انگیزه یک فاکتور روانشناختی است و فرد را به سمت هدفی معین سوق می دهد(27). از نظر تئوری خود تعیین کنندگی ، انگیزه در یک طیفی از درونی تا بیرونی قرار دارد و در بیشتر مواقع نوع انگیزه فرد و درونی یا بیرونی بودن آن مد نظرمی باشد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


متغیرهای اصلی این پروپوزال:
بررسی ارتباط بین سطوح انگیزه یادگیری بالینی و تامین نیازهای اساسی روانی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ...
 
سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
شماره:
372


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

سطوح انگیزه (تعریف نظری): انگیزه یک فاکتور روانشناختی است و فرد را به سمت هدفی معین سوق می دهد(27). از نظر تئوری خود تعیین کنندگی ، انگیزه در یک طیفی از درونی تا بیرونی قرار دارد و در بیشتر مواقع نوع انگیزه فرد و درونی یا بیرونی بودن آن مد نظرمی باشد. در پروژه حاضر انگیزه آموزشی مد نظر می باشد(13). سطوح انگیزه یادگیری بالینی(تعریف عملی): پرسشنامه سطوح انگیزه در محیط کار آموزی که این پرسشنامه برای کار در سایر محیط ها میباشد و میتوان آن را برای کار اموزی در بالین تعدیل نمود .

این پرسشنامه شامل 20 ایتم است که از 5 بخش انگیزه بیرونی ، شناسایی شده ، به درون متمایل شده ، درونی و فقدان انگیزه تشکیل شده و همانند پرسشنامه تعیین نیازها از 1 تا 5 لیکرت تقسیم شده است.

نیازهای اساسی روانی (تعریف نظری): بر اساس تئوری خود تعیین کنندگی سه دسته نیاز روانی در انسان وجود دارد و مفهوم نیازهای اساسی روانی درانسان امری ذاتی است.این سه نیاز عبارت اند از نیاز شایستگی و کفایت که به دنبال کسب موفقیت در انجام وظایف چالش برانگیز بدست می آید. نیاز استقلال به معنای احساس داشتن اختیار و قدرت انتخاب در انجام کارها است و درنهایت نیاز تعلق و وابستگی مرتبط با برقراری یک حس دوجانبه و حاکی از اعتماد میان افراد است(28)(29).

نیازهای اساسی روانی (تعریف عملی): پرسشنامه ارضاء نیازهای اساسی روانی که به تفکیک هر کدام از نیازها را مورد بررسی قرار میدهد . این ابزار شامل 22 ایتم است که نیاز نیاز خود مختاری ، کفایت و شایستگی و نیاز تعلق به دیگران را بررسی میکند و به ترتیب از نمره 1 تا 5 لیکرت تقسیم شده است و نمره 1 (هرگز) ، نمره2 ( بندرت) و نمره 3 ( گاهی اوقات ) نمره 4 (اغلب) و نمره 5 ( همیشه ) میباشد . امتیاز کل بر اساس محاسبه میانگین بدست می اید .

شاخص خود تعیین کنندگی ( تعریف نظری) : این شاخص نشان دهنده این است که رفتار فرد بیشتر به سمت خود تعیین کنندگی و استقلال پیش می رود یا از نوع کنترل شونده است. به این صورت که هر چقدر به سمت منفی حرکت کند ، از نوع کنترل شده و هر چقدر مثبت تر شود از نوع خود تعیین شونده و خود مختار است(5)(30).

شاخص خود تعیین کنندگی ( تعریف عملی) : پنج نوع انگیزه ای که در قسمت بالا بدان اشاره شد در یک شاخص تحت عنوان شاخص خود تعیین کنندگی بصورتی که در ذیل به آن اشاره شده است ، بدست می آید که ازنمره 20+ تا 24- تقسیم می شود .به این صورت که انگیزه درونی ضریب 3+ ، انگیزه شناسایی شده 2+ ، انگیزه به درون متمایل شده 1+ و انگیزه بیرونی 2- را به خود اختصاص می دهد و در معادله زیر قرار گرفته و شاخص خود تعیین کنندگی بدست می آید.

 خرید آنلاین و دانلود فوری این پروپوزال (این پروپوزال در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.