دلبستگی رابطه احساسی هیجانی نسبتاً قوی است که بین فرزند و مادر یا افرادی که با نوزاد سروکاردارند در تعامل منظم و دائم با آنهاست، ایجاد می شود. نظریه دلبستگی مختص نظریه دگرگونی کودک نیست بلکه نظریه تحول در گسترش حیات نیز هست.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
20 صفحه
کد:
699 mb


فهرست مطالب:

تحقیق مقابل درباره سبک های دلبستگی می باشد .که شامل: ویژگی‌های دلبستگی ایمن، ویژگی‌های دلبستگی دوسوگرا، ویژگی‌های دلبستگی اجتنابی، مطالعات داخلی و خارجی، مطالعات خارجی، مطالعات داخلی، جمع بندی مطالعات و ارائه مدل مفهومی تحقیق، منابع و ماخذ فارسی، منابع و ماخذ لاتین.:


توضیحات:

دلبستگی رابطه احساسی هیجانی نسبتاً قوی است که بین فرزند و مادر یا افرادی که با نوزاد سروکاردارند در تعامل منظم و دائم با آنهاست، ایجاد می شود. نظریه دلبستگی مختص نظریه دگرگونی کودک نیست بلکه نظریه تحول در گسترش حیات نیز هست. تحقیقاتی هم وجود دارد که حاکی از ان می‌دهد سبک دلبستگی نیز از جمله عواملی است که در رضایت زوجین نقش مهمی دارد . به یاد داشتن این نکته با ارزش و اهمیت است که راه های دلبستگی انجام گرفته در دوران خردسالی الزاما با آنچه در وابستگی های عاطفی دوران بزرگسالی نشان داده می‌شود قابل مقایسه نیستند. امّا پروژهایی که در این زمینه انجام شده مشخص می کند که سرمشق های شکل گرفته در دوران کودکی نقش مهمی بر روابط اینده دارد.