لیست چند موضوع برای پایان نامه ارشد روانشناسی کودکان استثنایی هر موضوع پایان نامه از مجموعه مفاهیم شکل می گیرد که میان آن ها به شکلی از اشکال رابطه وجود دارد.

و بر اساس همین مفهوم رابطه یکی متغیر مستقل و دیگری وابسته نامیده می شود.

وقتی رابطه بین هوش و پیشرفت تحصیلی مورد مطالعه قرار می گیرد ، هوش متغیر مستقل و پیشرفت تحصیلی متغیر وابسته است .

آیا می توان تصور کرد که احتمال دارد معکوس باشد؟

سایر متغیرهای مستقلی را که در ارتباط با متغیر وابسته یعنی پیشرفت تحصیلی ، می توان مورد مطالعه قرار داد عبارتند از طبقه اجتماعی ، روشهای تدریس ، تیپهای شخصیتی ، انواع انگیزش ( پاداش و تنبیه ) ، نگرش نسبت به مدرسه ، جوّ کلاس ، و نظایر آن . وقتی تعیین کننده های مفروض بزهکاری ( دقیق تر رفتار بزهکارانه ) مورد مطالعه قرار می گیرند ، تعیین کننده هایی مانند شرایط یتیم خانه ، خانواده از هم پاشیده ، فقدان محبت والدین ، و نظایر آن متغیر های مستقل اند ، و به طور طبیعی ، بزهکاری متغیر وابسته است .

در فرضیه محرومیت – پرخاشگری که قبلاً ذکر شد ، محرومیت متغیر مستقل و پرخاشگری متغیر وابسته است .

در هنگام انتخاب عنوان برای پایان نامه توجه کنید که بعضی وقتها یک پدیده به تنهایی مورد مطالعه قرار می گیرد ، در این حالت هم می توان آن را متغیر مستقل تصور کرد و هم متغیر وابسته ، نمونه ای از این حالت زمانی است که رفتار ها و خصوصیات معلم مورد مطالعه قرار می گیرند .

متغیر وابسته ای که به طور معمول تصور می شود پیشرفت تحصیلی یا رفتار کودک به طور کلی است ، البته رفتار معلم را هم می توان متغیر وابسته در نظر گرفت .

این ها به همراه هزارن نکته دیگر در علم روش های تحقیق به کمک یک محقق حرفه ای می آید تا بتواند موضوع قابل پژوهشی برای پایان نامه یا طرح پژوهشی طراحی نماید.


مشاوره و انجام پروپوزال، پايان نامه ، پروژه و تحلیل آماری با spss:
مشاور:علی محمدی
شماره تماس: 09011853901
ايميل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید