عنوان: مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 24 صفحه
شماره: 566


قسمتی از این پروپوزال:

در راستای بررسی فرضیه های پژوهش، از نمونه گیری در دسترس استفاده شده است زیرا امکان انتخاب تصادفی دانش آموزان و قرار دادن آن ها در کلاس های متفاوت وجود نداشت.

از میان مدارس دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهرستان پیشوا تعدادی که قابلیت های مد نظر که همان داشتن امکانات مورد نیاز آزمایش های واقعی و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه مجازی بود را داشتند شناسایی و با بررسی های بیشتر و همچنین در نظر گرفتن دبیران علوم تجربی مدارس و زمان آموزشی مورد نیاز مدرسه پسرانه نمونه دولتی شهید مصطفی چمران به صورت هدفمند انتخاب گردید. در این آموزشگاه از میان سه کلاس پایه هفتم، دو کلاس بصورت تصادفی انتخاب گردیدند.

در این تحقیق، گروههای پژوهشی شامل دو گروه آزمایشی می باشد که حجم نمونه ها شامل دو گروه که هر گروه متشکل از یک کلاس 31 نفره می باشد. یک گروه آزمایش شامل یک کلاس با انجام آزمایش واقعی و گروه آزمایش دوم شامل یک کلاس با انجام آزمایش مجازی. از آنجای که انجام آزمایش برای دانش آموزان چه بصورت واقعی و چه بصورت مجازی شرط اصلی برای یادگیری می باشد پس نیازی به داشتن گروه گواه نیست.

ابزار پژوهش در این پژوهش از طرح پیش آزمون و پس آزمون استفاده شده است. آموزش در هر یک از گروه ها مجزا می باشد. در یک گروه به روش آزمایشگاه واقعی، و در گروه دیگر به روش آزمایشگاه مجازی در قالب نرم افزار آزمایشگاه مجازی کروکدیل آموزش انجام می پذیرد. مفاهیم براساس سرفصل های مد نظر بخش های فیزیک و شیمی کتاب علوم تجربی پایه هفتم انتخاب می گردد و شامل 7 مفهوم اصلی انبساط، چگالی، اسیدها و بازها، تصعید، اکسیدشدن، رسانایی گرمایی و کار خواهد بود.

هر گروه دوبار مورد آزمایش و اندازه گیری قرار می گیرند. اول با اجرای پیش آزمون و بار دیگر با اجرای پس آزمون. اجرای این پژوهش در طی 7 جلسه 90 دقیقه ای صورت می گیرد. سپس پس آزمون برگزار خواهد شد.

برای پیش آزمون و پس آزمون از آزمون علمی شامل 20 سوال با ارزش بارم یک برای هر سوال و مجموع 20 نمره برای کل آزمون در قالب طرح سوال از مفاهیم ارائه شده در سه سطح دانش، درک و فهم و کاربرد که در مورد هر مفهوم یک سوال به عنوان تعریف مفهوم در سطح دانش، یک سوال در قالب طراحی آزمایش در مورد مفهوم در سطح درک و فهم و یک سوال در قالب استفاده از مفهوم در موقعیتی متفاوت در سطح کاربرد، طرح شد. بجز یک مفهوم که سطح درک و فهم و کاربرد در قالب یک سوال بیان شده بقیه مفاهیم هر یک شامل سه سوال می باشند.


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.