موضوع کیفیت زندگی کاری و تعهّد سازمانی ، از مقوله های مهم و اساسی در رفتار سازمانی امروزی هستند. سازمانها به عنوان یک سیستم، برای اهداف و بقای خود، نیازمند هماهنگی و کارآمدی خرده سیستم های خود هستند که یکی از مهمترین این خرده سیستم ها، نیروی انسانی بوده و توجّه به آن از مهمترین اولویت های سازمان محسوب می شود .
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
تعیین ارتباط بین کیفیت زندگی کاری (QWL) و تعهّد سازمانی کارکنان بانک ملی استان یزد در سال ...

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
25 صفحه
شماره:
374


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

تعریف عملیاتی متغیرها :

کیفیت زندگی کاری:

اشاره به اقداماتی دارد که برای حفظ و نگهداری کارکنان در سازمان انجام می گردد اقداماتی که برای غنی سازی شغل و محیط کار کارکنان در سازمان صورت می گیرد. 1- پرداخت منصفانه و كافی: تطابق حقوق دریافتی کارکنان بانک با معیارهای مورد نظر ایشان، پرداخت به موقع ،تناسب نظام پرداخت حقوق کارکنان با پرداخت حقوق در مشاغل دیگر، رضایت کارکنان بانک از میزان حقوق دریافتی خود، کفایت حقوق دریافتی کارکنان بانک برای پرداختن مخارج زندگی که در این پژوهش از طریق سؤالات 1، 2، 3، 4 و 5 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است.

2- محیط كار ایمن و بهداشتی: ایجاد شرایط كاری ایمن از نظر فیزیكی و بهداشتی و تعیین ساعات كار منطقی که با توجه به سؤالات شماره 6، 7 و 8 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است.

3- تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم: فراهم كردن زمینه بهبود تواناییهای فردی، فرصتهای پیشرفت، فرصتهای به كارگیری مهارت های كسب شده و تأمین امنیت در زمینه درآمد و اشتغال که با توجه به سؤالات شماره 9، 10 و 11 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است.

4- قانونگرایی در سازمان: فراهم بودن زمینه آزادی سخن و بیان نظرات بدون واهمه از مسئولین بانک، برخورد منصفانه مسئولین بانک با کارکنان، برخورداری از یك آرامش نسبی و وجود روش مدونی برای اظهارنظر ، رضایت بخش بودن قوانین حاکم در بانک ، حل و فصل مسائل و مشکلات کارکنان بر طبق اصول و قوانین که با توجه به سؤالات شماره 12، 13، 14، 15، 16 و 17 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است.

5- وابستگی اجتماعی زندگی كاری: احترام مسئولین بانک به قوانین حاكم بر جامعه، نحوه عمل مسئولین دانشگاه بر طبق قوانین حاكم بر بانک و احساس مسئولیت بانک و مسئولین آن در برابر حفاظت از محیط زیست که با توجه به سؤالات 18 ، 19 و 20 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است.

6- فضای كلی زندگی: برقراری توازن و تعادل بین زندگی كاری و دیگر بخشهای زندگی کارکنان كه شامل اوقات فراغت، تحصیلات و زندگی خانوادگی است و فراهم بودن تسهیلات لازم برای کارکنان جهت ادامۀ تحصیل و انجام فعالیت های پژوهشی که با توجه به سؤالات شماره 21، 22 ، 23، 24 و 25 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است.

7- یكپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان كار: رعایت سلسله مراتب اداری در بانک، اعتماد همكاران به یكدیگر، امكان ارتقاء کارکنان به درجات بالاتر و برخورداری از حمایت همکاران که با توجه به سؤالات شماره 26، 27، 28 و 29 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

8- توسعه قابلیتهای انسانی: امکان بکارگیری مهارت های گوناگون و دسترسی به اطلاعات متناسب با كار و فراهم بودن امکانات کتابخانه و سایت اینترنت برای دسترسی به اطلاعات روز دنیا که از طریق سؤالات شماره 30، 31 و 32 پرسشنامه کیفیت زندگی کاری مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است. تعهّد سازمانی: برای سنجش تعهد سازمانی از پرسشنامه استاندارد 24 گویه ای که توسط آلن و مه یر تدوین شده است استفاده شده ، که سه بعد تعهّد را شامل عاطفی (گویه های 1 تا 8)، مستمر (گویه های 9 تا 16) و هنجاری (گویه های 17 تا 24) می سنجد. این پرسشنامه بارها توسط دانشجویان مورد استفاده قرار گرفته و با نظر و تأیید اساتید مربوطه از آن استفاده شد .

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.