اینبار پیشنهاد موضوع پایان نامه روانشناسی که همراه با مقاله بیس است درباره دلبستگی و سلامت است که اصل مقاله و ترجمه چکیده آن در ادامه موجود است.

 
 
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی با مقاله بیس :
 
 
عنوان لاتین مقاله :
The moderation effect of mindfulness on the relationship between adult attachment and wellbeing
 


عنوان فارسی مقاله :
تاثیرات میانه روی تمرکز حواس بر ارتباط بین دلبستگی بزرگسالان و سلامتی
 
کلمات کلیدی :
Attachment theory Mindfulness Anxiety Depression Distress Wellbeing / نظریه دلبستگی، تمرکز حواس، اضطراب، افسردگی، پریشانی، تندرستی
 
سال انتشار :
2016
 
تعداد صفحه :
7
 
ترجمه چکیده :

تئوری دلبستگی توسط Bowl by (1980) برای بررسی گرایش انسانها به ایجاد رابطه های موثر قوی با انسانهای مناسب و برای توصیف انواع مختلف اندوههای عاطفی که زمان قطع شدن این روابط اتفاق می افتد، ایجاد شده است. مفهوم دلبستگی بزرگسالان به طور معمول، در مطالعات تجربی مداخلات روانشناختی بکار گرفته شده است. یک چنین مداخله ای که به طرز قابل توجهی سلامتی را افزایش می دهد، تمرکز حواس می باشد. تمرکز حواس، حد و اندازه ای را که شرایط به عنوان مثبت و یا منفی قضاوت می شود را کاهش می دهد. بنابراین، تمرکز حواس ممکن است حد و مرزی را که مدلهای کاری که با احساس تهدید آماده می شوند را کاهش دهد. برای تعیین کمیت تاثیری که تمرکز حواس بر روی سلامتی دارد، مطالعه حاضر، روابط بین دلبستگی بزرگسالان، سلامتی و تمرکز حواس را بررسی می کند. شرکت کنندگان (N=165) یک تحقیق آنلاین که شامل تجربیات موجود در روابط تمام شده، پرسشنامه تجدیدنظر شده (ECR-R) ، فهرست تمرکز حواس فریدبرگ (FMI-14) و درجه استرس اضطراب افسردگی- مخفف (DASS-21) را کامل کردند. نتایج نسان داد که سلامتی که توسط میزان افسردگی، اضطراب، و استرس ارزیابی شد، شدیداً با سبک دلبستگی فرد در ارتباط بود. اگرچه، تنها اضطراب از دلبستگی یک ظرفیت پیشگویانه بر سلامتی را نشان داد. به علاوه، نتایج با کاهش تمرکز حواس تاثیر دلبستگی نا امن بر سلامتی، نشان داد که تمرکز حواس، یک مدیر مناسب در روابط است.