پیشنهاد ما برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی درباره کیفیت زندگی است که همراه با مقاله بیس جدیدی در این زمینه است و در ادامه می توانید مقاله بیس را به همراه ترجمه چکیده آن دریافت کنید.

 
 
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی با مقاله بیس :
 
 
عنوان لاتین مقاله :
Functional and dysfunctional beliefs in relation to adolescent healthrelated quality of life
 


عنوان فارسی مقاله :
باورهای کاربردی و غیرکاربردی در رابطه با سلامت نوجوانان مرتبط با کیفیت زندگی
 
کلمات کلیدی :
Health-related quality of life Functional beliefs Dysfunctional beliefs Adolescents Cognitive vulnerability / کیفیت زندگی مرتبط با سلامت، اعتقادات کاربردی، اعتقادات سو، نوجوانان، آسیب پذیری شناختی
 
سال انتشار :
2016
 
تعداد صفحه :
5
 
ترجمه چکیده :

در حالیکه داده های موجود بر نیاز به پیشرفت در دوره تغییر کودکان به بزرگسالی تاکید می کند، صاحبنظران در حیطه سلامت، با کمبود اطلاعات در زمینه مکانیزمهایی که پی ریزی می کند کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی نوجوانان را(HRQOL) روبرو می شوند. تحقیق اخیر، نشان میدهد که رابطه ای وجود دارد بین اعتقادات و باورهای غیرکاربردی فرد و علائم فیزیکی. تحقیق اخیر، نقشهای باورهای کاربردی و غیرکاربردی را در HRQOL نوجوانان بررسی می کند در حالیکه تفاوتهای جنسیتی و سنی نیز در نظر گرفته می شود. یک نمونه از نوجوانان بین سنین 14-17 سال (N=238) در این تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شد. HRQOL اندازه گیری شد با یک ابزاری که ادراک نوجوانان را از خوب بودن و رفتارهایی که باعث تهدید و یا ترقی سلامت آنها می شود، ارزیابی می کند. نتایج، تاکید می کند که: (1) باورهای کاربردی یک نقش حمایتی برای اکثریت جنبه های HRQOL مانند سلامتی، انعطاف پذیری، فاکتورهای قرارگیری در معرض خطر، اختلالات اصلی بحرانی، و دستاوردهای آکادمیک بازی غکردند، (2) باورهای غیرکاربردی با موارد عجیب از مواردی که کمتر بحرانی بودند و اختلالات عمده همراه بود. به علاوه، افزایش سن، مرتبط بود با ناراحتی های مرتبط با سلامت و ریسک پذیر، و دختران بطور کلی HRQOL کمتری را گزارش دادند. یافته ها، آشکار ساخت که باورهای کاربردی و غیرکاربردی ممکن است یک مکانیزم HRQOL زیربنای مهم برای نوجوانان تشکیل داده و پیشنهاد می کند که متدهای رفتاری شناختی، که طراحی شده اند برای پیشرفت سیستم اعتقادی کاربردی، می تواند نتایج مربوط به سلامتی را اصلاح کند( بهتر سازد).