دانلود تست روانشناسی رورشاخ همراه با تفسیر

در این بخش دانلود یک نمونه تست روانشناسی رورشاخ همراه با تفسیر کامل برای استفاده دانشجویان فراهم شده است.

مشخصات آزمودنی

نام و نام خانوادگی: ف.س

سن: 25

جنسیت: زن

وضعیت تاهل: متاهل

میزان تحصیلات: دیپلم

مکان آزمون: منزل آزمودنی

شرایط اجرا: آزمون در یک مکان ساکت و آرام برگزار شد و قبل از اجرای آزمون راپورت برقرار شد و علت اجرای آزمون به او توضیح داده شد.

 

تفسیر آزمون:

ZSum/Zest: نسبت فعالیت ادراکی فرد را نشان می دهد و بیانگر میزان فعالیت فکر آزمودنی است که در این آزمودنی 0.72 می باشد و نشان می دهد که فرد از تفکر انتزاعی بالایی برخوردار نیست.

بخش اصلی:

تعداد پاسخ ها(R) تعداد پاسخ های این آزمودنی برابر28 است که نرمال می باشد.

1. لامبدا ( L) نسبت لامبدا به عنوان یک شاخص کلی از میزان پاسخ دهی شخص نسبت به محرک در برابر عدم پاسخ دهی وی به کار می رود. در این پروتکل این شاخص برابر 1.33 می باشد که نشان می دهد که آزمودنی فردی محافظه کار و ناایمن بوده و از درگیر شدن می ترسد و فاقد قدرت تخیل، ابتکار و مضطرب می باشد و همچنین با توجه به شرح حال آزمودنی این نمره بالا نشانه افسردگی و احساس گناه و آمادگی برای اقدام به خودکشی است.

2. توازن تجربه(EB) نسبت توازن تجربه به عنوان میزان درون گرایی شخص در برابر برون گرایی و پاسخ دهی رفتاری وی به محرک های خارجی است. در این پروتکل این نسبت برابر 0/4 می باشد که نشان دهنده برون گرایی است و اینکه آزمودنی تعامل های بیرونی را مهم ترین وسایل برای ارضای نیازهایش به کار می برد.

3. تجربه واقعی(EA) تجربه واقعی"حجم فعالیت سازمان یافته" را نشان می دهد که در این آزمودنی برابر4 می باشد که نشان می دهد هیجان هایی زیادی در دسترس هستند ولی نمی تواند زندگی درونی خود را سازمان دهد.

4. تجربه پایه(eb) نسبت تجربه پایه که حرکات غیر انسانی بر پاسخ های سایه داری و رنگ های بی فام را می سنجد. حرکات غیر انسانی گرایش به پاسخ دادن به شیوه هایی را منعکس می کند که کاملا مورد پذیرش ایگو نیست و پاسخ های سایه داری و رنگ های بی فام انعکاسی از درد و ناهماهنگی که شخص در نتیجه استرس حل نشده احساس می کند. در این آزمودنی نسبت eb برابر 2/7 است که نشان دهنده این است که شخص درد خیلی زیادی را تجربه می کند.

5. تحریک تجربه شده(ep) تحریک تجربه شده مجموع پاسخ های حرکت غیر انسان و همه پاسخ های مربوط به ویژگی های سایه داری و رنگ های بی فام می باشد. همه این ها پاسخ هایی هستند که کارکرد در هم ریخته شخص را منعکس می کند و نشان می دهد نیروهایی بر شخص وارد می شود که احساس می کند از کنترل او خارجند.

در این آزمودنی نمره این آیتم 9 است و نشان دهنده این است که آزمودنی برای پردازش اطلاعات شناختی و نتیجه گیری از ان توانایی محدودی دارد. و نمره این آیتم از EA بالاتر است که نشان دهنده تحمل کم در برابر ناکامی و درماندگی در آزمودنی است.

 

بخش اندیشه پردازی:

1. نسبت a/p این نسبت در آزمودنی برابر1/1 است نشان دهنده بی تفاوتی، و خنثی بودن آزمودنی است.

2. نسبت Ma/MP در این پروتکل پاسخ حرکت انسانی وجود ندارد که نشان دهنده این است که شخص نمی تواند منابع درونی خود را به کار گیرد و همچنین نشان دهنده شخصیت خشک و انعطاف ناپذیر است.

 

بخش عاطفه:

1. نسبت شکل به رنگ FC/CF+C این شاخص نشان دهنده میزان کنترل شخص بر تکانه هایش است این نسبت در ازمودنی برابر1/3 است که نشان دهنده این است که شخص هیجان های خود را به خوبی مدیریت نمی کند و در کنترل تکانه های خود کنترل اندکی دارد.

2. نسبت عاطفی(Afr) این شاخص نشان می دهد که شخص تا چه اندازه می تواند از رنگ تاثیر پذیرد و بیانگر عواطف انسانی و اینکه چقدر می تواند هیجان های انسان ها را خوب پردازش کند. در این پروتکل این نسبت برابر0.62 است که با در نظر گرفت مقدار EB نشان دهنده برون گرا بودن فرد است و هچنین نشان می دهد که ازمودنی نسبت به درون دادهای هیجانی پذیرندگی دارد.

3. شاخص پیچیدگی Blends/R 1 پاسخ مرکب در این پروتکل مشاهده می شود که تقریبا 4درصد پاسخ ها را شامل می شود و این پاسخ مرکب مربوط به سایه داری است نشان دهنده رگه های افسردگی در آزمودنی است.

 

بخش میانجی گری:

1. شکل متعارف(X+%) شاخصی است که نشان می دهد شخص تا چه اندازه اشیا را به شیوه ای متعارف و واقع بینانه ادراک می کند. در این پروتکل این آیتم برابر54%می باشد که نشان دهنده این است که آزمودنی جهان خود را به شیوه غیر معمول ادراک می کند به خاطر اینکه به شدت پایبند فردیت خود است.

2. شکل خالص متعارف( F+%) این شاخص علاقه و احترام شخص نسبت به جنبه های سنتی و متعارف واقعیت ها و روشنی ادراک های او را منعکس می کند در این پروتکل این آیتم برابر57% است که نشان دهنده هوش محدود و اختلال روانی در آزمودنی است.

 

بخش پردازش:

1. شاخص صرفه جویی (W/D) این شاخص میزان کوشش آزمودنی را برای پاسخ چالش انگیز که به درجه بالایی از سازمان دهی نیاز دارد(W) به جای انتخاب حوزه ای که به آسانی و با کوشش کمتر (D, Dd) ادراک می شود مورد مقایسه قرار می دهد.در این پروتکل این نسبت برابر9/17 است و باتوجه به اینکه کیفیت پاسخ ها بالا نمی باشد نشانگر آن است که شخص عقب نشینی کرده و به گونه ای غیرواقع بینانه در جهت کمال تلاش می کند.

2. نسبت اشتیاق(W/M) این نسبت یک مقایسه تقریبی بین سطح اشتیاق و انتظار شخص است که در این پروتکل برابر 9/0 است نشان دهنده این است که آزمودنی میزان اشتیاق بالایی برای سازمان دادن محیط خود دارد ولی منابع درونی برای تحقق این سازمان دهی را دارا نیست.

3. کارآمدی پردازش(Zd) Zd عبارت از Zهايي كه به سمت جزييات متداول رفته است. در این پروتکل برابر-8.5 می باشد که نشان دهنده بی دقتی واینکه آزمودنی بدون در نظر گرفتن همه موقعیت ها تصمیم شتاب آلود می گیرد و نشانگر این است که آزمودنی در فعالیت های ادراکی خود کوشش زیادی را به عمل نمی آورد و در توانایی پردازش اطلاعات با مشکل مواجه است.

 

بخش میان فردی:

1. (H+A/Hd+Ad): این نسبت در آزمودنی برابر15/1 که نشان دهنده وجود خشم و پرخاشگری در آزمودنی است.

2. H+Hd/A+Ad این نسبت به عنوان شاخصی از جدایی احتمالی از واقعیت است. که در پروتکل برابر1/15 که نشان دهنده ناسالم بودن شخصیت فرد و رگه های پرخاشگری در ازمودنی وجو دارد.

3. A% این شاخص بیانگر میزان پرخاشگری در افراد است که در این آزمودنی برابر 54 % است که نشان می دهد که رگه های پرخاشگری در ازمودنی وجود دارد.

4. Cont/R این شاخص نشان دهنده غنای پاسخ دهی و سیالیت شناختی در فرد است که در این پروتکل برابر0.035 پایین می باشد که نشان دهنده کنارگیری از روابط میان فردی و سطوحی از آسیب در فرد است.

 

بخش ادراک خویشتن:

1. شاخص خود محوری(r+(2)/R3) این شاخص که میزان در خودفرورفتگی و احساس خودارزشمندی فرد اطلاعاتی بدست می دهد در این پروتکل برابر0/071 است که نشان دهنده خود ارزشمندی پایین است و اینکه آزمودنی درباره تصویر ذهنی که از خود دارد دچار تعارض است.

 

بخش زمان واکنش:

1. XRT Achrom و XRT Chrom در این پروتکل میانگین زمان واکنش برای کارت های سیاه و سفید برابر 14.4” و میانگین زمان واکنش برای کارت های رنگی برابر 17” است که نشان گر این است که درجاتی از افسردگی در آزمودنی وجود دارد و آزمودنی به دنبال مسایل حاشیه ای است.

Locations : پاسخ W (کل) پاسخ کلی با درجه توانایی فرد در تعامل با محیطش به شیوه ای فعال و کارامد ارتباط دارد. در این پروتکل پاسخ های کلی برابر32.14% است که نرمال می باشد.

پاسخ D (جزییات متداول) این پاسخ بازتابی از درجه واکنش فرد نسبت به جنبه های آشکار یک موقعیت و ادراک وی از آنها تلقی می شود. در این پروتکل پاسخ های D برابر61% است که نرمال می باشد.

پاسخ D

d )جزییات غیر متداول( این پاسخ بیانگر جدا شدن یا عقب نشینی شخص از محیط خود از طریق تمرکز بر جزییات به جای ادراک کل موقعیت یا توجه به عناصر آشکار تر محیط تلقی می شود. در این پروتکل پاسخ جزییات غیر متداول 7%می باشد که نرمال می باشد.

پاسخ S (فضای سفید) تعداد زیاد پاسخ های S (سه تا و بیشتر) با منفی گرایی، دشواری در کنترل خشم و گرایش به مخالفت رابطه دارد. در این پروتکل 3 پاسخ فضای سفید مشاهده می شود که نشان دهنده خشم و خصومت و برون ریزی بالقوه است. DQ+ وDQV نمره های کیفیت رشدی به توانایی نسبی شخص در تحلیل و ترکیب اطلاعات مربوط است.

در این پروتکل DQ+برابرصفر است و همچنین تعداد DQV در این آزمودنی برابر5  است که نشان دهنده ناپختگی و مهارت کم در ازمودنی است. Determinants:

:F پاسخ شکل پاسخ F خالص نشان می دهد که آزمودنی تا چه اندازه می تواند عواطف را از موقعیت جدا کند.

در این پروتکل تعداد پاسخ F خالص برابر16 است که نشان دهنده حالت دفاعی در آزمودنی و تحت فشار بودن آزمودنی است.

M: حرکت انسانی پاسخ های M تخیل های درونی را در ارتباط با جهان خارج منعکس می سازد و پیوندی است بین منابع درونی با واقعیت.در این پروتکل تعداد این پاسخ ها برابر صفر است که نشان دهنده کارکرد ایگو پایین، انعطاف ناپذیری ، تفکر انتزاعی پایین، عدم کنترل تکانه ها و توانایی برنامه ریزی پایین و توانایی کم در برابر ناکامی است.

FM: حرکت حیوانی پاسخ های FM انعکاسی از تکانه های بازداری نشده هیجانی است که در آن کنترل ایگو کمتر است. در این پروتکل تعداد پاسخ های حرکت حیوانی 2 بوده است که در مقایسه با پاسخ حرکت انسانی بالا است که نشان می دهد که فرد حالت دفاعی داشته است و هچنین تا اندازه ای زیر نفوذ امیال و نیاز های خود قرار دارد و نمی تواند ارضای نیاز خود را به تعویق بیندازد.

m:حرکت اشیای بی جان شاخصی است که نشان می دهد اشخاص تا چه اندازه سایق ها یا رویدادهای زندگی را که کنترل آنها از توانایی شان خارج است تجربه می کند در این پروتکل پاسخی مشاهده نشد.

:C, CF, FC, Cn پاسخ های رنگ شیوه برخورد با رنگ منعکس کننده سبکی است که آزمودنی با هیجان هایش برخورد می کند در این پروتکل 4 پاسخ رنگ مشاهده می شود که الویت بیشتر با رنگ است که نشان دهنده این است که آزمودنی هیجان هایش را به صورت ضعیف کنترل می کند و سازمان می دهد. و نشان دهنده نااستواری، تلقین پذیری و تحریک پذیری در فرد است.

C’, C’F, FC’: رنگ بی فام پاسخ های رنگ بی فام انعکاسی از از هیجان ها و عواطف دربند کشیده، درونی شده، و درناک است. در این پروتکل پاسخی مشاهده نشد.

T, TF, FT:سایه داری بافت پاسخ های بافت بیانگر تجارب هیجانی درناک همراه با نیاز به روابط میان فردی حمایت کننده است. در این پروتکل 2 پاسخ بافت مشاهده شد که نشان دهنده نیاز به ارتباط حمایتی از سوی دیگران است . و در این پروتکل پاسخ بافت همراه با حرکت بیان شده که نشانگر حساسیت درونی شخص است.

V, VF, FV:سایه داری بعد پاسخ های سایه داری- بعد نشانه ای از فرایند درناک خودآزمایی است که در ان شخص از خودش جدا می شود تا بتواند به درونگری بپردازد. در این پروتکل 1پاسخ مشاهده می شود که نشان دهنده توانای درونگری در ازمودنی است که با افسردگی و احساس حقارت همراه است.

Y, YF, FY:سایه داری پراکنده این پاسخ بیانگر احساس درماندگی و کناره گیری توصیف می شود که اغلب با اضطراب همراه بوده و پاسخی در برابر وضعیت مبهم است .

در این پروتکل 4 پاسخ سایه داری پراکنده مشاهده می شود کهY الویت دارد که نشان می دهد توانایی آزمودنی برای به تعویق انداختن تکانه ها کم است و فرصت کافی برای تجهیز منابع خود ندارد و نشان دهنده اضطراب و بیان بازداری شده هیجان هاست و بیانگر این است که آزمودنی درد زیادی را تجربه می کند و در برابر وضعیت خود تسلیم شده است و با پروتکل افراد افسرده مطابقت دارد.

FD:بعد شکل پاسخ های بعد-شکل با درونگری و خود آگاهی ارتباط دارد. در این پروتکل پاسخی مشاهده نشد

Rf, Fr,(2):جفت ها و انعکاس ها تعداد زیاد پاسخ های جفتی نشان دهنده خود- مجذوب و احساس خود ارزشمندی بالاست و همچنین نشان دهنده غرور شخصی اغراق آمیز است و شخص برای رسیدن به پایگاه بالا به شدت می کوشد در این پروتکل 2 پاسخ زوجی مشاهده می شود که نشان دهنده خودارزشمندی پایین در فرد است.

Organization Activity Z: فعالیت سازماندهی نشان دهنده این است که شخص تا چه اندازه می تواند جنبه های ناهمگون لکه را به گونه ای موثر وکارآمد سازمان دهد. در این پروتکل فراوانی برابر 10 می باشد و مجموع Z ان برابر22.5 می باشد که با پروتکل افراد افسرده مطابقت دارد.

Contents محتوا های انسانی: (H,Hd,(H),(Hd)) در این پروتکل مجموع پاسخ های با محتوانی انسانی برابر 1 می باشد که نشان دهنده سطح پایین همدلی و کناره گیری از روابط میان فردی است و نشان دهنده سطوح بالا اضطراب و سطح پایین هوش است.

پاسخ های حیوانی و اجزای حیوان: (A,Ad,(A),(Ad) ) تعداد زیاد پاسخ های حیوانی بیانگر رویکردی قالبی و قابل پیش بینی به جهان است. در این پروتکل 16 پاسخ حیوانی مشاهده می شود که نشانگر افسردگی و رفتارهای دفاعی محدود شده می باشد.

پاسخ های آناتومی (An)و اشعهX: این پاسخ ها با نگرانی درباره بدن ارتباط آشکاری دارد و بازتاب فرایندی است که در آن توجه شخص به طور مستقیم به فشار روانی معطوف است و بیشتر از روش مستقیم تر آزاد سازی هیجانی استفاده می کند.

در این پروتکل 1 پاسخ آناتومی مشاهده می شود 2 پاسخ اشعه x مشاهده می شود که تقریبا 11% پاسخ ها را شامل می شود که نشان می دهد فرد نگرانی درباره خود دارد که آن را دردناک می داند و سعی می کند با پوشاندن جامعه مبدل به این پاسخ ها با این درد مقابله کند.و این مقدار پاسخ به پروتکل افراد افسرده نزدیک است.

غذا(Fd) : تعداد زیاد این پاسخ(دو یا بیشتر) نشان دهنده وابستگی است در این پروتکل پاسخی مشاهده نشد.

پاسخ های رایج:(Populars) پاسخ های رایج میزان شباهت با مردم و میزان همنوایی فرد با معیار های اجتماعی را نشان می دهد. در این پروتکل 7 پاسخ رایج مشاهده می شود که به تعداد پاسخ رایج بیماران سرپایی نزدیک است.

جمع بندی داده های رورشاخ:

• به نظر می رسد که فرد مستعد اختلال تفکر صوری است وافسردگی و افکار خودکشی دارد به این خاطر که مقدار لامبدا 1.33 می باشد.

• به نظر می رسد که فرد از ایگو توانمندی برخوردار نیست و از تجربه های زندگی خود درس نمی گیرد به این خاطر که توازن تجربه او برابر صفر بوده است.

• به نظر می رسد که فرد تجربه پایه غنی ندارد واز سلامت روانشناختی بالایی برخوردار نیست به این خاطر که مقدار تجربه پایه او خیلی پایین است.

• به نظر می رسد که فرد نمی تواند منابع درونی خود را به کار گیرد و شخصیت خشک و انعطاف ناپذیری دارد و خلاقیت ندارد به این خاطر که پاسخ های حرکت انسانی او برابر صفر بوده است.

• به نظر می رسد که فرد نمی تواند هیجان های خود را مدیریت کند و آنها را تنظیم نماید به این خاطر که پاسخ های رنگ بر شکل اولویت دارد.

• به نظر می رسد که رگه های پرخاشگری در فرد وجود دارد به این خاطر که پاسخ های حیوانی آن بیشتر از انسانی بوده است.

• به نظر می رسد که ادراک فرد خیلی سازمان یافته نیست و در پردازش محرک هایی جزیی مشکل دارد به این خاطر که کارامدی پردازش او خیلی پایین است.


مشاوره انتخاب موضوع و انجام پروپوزال، مقاله علمی پژوهشی و isi ، پروژه و تحلیل آماری با spss:
مشاور:علی محمدی
شماره تماس: 09011853901
ايميل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 


دانلود این پرسشنامه به همراه تمامی پرسشنامه های دیگر این سایت (1060 پرسشنامه)

با پرداخت مبلغی جزئی همه پرسشنامه های سایت را رایگان دانلود کنید! (هر پرسشنامه 55 تک تومانی)

قیمت با تخفیف بسیار ویژه: 59000 تومان

 پس از پرداخت آنلاین وجه، امکان دانلود فوری همه پرسشنامه های سایت در اختیار شما قرار می گیرد.

دقت کنید این مبلغ برای همه پرسشنامه های سایت می باشد. یعنی حداقل 1000 پرسشنامه . برای فروش تکی و یک پرسشنامه نیست. اضافه بر 1000 تا هدیه به خریداران. لطفا درباره یک پرسشنامه سوال نپرسید حتی شما دوست گرامی و عزیز!

   لیست پرسشنامه های سایت


آیا برای خرید استرس دارید و برای دریافت فایل مورد نظر خود دچار تردید هستید؟
  با ارسال سوال خود از طریق پیامک سریعا جواب خود را دریافت کنید: 09011853901
پشتیبانی ما شبانه روزی است.

توضیحات تکمیلی:

هدیه ای ویژه از مجموعه ایران پژوهش برای محققان، اساتید و دانشجویان گرامی:

شما می توانید با پرداخت فقط 59000 تومان تمامی پرسشنامه های سایت ایران پژوهش را سریع دانلود کنید و در کامپیوترتان ذخیره کنید. به همین سادگی!

شما می توانید ، هر پرسشنامه ای را که تمایل داشتید به رایگان و تنها با یک کلیک دانلود نمایید.

مراحل ساده برای خرید :

1- وارد کردن مشخصات و پرداخت آنلاین مبلغ:

2- پس از پرداخت بلافاصله می توانید پرسشنامه ها را دانلود نمایید.

نکته مهم: این امکان ویژه در هیچ سایت یا مرکزی ارائه نشده است

نام و مشخصات پرسشنامه های سایت 


انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.