عنوان: رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 28 صفحه
شماره: 633


قسمتی از این پروپوزال:

تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها :

تعریف مفهومی : پیشرفت تحصیلی عبارت است از معلومات یا مهارتهای اکتسابی عمومی یا خصوصی در موضوع های درسی که معمولاً به وسیله آزمایش ها یا نشانه ها ویا هردو که معلمان برای دانش آموزان وضع می کنند ، اندازه گیری می شود (سیف ،1386).

اهمال کاری :یعنی سهل انگاری وبه تعویق انداختن کارهاست (الیس ونال ،1997). خودکارآمدی : عبارت است از قضاوت افراد در مورد توانایی هاشان برای اجرای یک سلسله کارها به منظور رسیدن به انواع تععین شده عملکردها (بندورا ،1986).

اضطراب امتحان : نوعی خود اشتغالی ذهنی می باشد که با تردیددرباره توانایی های خود مشخص می شود وبه نداشتن تمرکز حواس ،واکنش های فیزیولوژیک نامطلوب و افت تحصیلی فرد منجر می شود ( زیدنر ،1998).

تعریف عملیاتی : پیشرفت تحصیلی عبارت است از میزان تغییر رفتار در زمینه کسب اطلاعات ،که برای سنجش و پیشرفت تحصیلی معدل ترم اول دانش آموزان از روی کارنامه تحصیلی در نظر گرفته می شود .

اهمال کاری : برای اندازه گیری میزان اهمال کاری از مقیاس ارزیابی اهمال کاری نسخه دانش آموزان سولومون وراث بلوم (1984) بر روی دانش آموزان اجرا می شود .

خودکارآمدی : برای اندازه گیری میزان خودکارآمدی از مقیاس خودکارآمدی عمومی شررو همکار ان(1982) بر روی دانش آموزان اجرا می شود .

اضطراب امتحان : برای اندازه گیری میزان اضطراب دانش آموزان از پرسشنامه اضطراب امتحان فیلیپس (1979) که دارای 26 سوأل با مقیاس پاسخگویی دو گزینه ای (بله – خیر ) بر روی دانش آموزان اجرا می شود .

الف :تحقیقات انجام شده داخلی نتایج پژوهش حسینی و خیر ( 1388) با موضوع بررسی چگونگی پیش بینی اهمال کاری رفتاری تصمیم فراشناختی در دانشجویان نشان داد که الگوی عملکرد اجرایی خود تنظیمی در پیش بینی اهمال کاری در رفتار و تصمیم گیری به عنوان اختلال هیجانی رفتاری کارایی دارد و اهمال کاری دارای ارتباط با هیجان منفی است .

جوکارو دلاپور (1386 ) در پژوهش به بررسی رابطه اهمال کاری آموزشی با اهداف پیشرفت تحصیلی پرداخته و نشان دادند که اهداف عملکرد اجتنابی و تسلط اجتنابی پیش بینی کننده های مثبت و هدف تسلط گرایش پیش بینی کننده منفی اهمال کاری تحصیلی بود، نتایج همچنین نشان داد که الگوی ارتباط بین هدف گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دختران و پسران یکسان نیست و در مجموع اهمال کاری به عنوان یک نقص در خود نظم جویی ، با الگوی چهار وجهی اهداف شامل تسلط گرایشی ، تسلط اجتنابی ، عملکرد گرایشی و عملکرد اجتنابی در ارتباط است .

میرمشتاقی (1384 ) در پژوهشی به بررسی رابطه ومقایسه خودکارآمدی و خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستان پرداخت . این تحقیق به این نتیجه رسید که بین خودکارآمدی و خودتنظیمی همبستگی مثبت وجود دارد . همچنین این تحقیق میان خودکارآمدی و خودتنظیمی با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان رابطه معنی دارای یافت .

رضایی ، درویش(1385) در پژوهشی با عنوان بررسی رابطه خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی ، نگرش ریاضی و جنسیت با پیشرفت ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر تهران دریافت که بین خودکارآمدی ریاضی و نگرش ریاضی رابطه مثبت معناداری وجود دارد .

همچنین بین اضطراب ریاضی وخودکارآمدی ریاضی،نگرش ریاضی وپیشرفت ریاضی رابطه منفی وجوددارد. خودکارآمدی ریاضی در دختران وپسران تفاوت معنی داری وجود ندارد ونگرش ریاضی واضطراب ریاضی ، در دختران و پسران تفاوت معنی داری دارد.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.