اگر بدانید که در کجا باید به دنبال ابزارها بگردید، آنها در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

مستندات منتشر شده که در زیر به آنها اشاره می شود، اطلاعات ارزشمندی را درباره ابزارها ارائه می دهند.

1 . کتاب های سالانه اندازه گیری های روانی (MMYs)، جامع ترین منابع اطلاعاتی را در مورد آزمون ها (پرسشنامه ها) ی موجود به محققان آموزشی ارائه می دهد.

 

2 . آزمون منتشره (TIP)، کتاب نامه ای جامع از همه آزمون هایی است که در آخرین شماره MMYs انتشار یافته است. این کتاب شامل نمایه های MMYs است و منبع خوبی برای یافتن نشانی ها و مقالات نشریات مربوط به یک ابزار خاص می باشد.

با این حال، این منبع نسبتاً منسوخ شده است و نمایه ابزارهای بعد از سال 1974 را ندارد.

 

3 . انتشارات Pro-Ed که اطلاعاتی را درباره بیش از 3000 ابزار مطلوب برای سنجش در روانشناسی، آزمون و کسب و کار ارائه می دهد.

 

4 . مجموعه تست های انجام خدمات آزمون آموزشی (ETS) یک منبع عالی مملو از اطلاعات آزمون می باشد، به ویژه برای پرسشنامه هایی که اخیراً ایجاد کرده اند.

این مجموعه دارای یک کتابخانه با 20000 آزمون و ابزارهای دیگر از اوایل 1900 تا زمان کنونی می باشد.

مجموعه آزمون ETS می تواند از طریق اینترنت در سایت http: www.ets.org در دسترس قرار گیرد.

 

5 . نشریات تخصصی به طور منظم اطلاعات مورد توجه محققان را منتشر می کند. نشریات مورد توجه محققان عبارتند از:

نشریه ابزار سنجش کاربردی، نشریه مشاوره روانشناسی، نشریه ابزار سنجش آموزشی، نشریه روانشناسی آموزشی، نشریه روانشناسی استخدامی، ابزار سنجش آموزشی و روانشناسی و چکیده های روانشناسی.

 

6 . ناشران آزمون، اطلاعات دیگری را درباره ابزارها ارائه می دهند.

برای مثال، نوعاً کتاب های راهنمای آزمون این مؤسسات موارد زیر را در برمی گیرد: داده های مشروح درباره روایی و پایایی، شرح جامعه آماری برای کسانی که این ابزار برای آنها طراحی شده است، توضیح تفصیلی از روش های استاندارد سازی، وضعیت اجرا، دستورالعمل مشروح نمره گذاری و تفسیر نمرات.

 

7 . دیکشنری فنون سنجش رفتاری توضیحاتی را درباره 286 ابزار ارائه می دهد و منبع بسیار خوب اطلاعات اولیه درباره ابزارهای سنجش می باشد.

هم چنین مجلات و مراجعی را برای مکان یابی ابزارهای مورد استفاده به وسیله محققان در علوم اجتماعی و رفتاری ارائه می دهد.

 

8 . حالت های مختلف جست و جو به صورت آنلاین در سایت آزمون یاب ERIC/AE به نشانی http://ericae.net/testcol.htm در دسترس است. (این همان آدرس شبکه پایگاه داده مجموعه آزمون ETS است).

اینها جست و جوگر نشریه آزمون و فهرست راهنمای ناشران آزمون Buros/ERIC خاص در فهرست راهنمای MMY و Pro-Ed به جست و جو بپردازید.

فهرست راهنمای ناشر آزمون Buros/ERIC این اجازه را به شما می دهد تا به جست و جوی اسامی و نشانی بیش از 900 ناشر اصلی آزمون در حوزه کسب و کار بپردازید.