امروزه، برخی کودکان و نوجوانان که قبلا در مؤسسات خاص افراد نابینا و ناشنوا خدمات دریافت می کردند و نیز برخی کسانی که در مؤسسات افراد عقب مانده ذهنی قرار داشتند،

به عنوان کسانی که درخودماندگی یا اختلال های تحولی شدید دارند، در نظر گرفته می شوند. مربی برجسته آمریکایی، ساموئل گریدلی هاو، که به کار با دانش آموزان ناتوان می پرداخت، به مسئله دشواری تفکیک دانش آموزان با عقب ماندگی ذهنی از افراد با اختلال های عاطفی رفتاری پی برد. او از اصطلاح کودنی شبیه ساخته (کاذب) استفاده کرد (هاو، ۱۸۵۱) که امروزه عقب ماندگی کاذب نامیده می شود (یعنی رفتارهای شبیه عقب ماندگی ذهنی که توسط فرد عادی بدون عقب ماندگی۔ ظاهر می شود) به طور خلاصه می توان گفت شباهت های عقب ماندگی ذهنی و اختلالات عاطفی- رفتاری در قرن نوزدهم بیان شده است.

جالب این که نظریات دانشمندان قرن نوزدهم درباره شباهت ها، ویژگی های همپوش، علت شناسی و روش های درمان این دو گروه شباهت بسیاری به نظرات روان شناسان امروزی دارد. هافمن (۱۹۷۴) نشان داد که مدارس عمومی اواخر قرن نوزدهم برای دانش آموزان نالایق (inept) تمهیداتی فراهم آورده بودند؛ این تمهیدات را می توان برای کودکان دچار اختلالات هیجانی شدید، اختلالات یادگیری یا عقب ماندگی خفیف به کار برد. همه این کودکان تحت عنوان اختلالات غیرقابل درمان در یک کلاس جای می گرفتند و هیچ گونه تفاوتی از لحاظ تربیتی بین آنها قائل نمیشدند.

نظریه های علت شناختی در اواخر قرن هجدهم مسئله درمان اختلالات با استفاده از روش های مذهبی متداول آن روز که به وسيله کلیسا دیکته می شد، از رونق افتاد. بنابراین، دیگر این تصور که اختلالات به وسیله ورود شیطان در مغز افراد به وجود آمده اند و بایستی به روش های مختلف دیویا شیطان را از مغز افراد بیرون کرد، فکر غالب در میان متخصصان نبود. در قرن نوزدهم آنچه نظر بیشتر متخصصان را به خود جلب کرد، این بود که رابطه بين خودارضایی و اختلالات عاطفی- رفتاری را که در اصطلاح آن روز دیوانگی می خواندند) کشف نمایند و بیشتر تفکرات حول و حوش همین قضیه دور می زد. باور کلی در آن دوران این بود که خودارضایی باعث جنون می شود یا آن را تشدید می کند (هار ، ۱۹۶۲ و ری ، ۱۹۷۱).


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی-عاطفی-رفتاری بر افزایش عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 33 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 134 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp35


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.