عنوان: بررسی تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر روی دستکاری اقلام تعهدی اختیاری و فعالیت های واقعی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 43 صفحه
شماره: 567


قسمتی از این پروپوزال:

فرایند اندازه گیری سود و نتیجه آن نقش مهمی در اداره شرکت دارد و معمولاً کاربران صورت های مالی اهمیت زیادی برای آن قائل هستند. به همین دلیل است که سود حسابداری و اجزای مربوط به آن از جمله اطلاعاتی محسوب می شود که در هنگام تصمیم گیری توسط افراد در نظر گرفته می شود. مدیران از طریق انتخاب سیاست های خاص حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و مدیریت اقلام تعهدی، سودهای گزارشی را تعدیل می کنند.

یکی از اهداف اساسی وضع استانداردهای حسابداری این است که استفاده کنندگان بتوانند با اتکای بر صورت های مالی تصمیمات نسبتا مربوط و صحیحی اتخاذ کنند، پس نیاز حرفه حسابداری به آن شیوه از گزارشگری می باشد که منافع تمام استفاده کنندگان به صورت مطللوب رعایت شود.

از سوی دیگر همانطور که از تعریف مدیریت سود برمی آید، انگیزه مدیریت در دستکاری سود به منظور نیل به اهداف خویش صورت می گیرد(بر مبنای تئوری نمایندگی )، که نه تنها الزاما با اهداف صاحبان سهام همسو نمی باشد، بلکه در اکثر قریب به اتفاق موارد با آن اهداف متضاد است(تضاد منافع )،(ظریف فرد، 1378، ص 2).

حسابرسان وظیفه دارند که بر مطلوبیت صورت های مالی در چارچوب استانداردهای حسابداری صحه بگذارند، در حالی که استانداردهای حسابداری در بعضی از موارد دست مدیران را برای انتخاب روش حسابداری باز می گذارد. در واقع مشکل از آنجایی ناشی می شود که مدیریت سود در بعضی از مواقع باعث گمراه کننده شدن صورت های مالی می شود، در حالی که صورت های مالی از نظر قرار گرفتن در چارچوب استانداردهای حسابداری مشکلی نداشته و حسابرسان از این نظر نمی توانند بر صورت های مالی اشکالی بگیرند. توجه به این موضوع که سود یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری هاست، آگاهی استفاده کنندگان از قابل اتکا بودن سود می توانند آن ها را از اتخاذ تصمیمات بهتری یاری کنند(ولی زاده-لاریجانی، 1385، ص 2).

در این تحقیق سعی شده که به استفاده کنندگان از صورت های مالی این آگاهی داده شود که گاهی اوقات در شرایط عدم تقارن اطلاعاتی سود مدیریت می شود. از این رو سود گزارش شده از سود واقعی متفاوت خواهد بود، در این صورت ایشان باید در تصمیم گیری های خود دقت بیشتری به عمل آورده و محتاط تر عمل نمایند. از آن جا که امکان نظارت مستقیم بر فعالیت های شرکت برای سهام داران شرکت های سهامی فراهم نمی-باشد و با توجه به جدایی مدیریت از مالکیت (تئوری نمایندگی)، سهام داران برای اطمینان از این که تصمیمات مدیریت در راستای منافع آن ها بوده یا خیر، نیازمند ارزیابی عملکرد مدیریت می باشد.

معیارهایی که برای ارزیابی عملکرد مدیران مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا مبتنی بر قیمت سهام می-باشند.استرابل (2009) در تحقیق های خود به این نتیجه رسیده است مدیران همواره نگران قیمت سهام شرکت خود می باشند. در بعضی موارد پاداش مدیران به قیمت سهام شرکت وابسته است.

استفاده گسترده سرمایه گذاران و تحلیل گران مالی از اطلاعات حسابداری به منظور تعیین ارزش سهام، انگیزه های قابل توجهی را در مدیران برای دستکاری سود با هدف تاثیر گذاشتن بر روی قیمت سهام ایجاد می کند . بنابراین همواره این نگرانی وجود دارد که سود به عنوان یکی از مهمترین شاخص های عملکرد مالی شرکت ها، توسط مدیران که در تضاد منافع بالقوه با سهام داران عادی هستند، با اهداف خاصی مدیریت شده باشد( مرادزاده فرد و عدیلی، 1388، ص 36).

هدف اصلی این تحقیق ارائه شواهدی در رابطه با ابزارهای مدیریت سود، به ویژه در شرایط عدم تقارن اطلاعات بین مدیران و سهام داران می باشد تا بدین وسیله الگوی مناسبی برا تصمیم گیری در اختیار استفاده کنندگان اطلاعات قرار می گیرد و به تبع آن تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ شود. با توجه به مطالب بیان شده اهداف اساسی این تحقیق عبارتند از:


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.