اگر اعضای یک کلاس برای پیشرفت ذهنی ارزش کمی در نظر بگیرند به طور کلی، نظر جامعه در مورد دانش آموزان زرنگ منفی خواهد بود. در طبقات اجتماعی متوسط و بالاتر، نسبت به طبقات پایین تر، زرنگی ارزش بیشتری دارد.

میزان هوش بالا و پیشرفت تحصیلی در دخترها نسبت به پسرها ارزش کمتری دارد و جامعه دخترهای زرنگ را کمتر از پسرها می پذیرد. بنا به نظر یک دختر دبیرستانی زرنگ: بلندقد بودن نسبت به پسرها اشکالی ندارد ولی زرنگ تر بودن خیلی بد است. زرنگی در جوانی نسبت به کودکی ارزش بیشتری دارد و موفقیت تحصیلی و شغلی رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و نیز تحصیلات عالیه محدود به افرادی است که برای رفتن به دانشگاه زرنگ هستند. اغلب جوانان، ارزش زیادی برای هوش و استعداد خود قایل هستند و یکی از مشکلات اصلی آنها این است که هوش را به عنوان معیاری در انتخاب شریک زندگیشان می دانند. جامعه توانایی ذهنی خیلی زیاد را نسبت به حد متوسط کمتر قبول دارد. در حالیکه دانش آموزان زرنگ را مورد تحسین قرار میدهند و از آنها حساب می برند.

اما با دانش آموزان زرنگ احساس راحتی نمی کنند؛ زیرا خود را در مقایسه با آنان نادان می بینند. علاوه بر این، توانایی ذهنی بالای آنها، سایر دانش آموزان را نسبت به رفتار و گفتار آنان، بدگمان می کند. آنها با اینکه می دانند در نظر دیگران نابغه اند از قضاوت دیگران در مورد خودشان ناراحت هستند و این امر باعث می شود که آنها در روابط اجتماعی شان، احساس خوبی نداشته باشند و این طور فکر کنند که واقعا متمایز از دیگران اند. علاوه بر این، به دلیل داشتن وجه اشتراک کم با دیگر دانش آموزان، بیشتر بر نیروی ذهنی خود تمرکز می کنند و از این کار رضایت بیشتری حاصل می کنند و امیدوارند که همیشه برنده باشند.

مردم در بزرگسالی آنها را بعنوان دانشمند می شناسند. برخی سعی در نپذیرفتن این باور دارند چرا که احساس می کنند در دنیا همتا ندارند. این عقیده باعث می شود که آنها درگیر رفتار اجتماعی شوند و تصور نامطلوب مردم در مورد آنها افزایش یابد. عقاید مردم در مورد حمایت نظر مردم نسبت به کسانی که نادان هستند نوعی توهین به آنهاست. مردم نسبت به آنها صبور هستند. زیرا آنها یاد گیری کندی دارند و سریع هم آن را فراموش می کنند و نسبت به همکلاسیهایشان انعطاف کمتری دارند و از این رو در بازیها مانند آنها ماهر نیستند. مفهوم لطيفه را دیر می فهمند و بعد از خندیدن همه، تازه شروع به خندیدن می کنند و خودشان باور ندارند که توانایی آنها محدود است. همکلاسیهای آنها به پای آنان میسوزند چرا که معلمان باید مطالب را دوباره برای آنها توضیح دهند. اغلب والدین و معلمان این کودکان را به تنبلی متهم می کنند و آنها را به دلیل یادگیری کندشان تنبیه می کنند.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال روش تحقیق و پروژه سمینار:
عنوان : مقایسه سبکهای تفکر و انگیزش پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر با عملکرد تحصیلی قوی و ضعیف
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 35 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 154 صفحه


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp31


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.