خانواده به لحاظ قدمت ابتدایی ترین و به لحاظ گستردگی جهان شمول ترین نهاد اجتماعی است. روابط مناسب در جامعه بر اساس روابط مناسب در خانواده شکل می گیردوهراندازه روابط درون خانواده مناسبتر باشدبه تبع آن جامعه از ثبات و استحکام بیشتری برخوردار است
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی ارتباط بین فرسودگی شغلی و طلاق عاطفی بین مدیران سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
17 صفحه
شماره:
433


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

خانواده به لحاظ قدمت ابتدایی ترین و به لحاظ گستردگی جهان شمول ترین نهاد اجتماعی است. روابط مناسب در جامعه بر اساس روابط مناسب در خانواده شکل می گیردوهراندازه روابط درون خانواده مناسبتر باشدبه تبع آن جامعه از ثبات و استحکام بیشتری برخوردار است (اعزازی، 1387).

فرسودگی شغلی یکی از عوامل موثر در کاهش کارآیی، از دست رفتن نیروی انسانی و ایجاد عوارض جسمانی و روانی در یک سازمان است. از ویژگی های فرسودگی شغلی پیشرفت و گسترش پنهانی و غیر قابل تشخیص آن در افراد و سازمان های مبتلا می باشد به عبارتی فرسودگی شغلی مانند شعله ها یی از آتش است که وقتی خاموش می شود جز خاکستر چیزی باقی نمانده است (کیکاس و همکاران، 2010).

از این رو ریشه یابی عوامل مربوط به فرسودگی شغلی از ضرورت های مهم این پژوهش است. وقتی بنیان نهاد خانواده دچار تزلزل شود بنیان های کل نظام اجتماعی و اخلاقی متزلزل شده و جامعه به سوی مشکلات گوناگونی سوق داده می شود. ازاین رو مساله بررسی طلاق عاطفی از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است (باستانی وهمکاران، 1390).

طلاق عاطفی به عنوان یکی از مسائل روانی اجتماعی است که جامعه ما با آن مواجه بوده و به عنوان یک معضل اجتماعی شناخته می شود. با توجه به این که ریشه بسیاری از بیماری های روانی، ستیز های خانوادگی می باشد. در همه ی اعضاء خانواده و سپس در افراد جامعه تأثیرات نامطلوبی می گذارد، بنابراین باید به این مسأله اجتماعی توجه بیشتری مبذول داشت و آن را با دقت و امعان نظری بیشتری مورد بررسی قرار داد (اربر، 2004).

طلاق عاطفی نماد وجود مشکل در ارتباط سالم و صحیح بین زن و شوهراست. این مشکل ارتباطی در سطح کوچکتر (خانواده) می تواند در بعد کلان تر (جامعه) شیوع پیاده کند و ارتباط انسانی را مختل نماید. از سویی کیفیت روابط درون خانواده، نقش بسزایی در شکل گیری نگرش ها و بازخوردهای اجتماعی، امادگی و توسعه مهارت های اجتماعی اعضای خانواده دارد و پایه و اساس روابط درون خانواده بر محور رابطه زن و شوهر استوار است (افروز، 1389).

این مشکل ارتباطی در سطح کوچک (خانواده) می تواند در بعد وسیع تر (جامعه) نیز شیوع و گسترش یابد و ارتباط انسانی را مختل نماید. وقتی بنیاد نهاد خانواده دچار تزلزل شود، بنیان های اخلاقی و اجتماعی کل نظام اجتماعی متزلزل شده و جامعه به سوی مشکلات گوناگون سوق داده می شود؛ از این رو بررسی مساله طلاق عاطفی از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

اهمیت و ضرورت این تحقیق زمانی بیشتر می گردد که خلا پژوهشی در زمینه عوامل ناشی از ارتباط بین اثرات منفی عوامل فرسودگی شغلی و طلاق عاطفی وعدم اقدام و راهکار مناسب در راستای جلوگیری از عوافب جبران ناپذیر در جامعه ای مثل ایران هر روز بیشتر از قبل حس می شود و از آن جا که این مشکلات باعث بروز یک بحران اجتماعی در جامعه و در سطح سازمان ها و ادارات خواهد شد، بنابراین تحقیق و پژوهش در زمینه این مشکل اجتماعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد و موارد و مقدماتی که برگرفته از تحقیقات و پژوهش های علمی است محقق را به فکر انجام و ارائه یک پژوهش جهت بررسی ارتباط فرسودگی شغلی با مساله طلاق عاطفی انداخت و این پژوهش در پی آن می باشد که ارتباط این دو موضوع را تحلیل نماید.

این پژوهش گامی بسیاری بزرگ در جهت شناسایی و رفع بسیاری از مشکلات و معضلات سازمانی مدیران ادارات و واحدهای دولتی وخصوصی برخواهد داشت که از این مهم مدیران اداره صنعت معدن و تجارت استان کرمان، خانواده های آن ها، کلینیک های مشاوره خانواده و پژوهشگران این حوزه سود خواهند برد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.