عنوان: قیمت گذاری بلیط متروی تهران درساعات پیک و غیر پیک با رویکرد بهینه سازی و شبیه سازی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 28 صفحه
شماره : 591


قسمتی از این پروپوزال:

بررسی سیستم ها اغلب با مدلی از سیستم صورت می گیرد.

به همین منظور ساخت مدل های ریاضی، فیزیکی و ... یکی از مراحل پایه ای برای تحلیل سیستم ها به شمار می رود.

در تعریف مدل های ریاضی چنین آمده است : مدل های ریاضی با استفاده از حروف، اعداد، عملگرها و روابط ریاضی، جهان واقعی را به تصویر می کشند. این مدل ها بسیار انتزاعی و قابل انعطاف بوده و بیشترین کاربرد را هم در مدل سازی دارند.[7]

در تحقیق حاضر ما سعی خواهیم کرد با مشخص کردن هدف، شناخت روابط و مدل سازی ریاضی مسئله انتخابی، در بهسازی سیستم حمل و نقل شهری گام برداریم.

تعریف مسئله

مطالعه موردی امروزه با افزایش جمعیت و افزایش ترددهای شهری مخصوصا در کلان شهرها حمل و نقل عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است، زیرا این حجم ترافیک بعلت افزایش ترددها با خودروهای شخصی و خودروهای کوچک عمومی قابل جوابگویی نیستند و باید به سمت افزایش کیفی و کمی وسائل حمل و نقل عمومی برویم.

حال در این میان متروی شهری سهم بزرگ و عمده ای ایفا میکند زیرا میتواند جمعیت قابل توجه ای را جابجا کند و هم از کیفیت خدمات بهتری نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل(مانند اتوبوس، ماشین های ون و ...)برخوردار است.

در نتیجه اگر کیفیت و کمیت استفاده از مترو را بالا ببریم میتوانیم سهم بسزایی در بهبود وضعیت ترافیک و حمل ونقل شهری ایفا کنیم.

در این تحقیق سعی شده است که در ابتدا استراتژی طرح شود که بتوان با تعیین قیمت مترو]34[ در ساعات پیک و غیر پیک( منظور از ساعات پیک ساعات ازدحام جمعیت و شلوغی متروست مثلا ساعات 6-9 و ساعات 15-18 می باشد)، در خطوط مختلف،در آمد شرکت مترو و سطح خدمت رسانی به مسافران بهینه گردد و همچنین کیفیت خدمت رسانی نیز بالا رفته و در ضمن هزینه های مسافرین مترو کاهش یابد بعنوان مثال اگر مسافری در ساعت پیک و شلوغی قصد استفاده از مترو را دارد مجبور نباشد زمان زیادی را صرف کند تا بسختی بتواند وارد قطارهای مترو شود یا مسافری که قصد تردد در ساعات غیر پیک را دارد، هزینه و کیفیت مترو به او این ترجیح را بدهد که از مترو به جای دیگر وسایل استفاده کند و تا هم از امکانات بهتری برخوردار باشد و هم هزینه کمتری نسبت به دیگر وسائل حمل و نقل پرداخت کند.

در این تحقبق سعی خواهد شد که کیفیت مطلوب در مورد اول و کاهش هزینه در مورد دوم میسر خواهد شد تا با در نظر گرفتن این موارد سطح درآمد مترو افزایش یابد در حالی که درجه رضایت مندی مسافرین نیز بالا رود.

یکی از محدودیت های اصلی این مسئله مطلوبیت واقعی مسافران در استفاده از مترو در یک سطح قیمت خاص می باشد اگر بتوانیم ارزیابی واقعی و صحیحی از این مطلوبیت داشته باشیم می توانیم روی جواب بدست آمده ادعای درستی داشته باشیم.

بدین منظور پس از مدلسازی مسئله به گونه ای که همه این اهداف را در بر گرفته باشد مدل را با استفاده از روش های برنامه ریزی ریاضی حل خواهیم کرد.

در ادامه قصد داریم با استفاده از شبیه سازی(نرم افزار ED خط یک مترو را شبیه سازی می کنیم) صحت جواب بدست آمده را ارزیابی کنیم یعنی جواب بدست آمده را به عنوان یک سناریو شبیه سازی می کنیم ،که در ادامه آنرا بیشتر توضیح خواهیم داد.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.