ارزیابی اولیه کارایی به مارکویتز، در سال 1959 باز می گردد. وی کارایی پوشش ریسک را بر طبق کاهش انحرافات معیار بازدهی های پورتفوی پوششی ارزیابی می کند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی تاثیر قراردادآتی بر ریسک سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
شماره:
405


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

ارزیابی اولیه کارایی به مارکویتز، در سال 1959 باز می گردد. وی کارایی پوشش ریسک را بر طبق کاهش انحرافات معیار بازدهی های پورتفوی پوششی ارزیابی می کند. پس از آن ادرینگتون (1979) معیار کارایی را بالا بودن مربوط به مدل حداقل مربعات معمولی ( رگرسیون خطی) معرفی می کند. همچنین ادرینگتون (1979) و یانگ (2001) نسبت واریانس موقعیت پوشش نیافته منهای واریانس موقعیت پوشش یافته به واریانس موقعیت پوشش نیافته را به عنوان معیار کارایی معرفی می کنند. پارک و سویتزر (1995) کارایی را به صورت واریانس پورتفوی پوشش یافته معرفی می کند.

گوش(1993) با محاسبه تجربی چندین پورتفوی پوشش یافته بوسیله شاخص آتی های استاندارد و پورز (S&P 500 ) نتیجه گرفت که نرخ پوششی بدست آمده از مدل رگرسیون کلاسیک، تورش رو به پائین دارد. زیرا طبق تئوری همجمعی که بوسیله انگل و گرنجر در سال 1981 مطرح شد، اگر دو سری زمانی همجمع باشند، باید یک عبارت تصحیح خطا در مدل رگرسیونی آنها لحاظ شود تا اطلاعات بلند مدت و کوتاه مدت را در برگیرد.

گوش( 1993) و لین (1996) نشان دادند که یک رابطه همجمعی بین داده های سری زمانی قیمتهای آتی و نقد وجود دارد و لزوم ورود جمله تصحیح خطا را ثابت کردند. هلمز در سال (1996) بیان کرد که نرخ بهینه پوششی در طول زمان نوسان می کند اما ثابت نیست.

بررسی اثر سررسید و افق زمانی پوشش ریسک در برخی از مطالعات روابط بین سررسید قراردادهای آتی و نرخ پوششی و کارایی پوشش ریسک، هدف قرار گرفته است. فیگلسکی (1984) در مطالعه ای کارایی پوشش ریسک قراردادهای آتی شاخص سهام ایالات متحده را بررسی کرد و مشاهده نمود که ریسک مبنا با افزایش افق پوششی، افزایش می یابد. لی و جانکس (1985) در مقاله ای با استفاده از مدلهای حداقل واریانس، سنتی یک به یک، بتا و حداکثر مطلوبیت، نرخ های پوششی و کارایی را برای آتی های مبادلات اوراق بهادار کانزاس، مبادلات آتی نیویورک و تجارت شیکاگو محاسبه کردند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که: سررسسید قراردادهای آتی بر روی نرخ پوششی تاثیر دارد ولی روی کارایی تاثیری ندارد. همچنین مدل ورکینگ، در اثر موارد رضایت بخش و آسان است و استفاده از هر یک از روشها بستگی به فروض اساسی پوشش دهنده ریسک دارد. لی و همکاران (1987) به این نتیجه رسیدند که اگر قراردادهایی با سررسید نزدیک جهت پوشش ریسک استفاده شود، نرخ پوششی حداقل واریانس ( MV ) بیشتر از زمانی خواهد بود که قراردادهایی با سررسید بلند مدت تر استفاده شود، یعنی همچنان که سررسید قراردادهای آتی نزدیک می شود، نرخ پوششی افزایش می یابد.

بنت(1992) دریافت که افق زمانی پوشش ریسک کوتاهتر، کارایی بیشتری را در پوشش ریسک نتیجه می دهد. یانگ (2001) نرخ بهینه پوششی را برای قراردادهای آتی بازار مشتقات استرالیا و با استفاده از مدلهای M-GARCH، OLS، ECM، BVAR و VEC-GARCH در سه افق زمانی یک، پنج و بیست روزه محاسبه کرد و نتیجه گرفت که مدل تصحیح خطا عملکرد بهتری داشته و با طولانی شدن دوره زمانی کارایی مدل ها نیز افزایش می یابد.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.