موضوع و عنوان پروپوزال:

تدوین بسته آموزشی توانمندسازی والدین در زمینه ارتباط فرزندشان با جنس مخالف
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل پروپوزال


سال نگارش:
جدید
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
24 صفحه
شماره:
508


توضیحات و بخش هایی از این پروپوزال:

جامعه ایرانی جامعه ای است با بنیان های قوی فرهنگی و سنتی که در آن دین نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می کند. اگر چه اسلام در خصوص روابط بین دو جنس حد اعتدال را توصیه نموده است ولی، دوستی دختر و پسر چه علنی و چه پنهانی طبق تلقی کنونی از این گونه دوستی ها در جامعه منع می شوند. به خصوص معیار تفکیک این دوستی ها انگیزه در این گونه دوستی هاست، در صورتی که هوی و هوس باشد نشانه نادرستی عمل توسط اسلام است. بنابراین اسلام تنها رابطه صمیمانه و دوستانه بین دو جنس را از طریق رابطه زوجیت و همسری مجاز می داند (علم مهرجردی، 1381). هرچند ایران برخی دوره های تجددگرایی در طی سال های قبل از انقلاب اسلامی سال 1358 را تجربه کرده و از آن زمان برخی تنش ها و چالش ها بین تجددگرایی و سنت شروع شده است اما سنت و فرهنگ همچنان اهمیت خود را در تمام جنبه های زندگی مردم حفظ کرده است.

در سالهای اخیر تجددگرایی و برخی تظاهرات آن در جامعه به چشم می خورد به طوری که به نظر می رسد سنت و فرهنگ جامعه در برخی زمینه ها در حال تاثیر پذیری از سایر فرهنگ ها می باشد. یکی از این زمینه ها روابط با جنس مخالف قبل از ازدواج می باشد. افزایش سواد آموزی و تحصیلات دانشگاهی در بین جوانان، دسترسی به رسانه های جهانی، مهاجرت به شهرها وهمچنین دسترسی گسترده به فن آوری های نوین ارتباطی (اینترنت، چت و تلفن همراه) موجبات تسهیل در ارتباطات و دسترسی به سایر فرهنگ ها را فراهم نموده است.

گرچه دسترسی به ماهواره در کشور غیر قانونی محسوب می شود اما درصد قابل توجهی از جوانان به ماهواره دسترسی دارند. در یک مطالعه در سال 1381، 27 درصد نوجوانان پسر به ماهواره و بیش از یک سوم آنها به اینترنت دسترسی داشتند (34%) (محمدی و همکاران، 2006)، درصد دسترسی به اینترنت در جوانان از سال 1384 تا سال 1386 حدود 40% رشد کرده است (سازمان ملی جوانان، 1386). مطالعه ای در سال 1385 نشان داد که درصد مهمی از دختران ایرانی از طریق چت در اینترنت دوست یابی می کنند (هنر پروران و همکاران، 1385).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.