برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی درباره هوش هیجانی و یا رابطه هوش هیجانی و اجتماعی و ویژگی اختلالات فکری و روانی و ادراک اجتماعی این مقاله بیس را بررسی نمایید.

 
 انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی با مقاله بیس :
 
 
عنوان لاتین مقاله :
Social and emotional intelligence moderate the relationship between psychopathy traits and social perception
 


عنوان فارسی مقاله :
رابطه هوش هیجانی و اجتماعی و ویژگی اختلالات فکری و روانی و ادراک اجتماعی
 
کلمات کلیدی :
Psychopathy Social perception Emotional intelligence Social intelligence Trustworthiness Duchenne smiles / اختلالات فکری و روانی، درک اجتماعی، هوش هیجانی، هوش اجتماعی، امانت، لبخند واقعی
 
سال انتشار :
2016
 
تعداد صفحه :
10
ترجمه چکیده :

تحقیق مشخص کرد که چگونه اختلالات فکری و روانی با توانایی اشخاص در میان افراد با قابلیت اعتماد و افراد فاقد قابلیت اعتماد تبعیض قائل شده و همچنین لبخندهای واقعی و غیر واقعی را از هم تشخیص می دهد. شرکت کنندگان (N=150) چهره ها را بر اساس قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد بودن، در مطالعه 1 طبقه بندی کردند. شرکت کنندگان (N=151) چهره ها را بصورت نشاندهنده لبخند واقعی و یا غیرواقعی در مطالعه 2 طبقه بندی کردند. شرکت کنندگان در هر دو مطالعه، سپس مقادیر اختلالات فکری و روانی، هوش هیجانی و هوش اجتماعی را در مطالعه 1 کامل کردند، سطوح بالاتری از اختلالات فکری و روانی ثانویه با قابلیت اعتماد کاهش یافته برای افرادی که هوش هیجانی کمتری داشتند همراه بود. هر دوی اختلالات فکری و روانی اولیه و ثانویه، با قابلیت اعتماد کاهش یافته برای افراد دارای هوش اجتماعی کمتر همراه بودند. در مطالعه 2، سطوح بالاتری از اختلالات فکری و روانی اولیه با وضوح کاهش یافته در تبعیض قائل شدن بین لبخندهای واقعی و غیرواقعی برای افراد دارای هوش هیجانی و اجتماعی کمتر همراه بود. مستقل از هوشهای اجتماعی و هیجانی، سطوح بالاتری از اختلالات فکری و روانی ثانویه با وضوح کاهش یافته در تبعیض قائل شدن بین چهره های قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد و لبخندهای واقعی و غیر واقعی همراه بود. اختلالات فکری و روانی اولیه با قابلیت اعتماد و وضوح تشخیص لبخندها غیر مرتبط بود. این تحقیقات این موضوع را پیشنهاد کرد که رابطه بین اختلالات فکری و روانی و تشخیص واضح قابلیت اعتماد و نشانه های وابستگی در چهره ها توسط بعد اختلالات فکری و روانی و سطوح هوش هیجانی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می گیرد. پیامدهای این یافته ها مورد بحث قرار گرفته است.