عنوان: ارتباط آگـاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های نوزادان در زمینه رگ گیری در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 30 صفحه
کد: 555



قسمتی از این پروپوزال:

آگاهی: تعریف نظری: درک و اطلاعات کسب شده بر اثر آموزش و تجربه را آگاهی می گویند .آگاهی وضعیتی است که دیدگاه هایی ایجاد می کند که می تواند پاسخ های موثر و مناسب با پیامد های مراقبت سلامت فراهم نماید (18).

تعریف عملی: منظور از آگاهی دراین پژوهش اطلاعات پرستاران بخشهای نوزادان و NICU مراکز درمانی شهرستان مشهد در مورد رگ گیری از نوزادان است که با استفاده از پرسشنامه طراحی شده از کتاب مرجع مراقبت های ویژه نوزادان با روش استاندارد سنجیده شد.

این آزمون حاوی 15سوال 4 گزینه ای می باشد که هر سوال دارای یک پاسخ صحیح بوده و نمره 1 به آن تعلق گرفته و بقیه پاسخ ها نادرست محسوب شده و نمره صفر دریافت کردند و مجموع نمرات پرسشنامه بین صفر تا 15 می باشد.

رگ گیری: تعریف نظری: پروسیجری است که طی آن سوراخ کردن ورید جهت تعبیه کاتتر وریدی و یا دستیابی به خون وریدی جهت بررسی های آزمایشگاهی انجام می گیرد(19).

تعریف عملی: در این مطالعه منظور از رگ گیری اقداماتی است که قبل ،حین و بعد از پروسیجر رگ گیری به هنگام مراقبت از نوزادان انجام می گیرد. عملکرد: تعریف نظری: نحوه اجرای یک فعالیت را عملکرد می گویند.عملکرد نحوه اجرای یک فعالیت پرستاری است که ارتباط بین پرستار و بیمار،عقاید،نحوه انجام مراقبت وطبیعت پرستاری در آن نمایان می شود (18).

تعریف عملی عملکرد در مورد رگ گیری: منظور از عملکرد در این مطالعه عملکرد پرستاران شاغل در بخش های نوزادان و NICU در مورد رگ گیری از نوزادان می باشد که با استفاده از چک لیست مشاهده ای میزان تطابق عملکرد پرستاران در رابطه با رگ گیری با معیارهای استاندارد مورد سنجش قرار گرفت. چک لیست تدوین شده حاوی52 سوال با الگوی 4 گزینه ای بوده و گزینه های آن بر طیفی از (رعایت کامل، ناقص، انجام نشد، موردی ندارد ) قرار داشتند.

برای هر کدام از انجام صحیح نمره 2 ،انجام ناقص نمره 1 و برای انجام نمی شود نمره صفر و به مواردی که در پروسیجر مورد نظر وجود نداشت، نمره ای تعلق نگرفت.جهت جلوگیری از افت نمره در محاسبات آماری نمره دهی ، به نسبت تعداد آیتم های مورد مشاهده محاسبه گردید و به جای گزینه های (موردی ندارد) در هر حیطه، نمره متوسط هر فرد در آن حیطه مورد نظر برحسب آیتم های مورد مشاهده ، داده شد.

نمرات این چک لیست بین 0 تا 104 بود. پرستار: تعریف نظری: فردی است که برای انجام امور مربوط به پرستاری تعلیمات کافی دیده و با استفاده از دانش، مهارت و کارآیی خود وظایف مراقبت از بیمار را انجام می دهد. تعریف عملی: در این مطالعه منظور از پرستار، کلیه پرستاران با مدرک کارشناسی و بالاتر شاغل در بخش های نوزادان و NICU مراکز آموزشی و درمانی مشهد می باشند.

بخشهای نوزادان:

تعریف نظری : بخش ویژه ای است که جهت مراقبت از نوزادان بیمار یا نارس مورد استفاده قرار می گیرد(19). تعریف عملی: در این مطالعه منظور از بخشهای نوزادان، بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) مراکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرستان مشهد می باشد.

روش نمونه گیری : در این مطالعه از نمونه گیری استفاده نشد و کلیه افراد جامعه پژوهش، نمونه های پژوهش را تشکیل دادند.

ابتدا لیستی از پرستاران شاغل در بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان تهیه گردید و افرادی که با مدرک های تحصیلی دیگر مانند مامایی و بهیاری در این بخش ها شاغل بودند مجزا گردید و در طول یک شیفت کاری عملکرد هر فرد در مورد رگ گیری دو بار مورد مشاهده و ارزیابی قرار گرفت و متوسط عملکرد هر فرد به عنوان عملکرد وی مورد محاسبه قرار گرفت و در پایان سوالات آگاهی در اختیار ایشان قرار گرفته و بعد از تکمیل جمع آوری گردید.

مشخصات واحدهای مورد پژوهش : معیارهای ورود به پژوهش ،مشخصاتی هستند که واحد یا عنصر باید دارا باشد تا بخشی از جمعیت هدف محسوب گردد.(18, 40)در این پژوهش معیار های ورود به مطالعه برای افراد مورد پژوهش به صورت زیر می باشند.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.