عنوان: مطالعه بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 38 صفحه
شماره: 583


قسمتی از این پروپوزال:

« دولت الکترونیک »، «شهر الکترونیک»، «شهرداری الکترونیک» از جمله مفاهیمی هستند که در سال های اخیر مورد توجه عمومی قرار گرفته است.

تا کنون انتقادات فراوانی به نهادهای دولتی به خاطر اجرا نشدن طرح های دولت الکترونیک وارد شده است.

شهرداری سازمانی است که وظیفه ساماندهی و رسیدگی به امور شهر را به عهده دارد.

این امور شامل کلیه امور مربوط به ساخت و ساز، حمل و نقل و ترافیک، نظافت، فضای سبز و... می شود.

در واقع شهرداری مجموعه ای از ساز و کارهای مرتبط و درگیر با شهر و شهرنشینی است که هدف از این ساز و کارها تامین و رفع نیازهای مادی و معنوی شهروندان است.

شهرداریها یکی از مهمترین ارکان نهادهای دولتی هستند که به نوعی بیشترین ارتباط مردم در زمینه های امورات دولتی با این سازمان است، از این لحاظ پل ارتباطی خوب بین شهروندان و ارگان دولتی است و امکان مشارکت مردم را در فرآیندهای مدیریت شهری فراهم می سازد.

شهرداری الکترونیکی یکی از پایه های اصلی شهر الکترونیک است و بررسی توسعه الکترونیکی شهرداریها، توان ارزیابی آن شهرداری را برای خدمات رسانی بر خط و تمام 7 روز هفته نمایان می کند برای نیل به این اهداف پارامترهایی از قبیل کانالهای ارتباطی مردم، اهم نیازهای اطلاعاتی مردم در گروه های مختلف مدنظر است.

در این عنوان محقق به مطالعه بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگوبرداری بصورت خصوصی و در مکان خاص انجام می شود، می پردازد.

یکی از پایه های اساسی استقرار شهرداری الکترونیک ایجاد زیر ساختها و امکان سنجی است که این امکان سنجی بر اساس آمار و ارقام از سازمانهای گوناگون که گاهی نیز درستی آنها زیر سئوال می رود انجام می شود.

از آنجایی که شهرداری الکترونیک در زاهدان کاملا محقق نشده وخدمات بصورت حضوری با صرف زمان حمل و نقل و هزینه همراه است، شهرداری الکترونیک نقش موثری در ارایه خدمات بر خط دار دارد که در این زمینه باید موراد ذیل در بررسی استقرار شهرداری الکترونیک مد نظر قرارگیرد که اهم آنها عبارتند از وضعیت اتوماسیون شهرسازی، سخت افزارها، شبکه های محلی، وب سایت، سرعت اینترنت و وضعیت شبکه ارتباطی ( اینترنت) وضعیت سیستم ها و امنیت و منابع انسانی و شاخصهای مالی و حقوقی و بطور کلی ارزیابی زیر ساختی برای پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت نیل به اهداف الکترونیکی سازمان.

یکی از روش های ایده آل برای مشخص شدن چهار چوب کار یک پروژه یا طرح تحقیقاتی این است که آن طرح در غالب یک پرسش آغازین یا سئوال تحقیق روشن شود که محقق در غالب آن آنچه را که می خواهد بیان کند آشکار سازد و این پرسش باید به صورت علمی و روشن و شفاف بیان شود....

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

در دنیای امروز که هر چه بیشتر به سمت ماشینی شدن قدم می گذارد دیگر روابط چهره به چهره و مستقیم نمی تواند پاسخگوی مشکلات ما باشد و در شهرهای امروز با افزایش جمعیت و در نتیجه آن افزایش ترافیک شهری رو به رو هستیم. همچنین روش های بروکراتیک گذشته و کاغذ بازی های پیشین نمی تواند روش مناسب در جهت رسیدگی به کارهای اداری شهروندان باشد. (انعام زاده، 1385)

سازمان های مهم نظیر شهرداریها در شهرهای بزرگی که به نوعی قلب تپنده شهر محسوب می شوند باید دست از روش های بروکراتیک پیشین برداشته و وارد دنیای الکترونیک و مجازی شوند دنیایی که در آن فعالیتها سریعتر و مطمئن تر انجام می گردد ونیازی به تراکم جمعیت در دنیای فیزیکی نیز نیست.

باید برای کاهش ترافیک شهری، هزینه های انجام کار، برخوردها و ناراحتی های روانی، فساد اداری و ده ها مشکل که همه روزه در ادارات و سازمان های بزرگ با آن رو به رو هستیم چاره ای اندیشید و بهترین راه حل ایجاد سازمان های مجازی است که از مشکلات یاد شده می کاهند و حتی به بهبود روند کاری نیز منجر می شوند.

برای کاهش بسیاری از معضلات شهری از جمله ترافیک، آلودگی های زیست محیطی و هزینه های سنگین ناشی از ترددهای غیرضروری شهروندان کشور در آینده ایی نه چندان دور باید تمامی خدمات شهرداری از طریق شبکه اینترنت و پایگاه های الکترونیکی این نهاد دریافت گردند، این اقدام خود یکی از گام هایی است که در مسیر ایجاد دولت الکترونیک نیز می تواند موثر باشد.

شهرداری الکترونیک سازمانی مجازی است که با بهره گیری از فناوری اطلاعات خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری بصورت سریع، قابل دسترسی و امن به شهروندان ارایه می کند و خدمات آن به صورت 24 ساعته و فارغ از محدودیت های زمان و مکان در شهر واقع است.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.