مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 32 صفحه
نوع فایل: word کد Mb570
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

جهت گيري به مسئله مؤلفه انگيزشي توانايي حل مسئله را شكل مي بخشد. به عبارت ديگر اين مؤلفه مجموعه پاسخ هاي شناختي- عاطفي- رفتاري تعميم يافته ایست كه فرد آن را به موقعيت مشكل دار كنوني منتقل مي كند. به طور كلي اين مؤلفه از تجارب مربوط به حل مسئله در گذشته ناشي مي شود. جنبه شناختي اين مجموعه پاسخ ها دربرگيرنده متغيرهايي مانند ارزيابي مسئله (براي مثال اهميت دادن به سلامت) اسنادهاي علي و انتظارات كنترل شخصي است. جنبه هيجاني بر حالات عاطفي مانند اضطراب، خشم و افسردگي متمركز است و بخش رفتاري به تمايلات گرايش- اجتناب اشاره مي كند.

جهت گيري به مسئله خود به دو مؤلفه تقسيم مي شود:

جهت گيري مثبت و جهت گيري منفي. عملكرد جهت گيري به مسئله به قرار زير مي باشد: الف) دور نگه داشتن هيجان هاي منفي مانند اضطراب، افسردگي و خشم كه ممكن است مانع حل مسئله شود. ب) افزايش هيجان هاي مثبت كه براي حل مسئله نقش تسهيل كننده ايفا مي كند. ج) بازداري از تمايل به بروز پاسخ يا پاسخ هاي بدون تلاش. د) برانگيختن فرد براي حل مشكلات. افرادي كه جهت گيري مثبت به مسئله دارند مشكلات روزمره خود را به راحتي حل مي كنند، بدون اينكه درگيرتنيدگي هاي روان شناختي شديد شوند. يك چنين جهت گيري باعث استفاده از راهبردهاي مقابله اي مؤثر و كارآمد مي شود.

در صورتي كه جهت گيري منفي به مسئله باشد با راهبردهاي مقابله اي ناكارآمد و پيامدهاي ناخوشايندی همراه است كه آن هم به صورت چرخه اي معيوب جهت گيري منفي به مسئله را افزايش مي دهد. به طور كلي مي توان گفت كه موقعيت هاي مسئله ساز مي تواند بر هيجان هاي مثبت و منفي اثرگذار باشد و به همين ترتيب اين هيجان ها نحوه ادراك فرد از خويش، محيط و مسئله را تحت تأثير قرار داده و در نتيجه سبب تغيير در سلامت رواني شود (صابر،1390ص91).

خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.