موضوع پایان نامه روانشناسی در مورد ذهن آگاهی و ارتباط آن با کاهش استرس و مراقبت های معمول، با بهبود در درد، خستگی، و نارساییهای شناختی اساس مقاله بیسی است که چکیده آن ترجمه شده است و در ادامه می توانید دانلود نمایید.

  انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی با مقاله بیس :
 
 
عنوان لاتین مقاله :
Mindfulness-based Stress Reduction in Addition to Usual Care Is Associated with Improvements in Pain, Fatigue, and Cognitive Failures Among Veterans with Gulf War Illness
 


عنوان فارسی مقاله :
رابطه کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن و مراقبت های معمول، با بهبود در درد، خستگی، و نارساییهای شناختی در جانبازان مبتلا به “بیماری جنگ خلیج فارس”
 
کلمات کلیدی :
Complementary and alternative medicine; Gulf War illness; Mindfulness; Veterans / طب مکمل و جایگزین، بیماری جنگ خلیج فارس، ذهن آگاهی ، جانبازان
 
سال انتشار :
2016
 
تعداد صفحه :
11
 
ترجمه چکیده :

سابقه و هدف: خیلی از سربازان جنگ خلیج فارس عواقب ناگوار بهداشت منفی را گزارش می دهند. درد، خستگی و اختلالات تمرکز / حافظه به عنوان "بیماری جنگ خلیج فارس" نام برده می شوند. تحقیقات اولیه نشان میدهد که کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن ممکن است برای این علائم سودمند باشد، اما کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن برای جانبازان با بیماری جنگ خلیج فارس مورد مطالعه قرار نگرفته است. هدف از این آزمایش انجام یک مطالعه مقدماتی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی برای جانبازان با بیماری جنگ خلیج فارس می باشد. مواد و روشها: جانبازان (N ¼ 55) با بیماری جنگ خلیج فارس به طور تصادفی مورد درمان کاهش استرس معمول همراه با درمان مبتنی بر آگاهی ذهن یا تنها درمان معمول قرار گرفتند. کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن در 8 جلسه، 2.5 ساعت به علاوه یک جلسه آخر هفته 7 ساعته انجام داده شد. درد، خستگی، و شکست های شناختی که نتایج اولیه بودند، پس از کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن و 6 ماه پیگیری ،در ابتدا مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج ثانویه شامل نشانه های اختلال استرس پس از سانحه و افسردگی بود. یافته ها: با تجزیه و تحلیلی به قصد درمان، در 6 ماه پیگیری، جانبازان به صورت تصادفی به کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن به علاوه درمان به طور معمول کاهش بیشتر درد (F ¼ 0.33؛ P = 0.049)، خستگی (F ¼ 0.32؛ P = 0.027)، و شکست های شناختی (F ¼ 0.40، P <0.001) را گزارش دادند. نشانه های افسردگی، پس از کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن (F ¼ 0.22؛ P = 0.050) و در 6 ماه (و ¼ 0.27؛ P = 0.031) نسبت به درمان تنها و در حد معمول کاهش بیشتری نشان داد. جانبازان با اختلال استرس پس از سانحه در ابتدا به صورت تصادفی کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن در کنار درمان به طور معمول، کاهش قابل توجه و بیشتری در علائم اختلال استرس پس از سانحه پس از کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (F ¼ 0.44؛ P = 0.005) اما نه در 6 ماه پیگیری (F ¼ 0.31؛ P = 0.082) نشان دادند. نتیجه گیری: کاهش استرس مبتنی بر آگاهی ذهن در کنار درمان به طور معمول با پیشرفت های قابل توجهی در علائم خود-گزارش بیماری جنگ خلیج فارس، از جمله درد، خستگی، شکست های شناختی و افسردگی همراه است.