عنوان: امکان سنجی آموزش های مهارتی محصول محور در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 36 صفحه
شماره: 576


قسمتی از این پروپوزال:

مساله تحقیق و پژوهش یکی از بنیادی ترین مسائل مربوط به جوامع بشری می باشد. بنحوی که تقریبا هیچ گونه نظام دهی و یا پیشرفت و توسعه فنی ، اقتصادی ، اجتماعی ، ساماندهی فعالیتهاو نظایر آن جز در سایه تحقیقات و مطالعات اساسی انجام شده امکان پذیر نیست. یکی از بخش های هر تحقیق بخش روش شناسی آن می باشد . دستیابی به هدفهای تحقیق یعنی ( نظریه سازی ) میسر نخواهد بود مگر زمانی که جستجوی شناخت با روش شناسی درست صورت پذیرد. روش شناسی را می توان از چند دیدگاه مطمح نظر قرار داد ( خاکی ، 1388 ) .

روش شناسی را فرایند چگونگی گردآوری اطلاعات و شواهد و تبدیل آن ها به یافته ها به منظور دست یابی به دانش دانسته اند. لذا مفاهیمی که در روش شناسی مطرح می گردند، باید در برگیرنده این فرایند و هدف آن باشند.

با بررسی انواع پژوهش ها در علوم انسانی و رفتاری در می یابیم که در علوم انسانی و رفتاری با دو رویکرد پژوهشی مواجه هستیم که این دو رویکرد عبارت اند از: الف ) رویکرد خردگرایانه ب) رویکرد طبیعت گرایانه به بیان دیگر ، در حوزه علوم انسانی و رفتاری و از جمله علوم تربیتی و روان شناسی ، انتخاب رویکرد پژوهش بر پایه جهان بینی و چارچوب فکری ( پارادایم ) است که پژوهشگر انتخاب می کند . پژوهش های کلی در حوزه علوم انسانی و رفتاری بر پایه جهان بینی و پارادایم خردگرایانه قرار دارند. فرض اساسی این پارادایم بیان می دارد که در واقعیت چیزی است که فرد می تواند به وسیله حواس خود آن را تجربه نماید ( سرمد و دیگران ، 1380 : 77 ) .

با در نظر گرفتن این فرض ، پژوهش های کمی به سمتی سوق می یابند که خود را قادر می بینند تا بتوانند یک فرایند پیچیده یا یک کل را به متغیرهای تشکیل دهنده یا عناصر سازنده ی آن ها تجزیه نموده و هریک را به طور جداگانه بررسی و مطالعه نمایند.

از آن جا که در پژوهش امکان سنجی به دلیل نبود ملاک مقایسه ، از فرضیه در آن استفاده نمی گردد و تکیه بر سوال های مطرح شده می باشد و ملاک ارزیابی و تحلیل، سوالات پژوهش می باشد ، سوالات از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار هستند و نتیجه ی کلی پژوهش از استخراج پاسخ های داده شده به پرسش های مطرح شده حاصل می گردد، شرح کامل و تفصیلی سوالات و چگونگی طراحی پرسش نامه با توجه به سوالات مطرح شده به صورت کاملا تشریح شده و مبسوط در ادامه شرح داده خواهد شد.

روش تحقیق در هرفعالیت پژوهشی بعد از انتخاب و تعریف مسئله پژوهش، بایستی روش مناسب برای اجرای تحقیق در نظر گرفت . هدف از انتخاب روش تحقیق این است که محقق با استفاده از این تکنیک مناسب به صورت دقیق و سریع به پاسخ یا پرسش های تحقیق مورد نظر دست یابد . هرچند موضوع هرتحقیق ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد ولی همه آن ها بدون توجه به پدیده مورد بررسی دارای مراحل اجرایی یکسانی هستند که همان روش تحقیق است .

روش شناسی تحقیق به مثابه دستورالعمل ارتباطی است که محققان از طریق آن با هم ارتباط برقرار می کنند و در واقع دستورالعملی برای ارتباط پژوهشگران است. پژوهشگر پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد . هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص نماییم برای بررسی موضوع خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش و شیوه های را اتخاذ کند تا او هرچه دقیقتر و سریعتر به پرسش یا پرسش های تحقیق مورد نظر دست یابد .

با توجه به اینکه تحقیق حاضر به جمع آوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات مربوط به وضعیت فعلی می پردازد، لذا روش تحقیق به کار رفته در این طرح، (( روش توصیفی از نوع پیمایشی)) می باشد. ((تحقیق توصیفی شامل مجموعه روش هایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط با پدید ه های مورد بررسی است . اجرای تحقیق توصیفی می تواند صرفا برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری باشد )) (سرمد و دیگران ، 1377، 81 ).


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.