اثرات آمادگی رفتن به مدرسه بر شخصیت کودکی که از نظر فیزیکی و روانی آمادگی رفتن به مدرسه را دارد برای نزدیک شدن به مکانی جدید با احساس متانت و اعتماد به نفسی که باعث تسهیل سازگاری وی می شود آمادگی لازم را پیدا می کند و سازگاری موفقیت آمیز او باعث افزایش متانت و اعتماد به نفس می گردد.

در عوض، کودکی که از نظر فیزیکی یا روانی آمادگی لازم را ندارند و در مقابله با مشکلات و چالشهای محیط جدید احساس کمبود می کند تا زمانی که کسی به او کمک کند سازگاریش با توجه به انتظارات والدین، معلمان و همکلاسی هایش کم خواهد شد. بیشتر معلمان بر این باورند که سازگاری با مدرسه مشکل است و سعی می کنند راه مراقبت از کودکان را آسان کنند. بسیاری از دبیرستانها و بیشتر دانشگاهها یک دوره هفت روزه با عنوان «دوره معارفه دانشجوی سال اول» دارند تا به دانش آموزان با دانشجویان تازه وارد در ورود به یک محیط آموزشی جدید کمک کنند. کودک نوجوان با جوانی که به سرعت و به طور موفقیت آمیزی سازگار می شود، پی می برد که دیگران به او به طور مطلوب واکنش نشان می دهند. این امر باعث می شود فرد به خودش دیدگاه مطلوبی پیدا کند و نگرشش به مدرسه و آموزش مثبت خواهد شد.

برکن ریجووینسنت (۱۹۹۷) درباره سازگاری کودکان با محیط آموزشی جدید اظهار می کنند: «چنانچه کودک به سرعت بخندد، از دستورات پیروی کند و قوانين مدرسه را یاد بگیرد اغلب تجدید محبت مادری را از مهد کودک یا دبستان تجربه می کند. چنانچه او در کارهای گروهی مشکل داشته باشد و هماهنگ با بقیه نباشد و دوست داشتنی نباشد، او در برابر دنیای بزرگسالان احساس جدایی می کند و سرزنش می شود». در ابتدا ممکن است هم کلاسی های یک کودک از لحاظ عاطفی به همان اندازه ورود به یک مدرسه جدید احساس نگرانی را ایجاد کنند؛ در نتیجه آنها بیشتر نگران احساسات و مشکلات مربوط به سازگاری با او هستند. اما هنگامی که با او سازگار می شوند، در می یابند که هر کسی که به او توجه می کند به او به دیده «کودک» می نگرد، بویژه زمانی که رفتار اشتباهی از او سر می زند گریه کند و یا وقت بیشتری از معلم را بگیرد که البته چنین مواردی نیز در میان نوجوانان در دبیرستان و دانشگاه وجود دارد.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال پروپوزال روش تحقیق:
عنوان : ارتباط احساس تعلق با اضطراب و استرس اجتماعی در دانش آموزان پسر و دختر متوسطه دوم تحصیلی
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 22 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه با فهرست و منابع فارسی و لاتین : 105 صفحه


بعد از پرداخت این پروپوزال و پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp04


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.