امروزه یکی از دلایلی که باعث شده روند خصوصی سازی با جدیت بیشتری پیش گرفته شود مسائل مربوط به تجارت جهانی و پیوستن به سازمان WTO است، یکی از شرایط پیوستن به این سازمان کاهش حمایت دولت از بنگاههای اقتصادی و آزادی اقتصادی است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی تاثیر خصوصی سازی در صنعت بیمه بر کارایی بیمه در ایران

سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
18 صفحه
شماره:
371


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

تشریح انواع متغیر های موجود در مدل: در این مرحله از تحقیق متغیر های مورد استفاده در الگو های اقتصاد سنجی، دقیقاً تعریف می شوند و در تعریف این متغیر ها از تعاریف صاحب نظران و اقتصاد دانان استفاده شده است. با توجه به این که در هر مدل اقتصاد سنجی سه دسته متغیر های مستقل، متغیر وابسته و متغیر های مجازی وجود دارد، در زیر به تشریح متغیر های موجود در الگو های ارائه شده در این پژوهش می پردازیم.

متغیر وابسته مدل : طبق رویه ای که اکنون برای مقایسه وضعیت بیمه در کشور های مختلف حاکم است، از دو شاخص حق بیمه سرانه و ضریب نفوذ بیمه به این منظور استفاده و رتبه کشور های جهان در جداول آماری که هر ساله توسط شرکت بیمه اتکایی سوییس تهیه می شود، به بیمه گران جهان عرضه می گردد. معمول آن است که از این دوشاخص برای ارزیابی وضعیت بیمه در داخل کشور هم استفاده می نمایند. به همین دلیل متغیر های وابسته در این پژوهش، ضریب نفوذ بیمه و حق بیمه سرانه می باشد. برای آمار مربوط به آن ها از تحولات بیمه های بازرگانی و گزارش آماری بازار بیمه کشور استفاده شده است.

ضریب نفوذ بیمه : ضریب نفوذ بیمه برابر است با نسبت حق بیمه به تولید ناخالص داخلی کشور، که این نسبت وضعیت بیمه را با مجموعه اقتصاد کشور مقایسه کرده و نشان می دهد که صنعت بیمه جلو تر حرکت کرده یا از آن عقب مانده است. بدیهی است که سیر صعودی ( نزولی ) این نسبت نشان دهنده سرعت بیشتر ( کمتر ) رشد صنعت بیمه نسبت به کل اقتصاد است. این متغیر در مدل ارائه شده با X1 معرفی شده است.

حق بیمه سرانه : حق بیمه سرانه بیانگر مقدار هزینه ای است که به نسبت هر فرد در داخل کشور، صرف خرید پوشش های بیمه ای از شرکت های بیمه شده است. این مقدار از تقسیم حق بیمه دریافتی صنعت بیمه بر جمعیت کشور به دست می آید. این متغیر در مدل ارائه شده با X2 معرفی شده است. متغیر های مستقل مدل متغیر های مستقل بکار گرفته شده در مدل ها عبارتند از : سرمایه گذاری ناخالص داخلی، میزان صادرات کشور و واردات کشور، هزینه نهایی خانوار، هزینه مصرف نهایی دولت؛ و در مدل اول، حق بیمه سرانه و حق بیمه کل به عنوان متغیر مستقل آمده اند که برای آمارهای مربوط به آن ها از سالنامه های آماری مرکز آمار ایران استفاده شده است.

سرمایه گذاری : شرکت های بیمه ازجمله نهادهای مالی است که فعالیت آن با کارکرد بازار سرمایه ارتباط مستقیم دارد، و آن را می توان در زمره نهاد های فعال بازار سرمایه محسوب کرد. بنابر این می توان نتیجه گرفت که با تغییر میزان سرمایه گذاری در داخل کشور و با توجه به ریسک های موجود، بیمه نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. این متغیر در مدل های این پژوهش به صورت لگاریتمی مورد استفاده قرار می گیرد و ضریب آن نشان دهنده درصد تغییرات متغیر وابسته در اثر یک در صد تغییر میزان سرمایه گذاری می باشد. این متغیر در مدل های ارائه شده با I معرفی شده است.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.