عنوان: ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
همه بندهای یک پروپوزال استاندارد: دارد
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 28 صفحه
کد: 553



قسمتی از این پروپوزال:

هویت عبارت است از اینکه مشخص کنید چه کسی هستید، برای چه چیزی ارزش قائلید و تصمیم گرفته اید چه مسیری را در زندگی دنبال کنید. هویت شامل تمام مواردی می شود که در طول زمان و به صورتی معتبر درباره فرد اطلاعات به دست می دهند؛ مثل نام او، شخصیت او و غیره (32).

سبک هویت اطلاعاتی: این سبک مستلزم اکتشاف فعال و ارزیابی اطلاعات قبل از تصمیم گیری است. این سبک از خود اکتشافی بالا، نیاز شناختی، باز بودن نسبت به اطلاعات جدید و تجربیات تشکیل شده است. جوانان با هویت اطلاعاتی درباره ساخت خود دچار تردید هستند و وقتی با عدم شایستگی درباره خودشان مواجه می شوند، نسبت به دوباره سازی هویتشان گرایش دارند. آنها بر موضوعات شخصی تاکید می کنند و بیشتر احتمال دارد که یک احساس انسجام در هویت شخصی داشته باشند، همینطور آنها دارای اعتماد به نفس درباره عقاید خود و دارای صراحت شخصی بالا هستند(33).

سبک هویت هنجاری: سبک هنجاری بیشتر بر احکام، معیارها و انتظارات اشخاص مهم به ویژه والدین یا اجتماع برای تصمیم گیری تکیه می کند. این سبک، همبستگی مثبت با موقعیت هایی دارد که در این موقعیت ها افراد بدون اینکه در فرایندهای اکتشاف فعال درگیر شوند، متعهد می شوند. نیاز زیاد برای ساختار، گرایش به بسته بودن در برابر اطلاعات تهدید آور و سرسختی در تعهد سازمان داده شده از ویژگی های این افراد است(33).

سبک هویت سردرگم - اجتنابی: افراد دارای هویت سردرگم/اجتنابی نسبت به مواجهه با مسائل هویتی بی میل هستند و از تضادهای هویتی اجتناب می کنند. این سبک با موقعیت های سردرگم که گرایش کم به مواجهه با مسائل هویتی دارند، مرتبط است. سبک سردرگم/اجتنابی به وسیله خودآگاهی محدود، راهبردهای تصمیم گیری ناسازگار، پاسخ گویی بالا به تقاضاهای موقعیتی و دستور و راهنمایی گرفتن از دیگران مشخص می شود. جوانان دارای این سبک مطابق با محیط می شوند، بدون اینکه معیارهای استوار و واحدی داشته باشند.(34, 35).

بعد تعهد : تعهدات برای افراد احساس هدفمندی و جهت گیری به همراه داشته که در محدوده آن رفتار و بازخورد، ارزیابی و تنظیم می گردد. تعهد به سرمایه گذاری فردی و تصمیم گیری ها در جهت پذیرش ارزش ، عقاید و انتخاب های شغلی خاص اطلاق می شود که در نهایت منجر به گسترش و تصمیم گیری های مناسب شغلی و دادن پاسخ به سوالات فرد می شود. (26).

وضعیت تحصیلی: سنجش عملکرد فراگیران و مقایسه نتایج حاصل با هدف های آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره که فعالیت های آموزشی معلم و کوشش های یادگیری از فراگیران به چه میزان به نتایج مطلوب رسیده است(36). علاوه بر معدل باید گفت که بهترین شاخص برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترکیبی از شاخص های اندازه گیری کننده پیشرفت تحصیلی می باشد(8).

ابزار گردآوری داده ها: به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه ای شامل دو بخش استفاده گردید. بخش اول شامل پرسش نامه اطلاعات فردی و اجتماعی واحد های مورد پژوهش ( جنس - سن - وضعیت تاهل - مقطع مشغول به تحصیل - سال قبولی در رشته - محل سکونت - محل اقامت - اعلام نظر در مورد علاقه به رشته - تعداد مراجعات به استاد مشاور در طول تحصیل - اولویت کنکور - سن قبولی در رشته - تحصیلات پدر و تحصیلات مادر) است.

در بخش دوم از پرسش نامه 40 سوالی سبک هویت برزونسکی (ISI، 6G, 1989) که یک پرسشنامه استاندارد است، استفاده شد. سوالات این پرسشنامه به بررسی سبک های هویتی افراد و میزان تعهد آنها می پردازد. روش نمره گذاری این ابزار از طیف لیکرت پنج گزینه ای از کاملا مخالف، تا حدودی مخالف، مطمئن نیستم، تا حدودی موافق و کاملا موافق تشکیل شده است.
قیمت با تخفیف ویژه:


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.