عنوان: آثار تمرین هوازی بر (PMS ) و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 36 صفحه
شماره: 565


قسمتی از این پروپوزال:

این مطالعه از نوع نیمه تجربی بر روی 40 نفر از دانش آموزان دختر راهنمایی مدرسه ناحیه یک رشت صورت گرفت . آزمودنی ها به صورت مبتنی بر هدف ودر دسترس انتخاب و در دو گروه چاق و کم وزن تقسیم شدند. در دوگروه تجربی 5 هفته فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی اعمال شد. ابزار جمع آوری اطلاعات فرم تشخیص موقتPMS ، همچنین مشخصات دموگرافیک افراد شامل سن ، سابقه بیماری خاص، سن شروع پریود ، مدت ابتلاء به علائم PMS ، فرم ثبت وضعیت روزانه ، قد و وزن با متر نواری استاندارد و ترازوی استاندارد اندازه گیری شد .

شاخص توده بدن BMI آزمودنی ها محاسبه گردید . چربی زیر جلدی توسط کالیپر اندازه گیری شد . تست پله پیش از شروع پروتکل تمرین و بعد از مراحل پروتکل تمرین گرفته شد . در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و در بخش آمار توصیفی از نمودارها ، توزیع فراوانی ، میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد و آمار استنباطی در دو گروه از آزمون -t وابسته و مستقل مقایسه شد . تحلیل استنباطی اطلاعات آماری از نرم افزار 18- SPSS استفاده شده است .

 

تعریف واژه ها

سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی مجموعه ای از علائم جسمی ،روانی ، هورمونی است که در اواخر مرحله ترشحی سیکل قاعدگی ظاهر می شود و بر بازدهی کاری ، روابط اجتماعی و کیفیت زندگی افراد مبتلا اثر منفی می گذارد. در واقع شکل مهم در تعریف سندرم پیش از قاعدگی یک بیماری یا مجموعه ای از تغییرات فیزیولوژیک با شیوع فراوان است ، البته تعریف دقیق ان مورد اختلاف نظر است (22) .

در تحقیق حاضر افرادی مبتلا به این سندرم خوانده می شدند ، که علائم در ایشان در طی هفته پیش از شروع قاعدگی و حداکثر تا روز چهارم به مدت دو سیکل متوالی بروز نماید .چنین آزمودنی ها می بایست حداقل یک علامت روانی از مجموع علائم روانی و چهار علائم جسمانی از مجموع علائم جسمانی را دارامی بودند (66).

علائم جسمانی سندرم پیش از قاعدگی مجموعه علائم جسمی بارز در دوران پیش از قاعدگی عبارتند : کمردرد ،حساسیت پستان ، افزاش وزن ،سردرد، نفخ شکم ، خستگی ، تپش قلب ، احتباس آب که منجر به پف کردن و تورم اندام ها می شود (22،74).

در این پژوهش بر اساس فرم ثبت وضعیت روزانه که توسط آزمودنی ها تکمیل می گردید ، علائم جسمانی به هشت علامت که شامل خستگی ، میل بیش از حد به شیرینی جات ، سردرد ، افزایش اشتها ،حساس و دردناک شدن پستانها ،تپش قلب ، نفخ شکم و ورم اندام ها بودند ،تقسیم گردید (78 ، 115).

علائم روانی سندرم پیش از قاعدگی مجموعه علائم روانی در دوران سندرم پیش از قاعدگی عبارتند : افسردگی ،اضطراب ،زودرنجی ، بی قراری، گیجی ، بی خوابی ، اختلال در خواب و گریز از اجتماع از جمله تغییرات عاطفی – روانی و رفتاری این سندرم هستند (22،74) .

در پژوهش حاضر بر طبق فرم ثبت وضعیت روزانه که توسط آزمودنی ها تکمیل می گردید ؛ علائم شامل تنش ،دمدمی مزاج بودن ، تحریک پذیری ، اضطراب ،افسردگی ، فراموشکاری ، گریه های بی مورد ، اختلال در خواب و عدم تمرکز حواس،گریز از اجتماع بودند (85 ،141).

تمرینات هوازی آن دسته از فعالیت هایی که با شدت متوسط و مدت نسبتاٌ طولانی گفته می شود که دستگاه های عضلانی بزرگ را فعال می کند و انرژی مورد نیاز برای اجرای آنها ، به طور عمده از طریق دستگاه های هوازی تأمین می شود (42) .

در تحقیق حاضر برنامه تمرینی آزمودنی ها شامل پیاده روی بود که افراد در هفته پنج روز با شدت کم ، متوسط و زیاد از 30 تا 45دقیقه به صورت مستمر فعالیت انجام می دادند .


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.