رگرسیون و پیش بینی : اگر بین دو متغیر همبستگی وجود داشته باشد، می توانید از رگرسیون و پیش بینی درباره آنها استفاده کنید.

ممکن است مقدار عددی یک متغیر را بدانید و بخواهید مقدار عددی متغیر دوم را پیش بینی کنید و رگرسیون به شما در این که چگونه می توانید پیش بینی خوبی را انجام دهید، کمک می کند.

هر چه ضرایب همبستگی به 1- یا 1+ باشند نزدیک تر باشد، پیش بینی های شما بهتر تحقق می یابد.

جمله ای دال بر پیش بینی قوی، روی پاکت های سیگار درج شده است- هر چه شخص بیشترسیگار بکشد، احتمال این که به سرطان ریه یا سرطان های دیگر مبتلا شود، بیشتر است.

مثالی از یک پایان نامه دکتری در ارتباط با استراتژی اصلاحات برای سازمان های غیر انتفاعی که به وسیله هوک (2006) نوشته شده است، ارائه شده است، ارائه می شود .

چکیده : این مطالعه، اثرات راهبرد سطح کلان اصلاحات را بر اساس فرهنگ یک سازمان غیر انتفاعی، مورد بررسی قرار می دهد.

هم چنین این مطالعه ادراک کارکنان از راهبرد کلان اصلاحات جدید را بررسی می نماید.

برای تعیین اینکه آیا به لحاظ آماری، تفاوت معناداری بین میانگین متغیرهای در نظر گرفته شده هم چون بهره وری، نوآوری و فرهنگ، قبل و بعد از اجرای راهبرد کلان اصلاحات جدید وجود دارد، از آزمون t نمونه های زوجی استفاده شد.

برای تعیین میزان ارتباط بین متغیرهای بهره وری، نوآوری و فرهنگ، همبستگی پیرسون مورد استفاده قرار گرفت.

برای بررسی این که متغیر راهبرد کلان اصلاحات به چه میزان متغیرهای بهره وری، نو آوری و فرهنگ را پیش بینی می کند.

از رگرسیون خطی ساده استفاده شد.

این مطالعه به منظور افزایش شناخت از عناصری که روی بهره وری، نوآوری و تغییر فرهنگ سازمانی اثرگذار هستند، صورت پذیرفته است.

قلمرو مکانی تحقیق، سازمان خیریه غیر انتفاعی بود که در خیابان لوییس در میسوری واقع شده است.

در این مطالعه، تحلیل داده ها نشان داد که متغیر مستقل، به طور مثال راهبرد کلان اصلاحات جدید، روی فرهنگ سازمان غیرانتفاعی به لحاظ آماری تاثیر معناداری داشت.

هم چنین یافته ها نشان داد که کارکنان سازمان، راهبرد کلان اصلاحات را به دلیل این که تعریف جدیدی از انگیزش و مالکیت ارائه داده است، مفید می دانند.

تحلیل یکپارچه حاصل از داده های کمی و کیفی، تاثیر راهبرد کلان اصلاحات جدید را در حد بالا پیش بینی کرده است.

برای مثال، تحلیل ها حاکی از آن است که خلاق بودن و انجام دادن کارهای جدید، بهره وری و نوآوری سازمانی را افزایش خواهد داد.

همین طور، تحلیل ها حاکی از آن است که آزادی بیشتر کارکنان در استفاده از حق تصمیم گیری، بهره وری و نوآوری سازمانی را افزایش خواهد داد.

تحقیقات آینده باید به نقش کاربرد اقدامات مربوط به بخش خصوصی، در بخش غیر انتفاعی بپردازد و تاثیر نظام ارزش های فردی را در کاربرد اقدامات مستدل در نظر بگیرد.