمام حروف استفاده از حس لامسه، نشان دادن تصاویر به همراه کلمات، استفاده از اسباب بازی به همراه کلمه و غنی سازی برنامه زبان عمومی. هم چنین افراد نارساخوان معمولا در بینایی و شنوایی و پردازش اطلاعات در سیستم های زبانی یا شناختی نارسایی دارند. برخی از معلمان به کتاب های ضبط شده بر روی نوار تکیه می کنند بعد از این که نوار برای کودکان گذاشته شد، چند سؤال شفاهی در باره محتوای آن نوار پرسیده می شود.

اگر کودکی مشکل عمده ای در ارتباط با شنوایی و نارساخوانی دارا باشد، این روش امکان دارد موفقیت آمیز نباشد. در این مورد که چگونه با کودکی که مشکلات شدید یادگیری دارد کار شود، کسی نمی تواند پاسخ صریحی بدهد. انسان باید رویکردهای متفاوتی را به کار گیرد تا تعیین کند که چه روشی برای هر فردی مناسب است. هم چنین این مهم را باید به خاطر سپرد که تمام کودکان مبتلا به اختلال های یادگیری نارساخوانی ندارند.

نارساخوانی شدیدترین نوع اختلال های یادگیری است. اصطلاح نارساخوانی بیشتر در مطبوعات عمومی به کار می رود که برداشت نادرستی ارائه می دهد که هر کسی مشکل سواد یا خواندن دارد نارساخوان است. علی رغم مشکلات زیادی که کودکان مبتلا به نارساخوانی با آن روبرو هستند، اتفاق نظر کلی در میان محققان و معلمان این است که آنان می توانند یاد بگیرند (دنکلا رودل و کاپمن، ۱۹۸۵؛ کلارک، ۱۹۸۸)۔


پروپوزال روش تحقیق

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال نارساخوانی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 37 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp42


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.