مشخصات « پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)»
تعداد جلسات آموزشی: 6 جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 37 صفحه
نوع فایل: word کد Ptk11
توضیحات:
ارایه درس جدید: معلم؛ خوب بچه ها قبل از پرداختن به قسمت اول راهبردهای شناختی بهتر است تعریف کوتاهی از راهبردها و شناخت داشته باشیم و هدف از کاربرد این راهبردها هنگام مطالعه دروس را برای شما دانش آموزان خاطر نشان کنیم. معلم بعد از مقدمه چینی مستقیم به سراغ قسمت اول راهبردهای شناختی، یعنی راهبردهای تکرار و مرور ویژه تکالیف ساده و پایه می رود، و از بچه ها می خواهد به موارد آن یعنی (چندبار روخوانی، چندبار رونویسی، بازگویی مطالب و...) که روی تابلو نوشته شده است توجه کنید. بعد از جلب توجه داشن آموزان معلم 20 دقیقه اول را به تدریس تاریخ اختصاص می دهد و درس های 1 و2 (یک و دو) را با دانش آموزان مورد مطالعه قرار می دهد. از یکی از دانش آموزان خواسته می شود که بخش هایی از درس اول کتاب تاریخ را برای دوستان خود بخواند و بعد از اتمام خواندن معلم چند اصطلاح مهم و کلیدی را انتخاب کرده و از بچه های کلاس می خواهد که آن ها را با صدایبلند تکرار، و زیر آن ها خط بکشند.
 
از دانش آموز بعدی خواسته که بخش دیگری را بخواند که در ادامه به چند اصطلاح و شبه جمله می رسیم که بچه هادر به خاطر سپردنآن ها با مشکل مواجه اند.در این جا معلم پیشنهاد استفاده از یادیارها را می دهد. به همین صورت به دروس 12و 16 می رسیمکه پیوستگی معنایی دارند؛ در این میان از بین سطرها، چند سطر مهم و سوال برانگیز به چشم می خورد که معلم پیشنهاد چندبار نوشتن آن ها را به دانش آموزانارایه داد و از دانش آموزانخواست که در موردآن ها فکر کنند و به طرح سوال ار این قسمت بپردازند (اجرای روش PQ4R). بعد از پایان یافتن وقت تاریخ نوبت به 20 دقیقه درس علوم تجربی می رسد که باردیگرراهبردهای تکرار و مرور را به تریب در مورددرس های 1 و 2 و 6 و 8 برای مطالعه و یادگیری از سوی دانش آموزان به کار گرفته شد؛و بالاخره 20 دقیقه پایانی به درس زبان انگلیسی اختصاص داده می شود که بار دیگر راهبردهای تکرار و مرو را در مورد درس های 1 و2، 8و9 به تریب از سوی دانش آموزانکلاس برای مطالعه آن ها به کار گرفته شد.
نکته مهم در حین اجرای راهبردهای تکرار و مرورویژه تکالیف ساده و پایه، ارزشیابیتکوینی است که از سوی معلم تقریباًبعد از اجرای تک تک راهبردها اجرا شد،تا دانش آموزانبه نتیجه استفاده از این استراتژی پی برده و منظور از راهبردهای شناختی را بفهمند و اجرا کنند. همانطور که قبلاًاشاره رفت، برای اجرای ارزشیابی تکوینی از مطالب کپی شده دروس مذکوراستفاده شد، که آن ها را در بین دانش آموزانتقسیم و از بچه های کلاس خواسته شدکه از راهبردهای تکرار و مرور استفاده کرده و مطالب را مطالعه و به حافظه خویش بسپارند و هنگام آزمون های کتبی یا شفاهی از سوی معلم،مطالب به خاطر سپرده شده را بازپس دهند. هدف کلی جلسه دوم:آشنایی با نحوه استفاده از راهبردهای تکرار و مرور ویژه تکالیف پیچیده هنگام مطالعه، و رابطه آن ها با میزان یادگیری و یادداری در دروس حفظی، درکی و کلامی.

قیمت با تخفیف ویژه:
خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.