در این تحقیق هدف یافتن راه حل هایی برای رفع مشکل موجود در سازمان می باشد، بنابراین از نظر هدف، تحقیقی کاربردی و از نظر نحوه اجرا توصیفی- پیمایشی است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
تحلیل رابطه توانمندی ( بر اساس مدل ملهم ) با تعهد کارکنان

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
19 صفحه
شماره:
386


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

روش تحقیق

در این تحقیق هدف یافتن راه حل هایی برای رفع مشکل موجود در سازمان می باشد، بنابراین از نظر هدف، تحقیقی کاربردی و از نظر نحوه اجرا توصیفی- پیمایشی است. محقق به مشکلاتی که ناشی از پایین بودن سطح توانمندی و تعهد بوده، پی برده و راهکارهایی برای مرتفع شدن آن ارائه می کند . روش تحقیق مورد استفاده همبستگی می باشد . در تحقیق همبستگی هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه ای بین دو متغیر وجود دارد یا خیر.

ابزار و روشهای گردآوری اطلاعات و داده ها مهمترین روشهای گردآوری اطلاعات در این تحقیق بدین شرح است:

1- مطالعات کتابخانه ای: در این قسمت جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق، از منابع کتابخانه ای، مقالات، کتابهای مورد نظر و نیز شبکه جهانی اطلاعات(Internet) استفاده شده است.

2- تحقیقات میدانی: در این قسمت به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه استفاده گردیده است.

سوالات پرسشنامه شامل دو قسمت است:

الف) سوالات عمومی: در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع آوری گردد.

این بخش شامل 4 سوال می باشد.

ب) سوالات تخصصی: این بخش شامل 30 سوال درمورد موضوع توانمندی و 25 سوال در مورد تعهد کارکنان سازمان می باشد.در این قسمت سعی گردیده است که سوالات پرسشنامه تا حد ممکن قابل فهم باشد. برای طراحی این بخش از طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایج ترین مقیاسهای اندازه گیری به شمار می رود.

پس از تدوین طرح مقدماتی پرسشنامه تلاش گردید تا میزان روایی و پایایی پرسشنامه تعیین شود.

روایی و پایایی پرسشنامه یکی از مهمترین مسائل در پژوهش ها، تعیین میزان روایی و پایایی پژوهش است. اگر شخص اعتبار و روایی داده های خود را نداند نمی تواند نسبت به آنچه که بدست آورده است و نتیجه گیری هایش زیاد مطمئن باشد.( کرلینجر،1376،ص 111)

در بخش اعتبار یا روایی پژوهشگر در پی آن است که مشخص سازد آیا یافته های بدست آمده از پژوهش را می توان به کل جامعه آماری و یا گروه های مشابه به آن تعمیم داد یا خیر؟ مقصود از پایایی آن است که اگر ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم، نتایج حاصل نزدیک به هم باشد.

برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام "ضریب پایایی" استفاده می کنیم و اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی"صفر" معرف عدم پایایی و ضریب پایایی"یک" معرف پایایی کامل است.(خاکی،1379،ص 245) در این پژوهش محقق به منظور بررسی روایی ارتباط بین توانمندی با تعهد کارکنان، دو پرسشنامه در همین زمینه با کمک اساتید محترم راهنما و مشاور طراحی نموده و از روش دلفی استفاده گردیده است ؛ بدین معنی که پرسشنامه در اختیار جمعی از صاحبنظران قرار داده شده و پس از انجام اصلاحات لازم و اجماع صاحبنظران و با استفاده از نظرات اساتید محترم، پرسشنامه نهایی تدوین شد.

سپس محقق به منظور سنجش پایایی پرسشنامه ها یک نمونه 30 تایی از پرسشنامه توانمندسازی و یک نمونه 30 تایی از پرسشنامه تعهد را در میان جامعه آماری پخش کرده و با استفاده از نرم افزار SPSS آلفای کرونباخ آن ها اندازه گیری شد . با توجه به اینکه آلفای کرونباخ در این تحقیق به ترتیب 72.0% و 77.5% بدست آمده ، پایایی پرسشنامه نیز مورد تایید قرار گرفت.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.