متغیر مستقل: آموزش پیش دبستانی می باشد که در پیش دبستانی های ضمیمۀ مدارس دولتی و غیر انتفاعی ارائه می شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
مطالعۀ نقش آموزش پیش دبستانی در تحول شناختی دانش آموزان پایۀ اول ابتدایی

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
شماره:
426


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

طبقه بندی متغیرها: متغیر مستقل: آموزش پیش دبستانی می باشد که در پیش دبستانی های ضمیمۀ مدارس دولتی و غیر-انتفاعی ارائه می شود. متغیر وابسته: تحول شناختی دارای چهار مرحلۀ حسی-حرکتی ، پیش عملیاتی ، عملیات عینی (محسوس) ، و عملیات انتزاعی (صوری) می باشد. عملیات عینی دارای سه زیر سطح و عملیات انتزاعی دارای دو زیر سطح است. از آن جا که دانش آموزان از مرحلۀ حسی-حرکتی عبور کرده اند در این پژوهش مرحلۀ حسی-حرکتی مدنظر قرار نمی گیرد.

متغیر های کنترل:

1- پایۀ تحصیلی: دانش آموزان پایۀ اول ابتدایی مورد مطالعه قرار می گیرد. 2- نوع مدرسه ابتدایی: مدارس دولتی مورد مطالعه قرار می گیرند. متغیر تعدیل کننده: 1- جنسیت 2- تحصیلات والدین 3- وضعیت درآمد خانواده (زیر 500 هزار تومان، 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان، یک میلیون تومان بالاتر) 4- وضعیت تحت تکفل کودک (دو والد و تک والد) 5- نوع موسسۀ پیش دبستانی محل تحصیل آنان (ضمیمۀ مدارس دولتی و غیر-انتفاعی) 6- تعداد سال هایی که کودک در پیش دبستانی تحت آموزش بوده است (یک سال یا دو سال) 7- تولد در نیمۀ اول یا نیمۀ دوم سال (شش ماهۀ اول یا شش ماهۀ دوم سال) 8- نگهداری شدن یا نشدن کودک توسط مهدکودک. تعریف مفاهیم واصطلاحات تحول: مفهوم تحول که در برخی متون برای توصیف آن از مفهوم رشد هم استفاده می شود. «تحول تغییرات منظم و سازگارانه ای است که از لحظۀ بستن انعقاد نطفه تا هنگام مرگ در فرد اتفاق می افتد» (وولفلک، 2004، به نقل از سیف، 1386، ص 68).

تحول شناختی: «تحول شناختی به تغییرات منظمی گفته می شود که در طول زمان در شناخت (دانستن، یاد گرفتن، به یاد آوردن، فهمیدن و اندیشیدن) فرد اتفاق می افتد» (سیف، 1386، ص 90). در این مطالعه منظور از تحول شناختی نمراتی است که آزمودنی ها با توجه به پاسخ گویی آزمون مفرح و چالش برانگیز بیکن (2001) در مرحلۀ پیش عملیاتی (کمتر از 4)، عملیات عینی شامل (زیر سطح اول عملیات عینی (نمرۀ 4 یا 5)، زیر سطح دوم عملیات عینی (نمرۀ 8، 9، 10) و زیر سطح سوم عملیات عینی (نمرۀ 10، 9، 8) و عملیات انتزاعی شامل (زیر سطح اول عملیات انتزاعی (نمرۀ 13،14، 15،16) و زیر سطح دوم عملیات انتزاعی (نمرۀ 18،19،20،21) کسب می کنند.

سطوح تحول شناختی: مراحل تحول شناختی که پیاژه برای انسان قائل است، عبارتند از : حسی-حرکتی (تولد تا دو سالگی) کودکان در این مرحله، از توانایی استفاده از حواس و اعمال خود برای درک جهان پیرامون استفاده می کنند.

پیش عملیاتی (از حدود دو تا حدود 7 سالگی) کودکان در این مرحله هنوز بر عملیات ذهنی تسلط نیافته است و قادر به تفکر عملیاتی یا تفکر منطقی نیستند، عملیات عینی یا محسوس (از حدود هفت تا حدود یازده یا دوازده سالگی) کودکان در این مرحله کاملاً منطقی می-اندیشند، اما برحسب امور عینی و محسوس، نه انتزاعی و مجرد، عملیات صوری (از حدود یازده یا دوازده سالگی تا حدود چهارده یا پانزده سالگی) کودک در این مرحله به تدریج توانایی تفکر بر-حسب امور انتزاعی را کسب می کند و بر قوانین منطق صوری مسلط می شود (السون و هرگنهان، 2009، ترجمۀ سیف، 1389).

در این مطالعه منظور از سطوح تحول شناختی، سطوح عینی (سه زیر سطح) و سطوح انتزاعی (دو زیر سطح) است که آزمودنی ها با توجه به پاسخ گویی به آزمون معما-های مفرح و چالش بر انگیز (بیکن، 2001) در آن طبقه بندی می شوند.

دورۀ پیش دبستانی دورۀ پیش دبستانی به دورۀ دو ساله ای اطلاق می شود که کودکان گروه سنی 4 تا 6 سال را تحت پوشش برنامه های تربیتی قرار می دهد (شورای آموزش عالی آموزش و پرورش، 1392). منظور از دورۀ پیش دبستان در این مطالعه دوره ای است که توسط موسسات ضمیمۀ مدارس دولتی و غیر-انتفاعی برای کودکان گروه سنی 4 تا 6 سال تدارک دیده شده است.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.