عنوان: مقایسه مهارت های مقابله ای ،تکانشگری و اختلالات رفتاری در سه گروه نوجوانان بی سرپرست،بد سرپرست و عادی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 36 صفحه
شماره: 599


قسمتی از این پروپوزال:

طرح تحقیق :

باتوجه به اینکه هدف این مطالعه مقایسه نوجوانان سه گروه بد سرپرست بی سرپرست و عادی است لذا مطالعه حاضر از نوع علی _مقایسه ای است.

هدف از این مطالعه بررسی تاثیر متغیر مستقل نوع سرپرستی بر متغیرهای وابسته شامل تکانشگری، اختلالات رفتاری و سبک مقابله ای است:

متغیر مستقل: نوع سرپرستی که در دو سطح بی سرپرست و بد سرپرست متمایز می باشند.

متغیرهای وابسته: مهارت های مقابله ای، تکانشگری، اختلالات رفتاری.

متغیر تعدیل کننده: سن، جنس تحصیلات

چک لیست راهبردهای مقابله ای لازاروس و فولکمن (WCQ) این پرسشنامه توسط لازاروس و فولکمن (1985) تهیه شده است و دارای 66 سوال است. نمره گذاری بر اساس یک مقیاس لیکرت 4 گزینه ای (از 1 تا 4) نمره گذاری می شود. این آزمون هشت شیوه مقابله ای را به دو دسته مسأله مدار و هیجان مدار تقسیم می کند.

شیوه های مسأله مدار عبارتند از: جستجوی حمایت اجتماعی، مسئولیت پذیری، مسأله گشایی برنامه ریزی شده و ارزیابی مجدد مثبت. شیوه های مقابله هیجان مدار عبارتند از: رویارویی، دوری گزینی، فرار – اجتناب و خویشتن داری. لازاروس ثبات درونی 66/0 تا 79/0 را برای هر یک از سبک های مقابله ای گزارش کرده است. در پژوهش رستمی (1391) آلفای کرونباخ کلی آزمون 87/0 به دست آمد. در این پژوهش نیز آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 72/0 به دست آمد.

پرسشنامه اختلال رفتاری آخن باخ، سیاهه رفتاری کودک (CBCL) این فرم نظام سنجش مبتنی بر تجربه آخن باخ است .( آخن باخ ورسکورلا ، 2001 ) که برای افراد 18-6 سال بکار می روند . این نظام شامل مجموعه ای از فرمها برای سنجش آسان و مقرون بصرفه شایستگی ها ، کنش یا کارکرد انطباقی و مشکلات عاطفی – رفتاری است . فرمهای ASEBA نوعأ در 25-20 دقیقه تکمیل می شوند. سیستم ارزیابی آخن باخ ، یک نوع سیستم ارزیابی رفتاری بوده که می تواند به شکل کاملأ استاندارد ارزیابی دقیقی از ابعاد رفتاری ، هیجانی عاطفی و اجتماعی بعمل آورد . این نسخه از آزمون توسط والدین در مورد کودک تکمیل می گردد .

بعلاوه این سیستم قادر است اطلاعات دقیق و جزئی متعددی در حوزه های زیر ارائه دهد . اختلالات عاطفی نظیر افسردگی ، اختلالات اضطرابی ، اختلالات روان تنی ، نقص توجه / بیش فعالی ، اختلال رفتار مقابله ای ، اختلال سلوک ، یادگیری ، مشکلات تفکر ، مشکلات دقت و تمرکز ( اختلال نقص توجه ) ، مشکلات و مهارت های اجتماعی و شایستگی های فردی . این سیاهه را باید والدین و یا فردی که سرپرستی کودک را برعهده دارد و از او مراقبت می کند و یا هر کسی که با کودک در محیطهای شبه خانوادگی برخورد دارد و او را کاملأ می شناسد ،

تکمیل کند . پاسخ دهنده ابتدا تعدادی سوأل را که شایستگیها ( توانمندیهای ) کودک را می سنجد و همچنین تعدادی سوأل باز-پاسخ را که به بیماریها و ناتوانیهای کودک مربوط می شوند و عمده ترین نگرانی پاسخ دهنده را در ارتباط با کودک و همچنین نظر او را نسبت به بهترین ویژگی ها و خصوصیات کودک جویا می شوند ، تکمیل می کند .


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.