عنوان: مقایسه اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در نوجوانان بی سرپرست و عادی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 25 صفحه
شماره: 03 pz


قسمتی از این پروپوزال:

عوامل خانوادگی متعددی بر روی رشد اولیه کودکان و عملکرد سازگاری آنها درآینده، تاثیر می گذارد، تاکید روی تعامل مادر و فرزند است. هدف از اجرای این پژوهش پی بردن به مشکلات رفتاری کودکانی است که خانواده ای ندارند و از کودکی در آغوش گرم خانواده نبوده اند. در پژوهشهای متعدد نشان داده شده است که بین اضطراب و خجالتی بودن با عزت نفس دانش آموزان رابطه وجود دارد و نتایج مثبت به دست آمده است. که این عامل بین نوجوانان بی سرپرست بیشتر به چشم می آید(کروزییر ، 1981). همه گیر شناسی اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان به لحاظ اثرات زیربنایی، در آینه سلامت فردی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است خاصه آنکه پژوهشهای لازم در این زمینه بیشتر بر روی کودکان عادی و دانش آموزان خانواده دار انجام شده و پژوهشهای محدودی بر روی کودکان و نوجوانان بی سرپرست انجام شده است.

باتوجه به آنچه گفته شد سوال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا بین اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی بین کودکان بی سرپرست و عادی تفاوت وجود دارد. با توجه به بررسی های صورت گرفته، در جامعه ی ایرانی بیشتر ارتباط و نقش رضایت از زندگی و عزت نفس و اختلالات رفتاری به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفته است و پژوهش های بسیار کمی به طور اختصاصی افراد عادی و بی سرپرست را در این متغیرها مورد بررسی قرار داده اند. همچنین با توجه به شیوع بالای این اختلالها، در این زمینه خلائی در پژوهش های پیشین احساس می شد. در صورت تایید یا رد فرضیه های پژوهش حاضر می توان اختلالات رفتاری و عزت نفس و رضایت از زندگی را در فرایندهای تشخیص و درمان مدنظر قرار داد.

این پژوهش همچنین تکمیل کننده-ی پژوهش های پیشین خواهد بود. نظر به اینکه کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین گروه های اجتماعی هستند، بررسی اختلالاهای رفتاری دانش آموزان به منظور اجرای مداخلات درمانی و ترمیمی به موقع و پیشگیری زود هنگام از عوارض حاصله از این اختلالها مثل افت تحصیلی و با توجه به مشکلات رفتاری همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد، توجه به ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در جهت ارتقای سلامت روانی دانش آموزان مستلزم شناخت میزان، تنوع مشکلات و عوامل تاثیر گذار به واسطه پژوهش حاضر انجام شود.به نظر آیشنباخ کوشش های واقعی لازم به منظور دریافت کمک حرفه ای برای کودکان و نوجوانان معمولا زمانی به عمل می آید که والدین در مورد مسائل کودک نگران باشند.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.