موضوع و عنوان پروپوزال:

تاثیر اختلال خواب بر عملکرد تحصیلی و توانایی مهارت حل مسئله در دانش آموزان دختر دوره متوسطه¬ شهرستان کاشمر
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
16 صفحه
شماره:
515


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اهمیت زیادی می باشد و هر کس در فرآیند آموزش دوست دارد که از عملکرد بهتری برخوردار باشد که این خود نیاز به بر این دارد که عواملی که در بهبود یا ضعف عملکرد نقش دارند شناخته و مدیریت شود(نظری شاکر و همکاران، 1390).

بخشی از عملکرد تحصیلی نامطلوب دانش آموزان نوجوانان به خواب ناکافی آنها نسبت داده می شود. مشخص شده است یکی از عواملی که منجر به کاهش زمان خواب میان نوجوانان می شود عبارتند از: شروع زودهنگام مدرسه و تاخیر در مرحله به خواب رفتن(حیدری و همکاران، 1389). تغییرات هنجار بیولوژیکی، روان شناختی و اجتماعی که در دوران نوجوانی پدید می آید با مدت زمان خواب، خواب ناکافی، زمان بندی نامنظم خواب و بی خوابی در دوران نوجوانی همراه است. این گونه تغییرات منفی در ساختار خواب می تواند به پیامدهای روانی-اجتماعی مانند خلق افسرده، مشکلات رفتاری و هم چنین مشکلات تحصیلی بیانجامد. با وجود این که میزان خواب مورد نیاز در دوران نوجوانی کاهش نمی یابد اما نوجوانان عموماً کمتر از 3/9 ساعت (میزان مطلوب خواب مورد نیاز) می خوابند (موری و همکاران، 2009).

اختلالات خواب در کودکان و نوجوانان از شایع ترین مشکلات پیش روی خانواده ها است که می تواند روی عملکرد اجتماعی، عاطفی و تحصیلی آنها تاثیر گذار باشد (اوانز و همکاران، 2005). با این وجود با مداخلات دارویی و رفتاری این اختلالات قابل درمان می باشند و منجر به بهبود رفتار، خلق، توجه و عملکرد تحصیلی می گردد (ایبرت و درکی ، 2004؛ نیکسون و همکاران، 2008). اختلات خواب دامنه ای وسیعی از به سختی به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در طول شب تا اختلالات اولیه ی جدی خواب همچون سندرم آپنه ی خواب را شامل می شود (اندرسون و همکاران، 2009).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.