عنوان: رابطه فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 32 صفحه
شماره 563


قسمتی از این پروپوزال:

توجه به نوع پیچیدگی، تنوع نقشها و عملکرد سازمانها در جوامع، تلاش به وقفه و همه جانبه سازمانها جهت رسیدن به سازمانی پویا و موفق، نشان دهنده ضرورت توجه به نیروی انسانی است.

اهمیت نیروی انسانی درسازمان تا به اندازه ای است که آنهارا مشتریان داخلی می نامند و میتوان گفت تا زمانی که مشتریان از فعالیت خود خشنود نباشند، جلب رضایت مشتریان بیرونی بسیارسخت و شاید غیرممکن باشد. بدیهی است کلیه نرم افزارها و سخت افزارها و تکنولوژی های پیشرفته ابزاری هستندکه شرط اصلی استفاده کارآمد ازآنها، داشتن نیروی انسانی آموزش دیده، علاقه مند و متعهد است و موفقیت سازمان وابسته به کار وتلاش این نیروها است، بهره گیری بهینه از توانمندی کارکنان موسسات، ازاهداف اولیه هرسازمان میباشد که جهت تحقق آن ایجادعدالت، فرهنگ واثربخشی درمورد کارکنان میتواند نقشی اساسی داشته باشد (ایمانی ،1389).

مهمترین سرمایه سازمانهای امروزی نیروی انسانی شاغل درآنهاست. در سالهای اخیر سازمانهای موفق بخش عظیمی از زمان و سرمایه خود را به نیروی انسانی اختصاص داده اند تا ان را برای افزایش بهره وری و کارایی سازمان بکارگیرند، پیش نیاز این امر نیز شناخت منابع انسانی تنها از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت و نوع نگرش آن نسبت، به شغلش در سازمان می باشد. نگرش یک فرد نسبت به شغلش، رابطه مستقیم با رضایت شغلی وی دارد.

در واقع اگرمدیریت بتواند نگرش مثبت شغلی در افراد ایجاد کند و به عبارتی شرایط مناسبی در راستای رضایت شغلی انان فراهم نماید، سریعتر و بهتر می تواند به نتایج مثبت و آرمانی خود دست یابد( فلاحی، 1390).

هرتحقیق جایگاه ویژه خود را دارا می باشد، اظهار نظر درباره کارافراد، از موارد طبیعی هرگونه فعالیت گروهی است هرگاه عده ای برای تحقیق یک هدف مشترک به همکاری با یکدیگرمی پردازند هرکدام ازاعضای گروه درباره لیاقت وکفایت همکاران خود اظهار نظر میکند و از آنجایی که مسئولیت اجرای امور واحدهای مربوط را سرپرستان درسازمان برعهده دارند، اظهارنظرآنها درباره مراتب شایستگی افراد تحت سرپرستی، اعم از اینکه درسازمان از نظام والگویی پیروی شود یا نشود، شایستگی افراد به گونه ای غیررسمی برپایه قضاوت شخصیتی نخواهد شد و ملاک تصمیم گیری درباره اموری مانند :ترفیع، انفصال ، انتظار و خاتمه خدمت که باید عاری ازهرگونه حب و بغض باشد، قرار می گیرد.

زیرا درچنین وضعیتی نمی توان انتظارداشت که این فعالیتهای مهم پرسنلی طبق موازین عدل وانصاف به مرحله اجرا درآیند. زیراگرفتن هرگونه تصمیم مبتنی بر اظهار نظرذهنی و قضاوت شخصی که درآن اطلاعات لازم ازراه علمی جمع آوری، طبقه بندی ، تجزیه وتحلیل، متناوب مورد تجدیدنظر واقع نشده باشد هرگز نمی تواند منصفانه و به دور از لغزشهای ناشی از تعصب وتبعیض باشد و نتیجه آن چیزی جزاحساس محرومیت و ناکامی فوق العاده درکارکنان وتقلیل بازده کارآنان وکاهش کارایی درسازمان نیست(ونگ ،2006).

یکی از دشواری های وضعیت فعلی کشور ما به هدر رفتن منابع یا به عبارتی عدم رضایت شغلی است. یعنی انسان به عنوان موثرترین منبع تولید در سطحی بسیار پایین تر از ظرفیتهای ذهنی خود بکار گرفته می شود و میزان رضایت شغلی از آن سخت پایین است. اگر به زندگی روزمره خویش نگاه کنیم متوجه نفوذ سازمانها در حیطه های مختلف آن خواهیم شد (علاقه بند، 1388).

در این تحقیق سعی می کنیم رابطه فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان را مورد بررسی قرار دهیم. موضوع این پژوهش از این جهت می تواند مورد توجه قرار گیرد که با سنجش میزان فرهنگ و عدالت سازمانی با رضایت شغلی سازمانی و بررسی آن در بین کارکنان، در پی یافتن نتیجه مفید و ارزشمند و نیز در صدد یافتن عوامل مرتبط با مداخله گر در این زمینه ها بوده تا از طریق بالا بردن کیفیت کار، سطح رضایت شغلی کارکنان را ارتقاء دهد و با ارائه راهکارهای صحیح در مورد نحوه برخورد مناسب با کارکنان باعث افزایش عملکرد و رضایت شغلی آنان گردد و از طرفی عدالت اقتضا می کند یک رشد همه جانبه و همگانی برای افراد سازمان لحاظ شود تا هیچکس در یک حد نماند، درجا نزند و امیدوار به پشرفت باشد و زمینه شکوفایی استعدادها فراهم شود و از آنجایی که افزایش فرهنگ و عدالت احتمالا باعث افزایش کارایی و عملکرد کارکنان می گردد.

اهمیت آن به وضوح دیده می شود و در نتیجه رضایت شغلی ، کارکنان سیر سعودی پیدا می کند و پیامدهای مثبتی در مورد التزام به رفع نواقص موجود از سوی مسؤولین بوجود خواهد آمد و چگونگی برنامه ریزی بهینه برای حال و آینده و ارتقاءکیفیت و رفع نیازهای مرتبط با کارکنان در مجموع سازمان پیش خواهد آمد و کاربرد سریع مؤثرتر در جهت نیل به اهداف سازمانهایی از قبل طراحی شده، انجام خواهد گرفت و این پژوهش بتواند کمکی در جهت شناسایی معایب سیستم و کوشش در رفع آن و کمک شناسایی مسأله منابع انسانی موجود و تغییر و تحولات لازم از لحاظ تخصصی و تجهیز نیروی انسانی جهت پیشرفت اهداف اداری آن سازمان شود. با عنایت به اینکه امروزه هزاره سوم است توجه به رضایت شغلی در تمامی سازمان ها یکی از نیازهای مهم می باشد.

توجه به نتایج این پژوهش موجب پیامدهای برای سازمان و در نتیجه کارایی و اثربخشی بالای سازمان خواهد شد و چه مشکلاتی وجود دارد و در جهت رفع مشکلات وچالش های موجود چه اقدامات و تمهیداتی انجام پذیرد و پیشنهادات علمی کاربردی خود در جهت رفع نقایص بهینه شدن رضایت شغلی ارائه نمود تا انگیزه بیشتری در کارکنان و در نهایت سازمان ایجاد شود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است و از آنجا در پی بردن به رابطه فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان شهر شیراز می باشد توصیفی و از نوع همبستگی است.

جامعه آماری جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کردستان می باشد که به دلیل کم بودن تعداد این کارکنان علاوه بر این کارکنان اداره ورزش و جوانان شهر شیراز هم به عنوان افراد مورد مطالعه در جامعه آماری این پژوهش لحاظ شده است، که تعداد آنها 145 نفر روی هم رفته می باشد.

نمونه آماری و روش نمونه گیری جهت انتخاب نمونه آماری پژوهش به صورت کل شمار همه جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شده ولی فقط 120 نفر(80نفر مرد و40 نفر زن) پرسشنامه ها را عودت دادند.

ابزار اندازه گیری ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه های رضایت شغلی اسمیت و کندال (1998) وعدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1993) فرهنگ سازمانی بر اساس الگوی رابینز(1991) استفاده گردید که به شرح ذیل می باشد:


قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.