جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
شناخت عوامل موثر بر اهرم مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
شماره:
380


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات فنی:

متغیر وابسته:

اهرم مالی:

به نظر راجان و زنگالس (1995)، تعریف نسبت بدهی یا اهرم به عنوان متغیر وابسته، درتحقیق-های ساختار مالی از اهمیت به سزایی برخوردار است و انتخاب معیار مناسب برای سنجش آن، به هدف پژوهش بستگی دارد. بنابراین ضروری است قبل از پرداختن به عوامل مؤثر برنسبت بدهی یا اهرم مالی، ابتدا معیار اهرم یا نسبت بدهی تعریف و مشخص گردد با توجه به پژوهش های مختلف که از معیار های متفاوتی از قبیل نسبت بدهی های غیر سرمایه ای به کل دارایی ها، نسبت کل بدهی به کل دارایی ها، نسبت کل بدهی به کل سرمایه، نسبت بدهی تعدیل شده به سرمایه تعدیل شده، استفاده نموده اند.(نصیری،1391: 5)

لذا در این پژوهش برای اندازه گیری اهرم مالی از متغیر جایگزین "نسبت کل بدهی به کل دارایی" استفاده گردیده که در مدل رگرسیون برای متغیر اهرم مالی از نماد MTL استفاده گردیده است. بنابراین برای هریک از شرکت ها به شرح زیر محاسبه خواهد شد (کل دارایی ها) / (مجموع بدهی ها) = اهرم مالی

متغیرهای مستقل: در این پژوهش تعداد هشت متغیر مستقل وجود خواهد داشت که به شرح زیر تعریف و مدل اندازه گیری آنها بیان خواهد گردید:

دارایی های وثیقه: یکی دیگر از عوامل تعیین کننده ساختار مالی شرکت دارائی های ثابت مشهود شرکت می باشد. هرچه میزان دارائی های ثابت مشهود شرکت بیشتر باشد؛ شرکت وام و اعتبار بیشتری می تواند تحصیل نماید. با توجه به این تئوری که سهامداران شرکت های اهرمی این انگیزه را دارند که به وسیله سرمایه گذاری های غیر بهینه اقدام به تصرف ثروت طلبکاران نمایند. لذا طلبکاران اقدام به وثیقه کردن مطالبات خود در قبال دارائی های شرکت نمایند. (اسدی،1390: 23-9)

بنابراین می توان گفت هر چه دارائی های شرکت که قابل شهود باشد، بیشتر باشد، شرکت قادر به تحصیل وام و اعتبار بیشتری خواهد بود. برای اندازه گیری دارایی های وثیقه از متغیر جایگزین "نسبت ارزش دفتری دارایی های ثابت به کل دارایی ها" استفاده گردیده که در مدل رگرسیون برای متغیر دارایی های وثیقه از نماد MCA استفاده گردیده است. (کل دارایی ها) / (دارایی های ثابت) = دارایی های وثیقه سودآوری: میرز ، دونالسون ، و برالی اظهار کرده اند که شرکت ها ترجیح می دهند سرمایه گذاری های (افزایش سرمایه) خود را ابتدا از محل سود انباشته و سپس از طریق بدهی و در نهایت از طریق انتشار سهام تامین نمایند. آنها حدس زدند که این رفتار ممکن است، به واسطه هزینه انتشار سهام جدید و همچنین اطلاعات چند گانه باشد.

بنابراین می توان گفت سودآوری یک شرکت و مقدار سود انباشته یک شرکت، یکی از عوامل مهم و تعیین کنند، ساختار مالی می باشد، به عبارتی هر چه سودآوری بیشتر باشد شرکت قادر به انباشته شدن سود بیشتر خواهد بود و در نتیجه برای سرمایه گذاری های مجدد خود از محل سود انباشته اقدام خواهد نمود. سودآوری به میزان بازدهی دارایی ها در اثر بکارگیری و برنامه ریزی مدیریت و کارایی عملکرد شرکت که در قالب سود ناخالص در صورت سود و زیان محاسبه می گردد یا به گفته دیگر افزایش در حقوق صاحبان سهام در اثر بکارگیری و بهره وری دارایی ها را نسبت به کل دارایی ها گویند. (اسدی،1390: 23-9)

که برای اندازه گیری آن از متغیر جایگزین "نسبت سود قبل از بهره و مالیات به ارزش دفتری کل دارایی ها" استفاده شده و در مدل رگرسیون برای متغیر سود آوری از نمادROA استفاده گردیده است.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.