سازگاری با هر مکان جدیدی می تواند باعث رنجش هر کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی شود.

با این حال، اگر فردی از نظر فیزیکی و روانی آمادگی لازم برای تجارب جدید را داشته باشد به موقع با آن سازگار خواهد شد. زمانی که آمادگی لازم را نداشته باشد، عدم سازگاری او به تنشهای عاطفی و اختلالات رفتاری کم و بیش شدید منجر می شود. در اکثر کودکان تنش در آغاز مدرسه با افزایش مشکلات رفتاری در مدرسه و خانه مشخص می شود. برخی از کودکان موقع رفتن به مدرسه گریه می کنند، به مادرشان می چسبند یا حتی صبحانه شان را استفراغ می کنند. برخی دیگر به نظر می رسد که به طور غیر معمول آرام و نگران باشند؛ اما از نظر ظاهری هیچ تنشی را نشان نمی دهند. این امر یک نشانه خطا ناپذیر از آمادگی آنها برای رفتن به مدرسه نیست.

این امر نشانه شیوه پاسخگویی به یک موقعیت عاطفی برتر است. کودکانی که در ابتدا به مدرسه به طور انفجاری واکنش نشان می دهند در مقایسه با کسانی که آرام به نظر می رسند سازگاری های بهتری دارند؛ اما در واقع از ابراز احساساتشان جلوگیری می کنند. به همین ترتیب دانشجویانی که در آغاز دانشگاه احساس غربت می کنند ممکن است با گریه کردن، هر روز تلفن کردن به والدینشان یا به پشت انداختن کیفشان جهت آمادگی برای رفتن واکنش نشان دهند. یا ممکن است آنها با گوشه گیری آرام در مقایسه با سایر دانشجویان واکنش نشان دهند. سازگاری در کلاس اول ضامن سازگاری سریع، آسان یا حتی رضایت بخش در سالهای بعدی نیست. هر مدرسه جدیدی از لحاظ درجه بندی آموزشی از برخی جهات با مدارس قبلی متفاوت است.

برای مثال سازگاری با محیط دبیرستان، جایی که دانش آموز در آن زندگی می کند، آسان تر از سازگاری با دانشگاه، جایی که روشهای تدریس از کلاسی به کلاس دیگر متفاوت، برنامه درسی در بر گیرنده بسیاری از موضوعات درسی جدید است و دانشجو ممکن است از خانه اش دور باشد، است. هر دوره ای از انتقال بر رفتار فرد اثر می گذارد. به دلیل اینکه او در مکان جدید احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس می کند، او خود آگاه کمرو و یا گوشه گیر است. هیچ یک از این عوامل به سازگاری خوب آموزشی یا اجتماعی منجر نمی شود. فردی که خودآگاه است در موقعیتهای اجتماعی به سختی عمل می کند.

این عوامل باعث می شود تا فرد بیش از حد خوشحال شود یا به طور غیر منطقی تغییر کرده و بد اخلاق شود. او حساس و محتاط است بویژه زمانی که با افرادی باشد که او را درک نکنند و یا مسخره اش کنند. احتمالا او این احساس را با در نظر گرفتن نگرش انزوا طلبی و بی علاقه گی ابراز می دارد یا ممکن است به شکل شجاعت ظاهری یا رفتاری متکبرانه آشکار شود.


پروپوزال روش تحقیق همراه با پنج فصل

مشخصات پروپوزال پروپوزال روش تحقیق:
عنوان : رابطه سازگاری اجتماعی با خود کنترلی و عملکرد خانواده در دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم
قسمت های یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 24 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه با فهرست و منابع فارسی و لاتین : 124 صفحه


بعد از پرداخت این پروپوزال و پنج فصل پروژه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: zp03


قیمت این محصول :


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.