مدل های تعالی سازمانی یا سرآمدی كسب و كار(EFQM) به عنوان ابزار قوی برای سنجش میزان استقرار مدل درسازمان های مختلف به كارگرفته می شوند. دست یابی به تعالی، از پیکره علمی- که به مدیریت کیفیت جامع معروف است- به دست می آید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی و تاثیر آن بر سود شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
شماره:
390


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

روش تحقیق: روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه های معتبر(قابل اطمینان). نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دست یابی به راه حل مشکلات است (خاکی, 1378). به طور کلی روش های تحقیق را می توان با توجه به دو ملاک هدف تحقیق و نحوة گردآوری داده ها تقسیم کرد (بازرگان و همکاران, 1388).

الف: دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می شوند: بنیادی، کاربری، تحقیق و توسعه.

1) تحقیق بنیادی: هدف اساسی این نوع تحقیق ها آزمون نظریه ها، تبیین روابط میان پدیده ها و افزودن به مجموعة دانش موجود در یک زمینة خاص است (بازرگان و همکاران, 1388).

2) تحقیق کاربردی: هدف این تحقیقات، توسعة دانش کاربردی در یک زمینة خاص است. این تحقیقات به سمت کاربرد عملی دانش هدایت می شود (بازرگان و همکاران, 1388).

3) تحقیق و توسعه: هدف اساسی این نوع تحقیقات تدوین یا تهیّة برنامه، طرح ها و امثال آن است، به طوری که ابتدا موقعیت نامعین خاص مشخص شده و بر اساس یافته های تحقیق، طرح یا برنامة ویژة آن تدوین و تولید می شود (بازرگان و همکاران, 1388).

ب: دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده ها( طرح تحقیق):

تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی بدست آوردن داده ها مورد نیاز(طرح تحقیق) می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

1) تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی)

2) تحقیق آزمایشی این تحقیق از نظر هدف تحقیق از نوع تحقیق کاربردی می باشد چرا که به ارائه ی درک روشنی از نقش تعالی سازمانی و سرآمدی و ارتباط آن با سودآوری شرکت ها می پردازد. طرح تحقیق در این پژوهش، تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. توصیفی از این جهت که اثر یکسری متغیر را مانند معیارهای مدل EFQM بدون دخل و تصرف در بهبود و ایجاد سودآوری بررسی می نماید.. در موارد ارتباط میان متغیر ها نیز براساس هدف تحقیق، این تحقیق صورت می گیرد زیرا محقق به دنبال وجود رابطه معنی دار فی مابین متغیر های مستقل و وابسته ذکر شده می باشد که البته با آزمونهای آماری این امر انجام می شود.

در خصوص استفاده از ویرایش 2003 در این تحقیق باید به این نکته توجه کرد که علیرغم این که ویرایش جدید بسیار فراگیرتر از قبلی می باشد چون قلمرو زمانی تحقیق در طی سال های 83 تا 88 می باشد. وطی این سالها تمامی اظهار نامه های تعالی سازمانی شرکت ها ونیز نتایج خود ارزیابی بر اساس ویرایش سال 2003 بوده است بنابراین در روش تحقیق از این ویرایش استفاده شده است 3-5- جامعه آماری در هر بررسی آماری، جامعه آماری شامل عناصری است که می خواهیم درباره آن استنباطی به عمل آوریم. تعریف جامعه باید به صورت توصیف دقیق عنصرهای باشد که به جامعه تعلق دارند و آن را می سازند (عمیدی, 1378).

تعریف جامعة آماری باید جامع و مانع باشد؛ یعنی این تعریف باید چنان بیان شود که از نظر زمانی و مکانی همة واحدهای مورد مطالعه را در برگیرد و در ضمن، با توجه به آن، از شمول واحدهایی که نباید به مطالعة آن ها پرداخته شود جلوگیری به عمل آید (بازرگان و همکاران, 1388) با توجه به موضوع تحقیق که تعالی سازمانی و سرآمدی و تاثیر آن بر سود شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد، لذا جهت انتخاب جامعه آماری، لیست شرکت هایی که به دنبال جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی (با استفاده از مدل تعالی EFQM) بوده از طریق شرکت نوسازی صنایع ایران اخذ و به روش نمونه گیری قضاوتی شرکت های مشمول مدل فوق که دست یابی به اطلاعات آن ها از طریق بورس اوراق بهادار تهران یا سایر سازمان ها امکانپذیر بوده است به عنوان نمونه های جامعه آماری مورد بررسی انتخاب گردیدند.

از آنجائیکه اطلاعات هر یک از شرکت ها در خصوص امتیازات کسب شده در معیارهای مختلف مدل خودارزیابی بیان کننده وضعیت شرکت ها از نظر عملکردی می باشد و این اطلاعات از انجمن مدیریت کیفیت ایران اخذ شده است برابر درخواست انجمن مدیریت کیفیت، انتشار اطلاعات از سوی شرکت ها ممنوع بوده لذا در بررسی های انجام شده در این تحقیق با توجه به این که داده های مورد بررسی واقعی می باشند بجای نام شرکت ها از کد فرضی استفاده شده است.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.